چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
قصهٔ تابستانی - CONTE D' ÉTÉ
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی دولت سید ابراهیم رئیسی ایران و پاکستان حجاب رئیس جمهور مجلس دولت سیزدهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سیل پلیس فراجا تهران وزارت بهداشت سلامت شهرداری تهران قتل فضای مجازی سازمان هواشناسی آتش سوزی محیط زیست
خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو بازار خودرو سایپا دلار بورس تورم ارز
تلویزیون کتاب رادیو سینمای ایران سریال نمایشگاه کتاب سینما تئاتر فیلم فیلم سینمایی
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین روسیه جنگ غزه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان فوتسال لیگ برتر
گوگل همراه اول ایلان ماسک هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ تلگرام ناسا
یبوست افسردگی پیری صبحانه