یکشنبه, ۵ اسفند, ۱۴۰۳ / 23 February, 2025
مجله ویستا
قصهٔ تابستانی - CONTE D' ÉTÉ
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست