چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
نظری بر منطق هرمنوتیکی هیدگر و زندآگاهی حکمت انسی اسلامی
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۶۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۱-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۴۸
رده دیویی : ۱۹۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در پانزدهمین شماره از این مجموعه، در خصوص منطق هرمنوتیکی هایدگر تصریح گردیده است: 'غایت هرمنوتیک، ادراک قلبی و حضوری است که در مواجههی بیواسطه با حقیقت دست میدهد و نسبت به اثر هنری تفقه و درایت، حاصل میشود. رسیدن به این حضور، جز با انس و همدلی ممکن نیست. در نظر هایدگر و تفکر زندآگاهانهی او، انسان تنها موجودی است که میان حق و خلق سیر میکند: گاه رو به حق میآورد و در وحدت حقانی مستغرق میگردد و گاه رو به خلق میکند و در کثرت و غوغای خلق، گم میشود. او برای وجود خاص آدمی، دازین (Dasein) این سیر را به اگزیستانس و تقرر ظهوری تعبیر میکند و ذات آدمی و تفکر او را در این سیر متحقق میداند. اگر دازین رو به حق وجود کند، اگزیستانسش حقیقی و به عکس، اگزیستانسش مجازی خواهد بود. این دو مرتبه که فضای حقیقی و تعلقاتش خاص دازین است، با دراتی که دازین از وجود دارد و یا کسب میکند، ظاهر میشود. بنابراین هایدگر ذات بشر را در اگزیستانس (تقرر ظهوری) میداند. مقصد هایدگر از اگزیستانس، داشتن افتادگی وجود انسانی میان حق و باطل و سیر میان آن دو است. بشر که سیر میان حق و باطل میکند، لاجرم به ذات، اهل قرب و بعد است. از سویی در نظر هایدگر تفکر اصیل و حقیقی در ذات بشر است که در همین نسبت خاص با وجود ظاهر شده است. همان طوری که اگزیستانس برای دازین، حاکی از افتادن میان حق و باطل و سیر میان آن دو است، دازین سیر دیگری میان حضور و حصول یا اجمال و تفصیل دارد. این سیر را هایدگر، دور هرمنوتیک میخواند'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۶۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۱-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۴۸
رده دیویی : ۱۹۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در پانزدهمین شماره از این مجموعه، در خصوص منطق هرمنوتیکی هایدگر تصریح گردیده است: 'غایت هرمنوتیک، ادراک قلبی و حضوری است که در مواجههی بیواسطه با حقیقت دست میدهد و نسبت به اثر هنری تفقه و درایت، حاصل میشود. رسیدن به این حضور، جز با انس و همدلی ممکن نیست. در نظر هایدگر و تفکر زندآگاهانهی او، انسان تنها موجودی است که میان حق و خلق سیر میکند: گاه رو به حق میآورد و در وحدت حقانی مستغرق میگردد و گاه رو به خلق میکند و در کثرت و غوغای خلق، گم میشود. او برای وجود خاص آدمی، دازین (Dasein) این سیر را به اگزیستانس و تقرر ظهوری تعبیر میکند و ذات آدمی و تفکر او را در این سیر متحقق میداند. اگر دازین رو به حق وجود کند، اگزیستانسش حقیقی و به عکس، اگزیستانسش مجازی خواهد بود. این دو مرتبه که فضای حقیقی و تعلقاتش خاص دازین است، با دراتی که دازین از وجود دارد و یا کسب میکند، ظاهر میشود. بنابراین هایدگر ذات بشر را در اگزیستانس (تقرر ظهوری) میداند. مقصد هایدگر از اگزیستانس، داشتن افتادگی وجود انسانی میان حق و باطل و سیر میان آن دو است. بشر که سیر میان حق و باطل میکند، لاجرم به ذات، اهل قرب و بعد است. از سویی در نظر هایدگر تفکر اصیل و حقیقی در ذات بشر است که در همین نسبت خاص با وجود ظاهر شده است. همان طوری که اگزیستانس برای دازین، حاکی از افتادن میان حق و باطل و سیر میان آن دو است، دازین سیر دیگری میان حضور و حصول یا اجمال و تفصیل دارد. این سیر را هایدگر، دور هرمنوتیک میخواند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست