پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
قاتل نخبه - The Killer Elite
سال تولید : ۱۹۷۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مارتین بام و آرتور لوئیس
کارگردان : سام پکینپا
فیلمنامهنویس : مارک نورمن و استرلینگ سیلیفانت، برمبنای رمانی نوشته رابرت راستلند.
فیلمبردار : فیل لاتروپ
آهنگساز(موسیقی متن) : جری فیلدینگ.
هنرپیشگان : جیمز کان، رابرت دووال، آرتور هیل، گیگ یانگ، ماکو، بو هاپکینز، برت یانگ، تام کلنسی تیانا، کیت هفلین و جیمز وینگ وو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۰ دقیقه.
سن فرانسیسکو. «مایکلاکن» (کان)، مأمور سازمان «کامتگ» - سازمانی خصوصی که مأموریتهای «ناخوشایند» سازمان سیا را انجام میدهد - با شلیک رفیق و همکارش، «جرجهسن» (دووال) فلج میشود. در بیمارستان، «مایک» از رئیسشان، «ویبرن» (گیگیانگ)، و مافوقش، «کالیس» (هیل) میشنود که «هنسن» ناپدید شدهد و خودش هم برای تمام عمر فلج خواهد بود. «مایک» این سرنوشت را نمیپذیرد و به کمک پرستارش، «ایمی» (هفلین) و تمرینهای ورزشهای رزمی، سلامتیاش را باز مییابد، وقتی سیا برای مراقبت از سیاستمداری بهنام «یوئن چونگ» (ماکو) مأموریتی را به «کامتگ» پیشنهاد میکند، «ویبرن» با علم به این که «هنسن» جزو گروه ترووریستی ژاپنی است که قصد سوء قصد به «چونگ» را دارند، این مأموریت را به «مایک» میسپارد. «مایک» به کمک دو همکار سابقش، «میلر» (هاپکینز) و «مک» (برت یانگ)، «چونگ» و دخترش، «تومی» (تیانا) را به سلامت به مقصد میرساند. «ویبرن» که میداند «کالیس» هم با «هنسن» هم دست است، تلاش میکند تا مانع ارتباط این دو شود. هرچند «هنسن» موفق میشود سرانجام «تومی» را برباید، ولی بهدست «میلر» کشته میشود. «کالیس» میخواهد «مایک» را هم بخرد، ولی «مایک» درست مثل بلائی که سر خودش آمده، او را فلج میکند و بعد همراه «مک» («میلر» در درگیری با ژاپنیها کشته شده) به راه خود میروند.
* قاتل نخبه تلاشی است برای پیوند دادن فیلمهای ورزش رزمی با تبِ هیجانات ضد «سیا» در دهه 1970. فیلمنامه البته آمیزهای از فرصتطلبی و شوخی است و مدرک روشنش پایان خونبار پوچ (و با این حال عالی) فیلم است که در آن دستهای از ژاپنیهای شمشیر به دست به آمریکائیهای مسلح به مسلسل حملهور میشوند. وفاداریهای شخصی و سیاسی، سطحی مطرح میشوند و سطحی نیز نقض میشوند. در عوض فیلم به یک بدبینی مُد روز میدان میدهد که البته ریشهای در شخصیتها یا روابط ندارد. شاید از آنجا که وفاداری و خیانت برای پکینپا مایهای اساسی است، او به شخصیتهایش وزن و بهائی میدهد که با بیمحتوائی و سبکسریهای فیلمنامه همخوان نیست و باعث میشود فیلم دو چندان ناامید کننده باشد. پس از دو اثر درخشان و شخصیِ پت گارت و بیلیدِکید (1973) و سرآلفردو گارسیا را برایم بیاورید (1974)، قاتل نخبه صرفاً کوششی تجاری و نقطه شروع دوره نزول متأخر پکینپاست.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا روز معلم رهبر انقلاب معلمان مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم
تهران فضای مجازی هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار دلار قیمت طلا سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم حقوق بازنشستگان
مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس تئاتر فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین چین روسیه حماس نوار غزه ترکیه عربستان اوکراین نتانیاهو
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اینستاگرام همراه اول شبکه های اجتماعی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب کاهش وزن دیابت قهوه فشار خون داروخانه