یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

مادرشوهر هیولا - MONSTER - IN - LAW


مادرشوهر هیولا - MONSTER - IN - LAW
سال تولید : ۲۰۰۵
کشور تولیدکننده : آلمان و آمریکا
محصول : پولا واینستاین، کریس بندر و ج. اسپینک
کارگردان : رابرت لوکتیک
فیلمنامه‌نویس : آنیا کوکوف
فیلمبردار : راسل کارپنتر
آهنگساز(موسیقی متن) : دیوید نیومن و رُزی
هنرپیشگان : جنیفر لوپز، جین فاندا، مایکل وارتان، واندا سایکس، آدام اسکات، ویل آرنت، رندی هلر، الین استریچ و آنی پاریس
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۱ دقیقه


̎شارلوت کانتیلینی̎ (لوپر) ـ که دوستان، ̎چارلی̎ صدایش می‌زنند ـ هیچ‌وقت در زندگی عاطفی‌اش شانس نیاورده‌؛ ولی یک روز وقتی با ̎کوین فیلدز̎ (وارتان) پزشکی خوش‌سیما، جذاب و ثروتمند آشنا می‌شود، حس می‌کند بخت با سروصدای زیاد، در خانه‌اش را زده است. ̎کوین̎ ضمناً، مادر معروفی هم دارد: ̎وایولا فیلدز̎ (فاندا)، که سال‌ها، یکی از مجریان موفق و محبوب تلویزیونی بوده است. وقتی ̎کوین̎ و ̎چارلی̎ شیفتهٔ یک‌دیگر می‌شوند، ̎کوین̎ تصمیم می‌گیرد موقع صرف شام و در دیداری که برای معرفی ̎چارلی̎ به مادرش ترتیب داده، از ̎چارلی̎ تقاضای ازدواج کند. اما در باب آن‌چه به ̎وایولا̎ مربوط می‌شود، این خبر در موقعیتی بدتر از این نمی‌توانسته به اطلاعش رسانده شود ـ ̎وایولا̎ را تازه از کارش اخراج کرده‌اند و بنابراین پسرش را تنها و تکیه‌گاه خود در زندگی تلقی می‌کند. ̎وایولا̎ که حاضر نیست پسرش را با کسی تقسیم کند، تصمیم می‌گیرد به هر ترتیب شده رابطهٔ ̎کوین̎ را با ̎چارلی̎ به‌هم بزند و در این زمینه از ̎روبی̎ (سایکس) منشی خود نیز کمک می‌گیرد؛ ولی وقتی ̎چارلی̎ به نقشه‌های ̎وایولا̎ پی می‌برد، به نظر می‌رسد که این بازی را دونفره بهتر اجرا می‌کنند.
● فاندا پس از پانزده سال دوری از سینما، بار دیگر با این فیلم باز می‌گردد. حضور او، پس از بیست دقیقهٔ شروع ماجرا، که با قایم موشک بازی لوپز و وارتان می‌گذرد، ماشین فیلم را به حرکت در می‌آورد. فاندای ۶۷ ساله، که هم‌چنان معرکه و افسانه‌ای می‌نماید، برای مقابله با لوپز، لباس‌های آخرین مُد را می‌پوشد و بهترین جواهرات را به خود می‌آویزد ـ این تقابل الهه‌های نسل گذشتهٔ سینما و ستارگان امروزی آن است، و تردیدی نیست که برندهٔ این کمدی، فانداست. او تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا پسرش را ـ که به قول خودش ̎به مسیح می‌ماند̎ ـ از وسوسهٔ لوپز برهاند، اما همهٔ این تلاش‌ها در محملی کمدی شکل می‌گیرد که متأسفانه کمدی احمقانه‌ای است. مادرشوهر هیولا را می‌توان نسخهٔ زنانهٔ ملاقات با والدین (جی روچ، ۲۰۰۰) دانست، با این تفاوت که صحنه‌های کمیک مادرشوهر هیولا بی‌موقع هستند، گفت‌وگوهای آن ضعیف‌ترند، و رابرت دنیروی ملاقات با والدین دوست‌داشتنی‌تر از این فاندا است. نکتهٔ درخور اعتنای این فیلم، حضور کوتاه‌مدت استریچ در نقش مادرشوهر فاندا است.


همچنین مشاهده کنید