پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا
کوهله و امپه یا چه کسی صاحب دنیا است؟ - KUHLE WAMPE ODER WEM GEHÖRT DIE WELT
سال تولید : ۱۹۳۲
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست