جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا
بوستر ترمز چگونه کار می کند؟
اگر تا به حال کاپوت ماشین خود را باز کرده باشید،احتمالاً بوستر ترمز را دیده اید. قوطی گرد سیاه رنگی که در پشت موتور و معمولاً طرف راننده قرار گرفته است. درگذشته،وقتی بیشتر خودرو ها ترمز طبلی داشتند نیازی به بوستر ترمز نبود ترمز های طبلی به طور طبیعی بخشی از نیروی مورد نیاز خود را فراهم می کنند، اما از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارند(حداقل در چرخ های جلو) بوستر ترمز اهمیت بیشتری دارد.بدون این وسیله رانندگانی با پاهای خسته خواهیم داشت! بوستر ترمز ازخلأ تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند.در این مقاله به درون این قوطی سیاه نگاهی خواهیم انداخت.
▪ بوستر خلأ
بوستر خلا قوطی فلزی است که شامل یک سوپاپ هوشمندانه ویک دیافراگم است. میله ای که از مرکز قوطی می گذرد از یک سو به پیستون سیلندر اصلی و از سوی دیگر به پدال متصل است. یکی دیگر از بخش های اصلی بوستر،سوپاپ یکطرفه است عکس بالا سوپاپ یک طرفه را نشان می دهد که به هوا فقط اجازه به بیرون کشیده شدن از بوستر را می دهد.اگر موتور خاموش باشد یا نشتی درلوله های بوستر ایجاد شود سوپاپ یک طرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمی دهد.این مهم است چون بوستر خلأ باید بتواند تا چندین بار پس از خاموش شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت کند(بی شک نمی خواهید وقتی در بزرگراه بنزین تمام کردید ترمز هایتان را از دست بدهید!) در بخش بعد خواهیم دید که بوستر ترمز چگونه کار می کند .
▪ شیوه کار بوستر
بوستر خلأ طراحی زیبا و ساده ای دارد.این قطعه نیاز به منبع خلأ ای دارد تا بتواند کار کند.در خودرو های بنزینی موتور خلأ مناسبی را برای بوستر ایجاد می کند. اگر لوله ای را به محل مناسبی از موتور متصل کنید می توان هوا را به بیرون از محفظه کشید و خلأ نسبی ایجاد نمود؛اما از آنجایی که موتور های دیزل نمی توانند خلأ مناسبی ایجاد کنند در خودرو های دیزلی باید از پمپ خلأ مجزایی استفاده کرد.در خودرو هایی با بوستر خلأ ، پدال ترمز میله ای که از میان بوستر به سیلندر اصلی متصل می شود رافشارمی دهد. موتور خلأ نسبی را در هر دو سوی دیافراگم ایجادمی کند.هنگامی که پدال را فشار می دهید میله سوپاپی را باز می کند که به هوای بیرون اجازه ورود به پشت دیافراگم را می دهد در حالیکه سمت دیگر دیافراگم خلأ می ماند.به این ترتیب فشار وارده بر یک سوی دیافراگم بیشتر می شود که این به فشرده شدن پیستون در سیلندر اصلی کمک می کند.هنگامی که پدال رها می شود ارتباط هوای بیرون با پشت دیافراگم قطع شده و دو سوی دیافراگم به هم مرتبط می شوند.در نتیجه در هر دو سوی دیافراگم خلأ ایجاد می شود و همه شرایط به حالت اولیه باز می گردد.
منبع : روزنامه ابرار
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس رئیس جمهور دولت رئیسی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبه ها قوه قضائیه شورای نگهبان سید ابراهیم رئیسی
سیل مشهد هوش مصنوعی هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس بارش باران قوه قضاییه قتل شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا ایران خودرو بازار خودرو مالیات مسکن بانک مرکزی دلار سایپا یارانه
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران سریال تلویزیون سینمای ایران فردوسی همایون شجریان سینما
دانشگاه تهران فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا روسیه جنگ غزه حماس چین اوکراین ترکیه نوار غزه
فوتبال تراکتور بارسلونا استقلال پرسپولیس جام حذفی لیگ برتر سپاهان بازی لیگ برتر ایران باشگاه استقلال رئال مادرید
آیفون اپل گوگل اینترنت سامسونگ عیسی زارع پور تبلیغات دوربین تلفن همراه
چای بارداری دیابت کاهش وزن چاقی زوال عقل