چهارشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۳ / 26 February, 2025
مجله ویستا


ارتباطات متقاعدگرانه و تبلیغ


تاریخ نشر : ۸۴۱۱۲۴
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۳۰-۰۰۲-۹
رده دیویی : ۳۰۳.۳۷۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : حکیم‌آرا - محمدعلی

نگارنده در این کتاب می‌کوشد فرایند نفوذ و تاثیرگذاری را بر رفتار گروه‌های مختلفی از مخاطبان از طریق رسانه‌های جمعی هم‌چون اینترنت، تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله و نظایر آن نشان دهد. 'در فصل نخست کتاب به تبیین تبلیغ پرداخته شده است و در راه تبیین تبلیغ ابتدا آن را از سایر فعالیت‌های ارتباطی همچون آموزش و خبر متمایز کرده و سپس به عنوان یک فعالیت ارتباطی به رابطه‌ای که با موضوع و رسانه برقرار می‌کند پرداخته. فصل سوم و چهارم به نگرش‌ها و متقاعد سازی اختصاص یافته و در فصل پنجم نشان داده شده است که چگونه از این دو متغیر و فرایند می‌توان در چارچوب مدل‌های تبلیغ بهر بود. چهار فصل پایانی به نقش چهار عنصر ارتباط (منبع، پیام، رسانه و مخاطب) در جریان متقاعدسازی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چه ویژگی‌های از آن‌ها می‌تواند متقاعد‌سازی را تسهیل کند'.