جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
متللو - Metello
سال تولید : ۱۹۶۹
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب رئیس جمهور رئیسی دولت دولت سیزدهم توماج صالحی سریلانکا مجلس شورای اسلامی پاکستان رهبر انقلاب کارگران
کنکور تهران سیل هواشناسی سازمان سنجش آتش سوزی فضای مجازی سلامت شهرداری تهران پلیس اصفهان فراجا
قیمت خودرو قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو بازنشستگان قیمت دلار ارز بانک مرکزی مسکن ایران خودرو قیمت سکه
موسیقی ترانه علیدوستی تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سحر دولتشاهی سینما کتاب بازیگر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین روسیه چین حماس طوفان الاقصی اوکراین ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال بارسلونا بازی جام حذفی فوتسال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال تراکتور باشگاه پرسپولیس
تیک تاک ناسا رونمایی مریخ اپل تسلا فیلترینگ
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه