چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
کوهله و امپه یا چه کسی صاحب دنیا است؟ - KUHLE WAMPE ODER WEM GEHÖRT DIE WELT
سال تولید : ۱۹۳۲
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان رهبر انقلاب نیکا شاکرمی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی مجلس بابک زنجانی حجاب شورای نگهبان شهید مطهری
تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس علیرضا زاکانی آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار ایران خودرو دولت قیمت طلا بانک مرکزی سایپا بازار خودرو کارگران تورم
فضای مجازی تلویزیون رادیو سریال سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم تئاتر موسیقی نون خ
دانش بنیان مکزیک
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین آمریکا غزه جنگ غزه نوار غزه روسیه چین حماس عربستان اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس تراکتور رئال مادرید بایرن مونیخ سپاهان لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال لیگ برتر بازی باشگاه پرسپولیس
همراه اول وزیر ارتباطات دبی پهپاد تبلیغات اپل ناسا نخبگان گوگل ماه
کبد چرب میوه دیابت کاهش وزن ویتامین بیماری قلبی مسمومیت خواب قهوه طول عمر