جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا
نظارت و رهبری آموزشی حمایتی (معلم معلمان شدن)
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۱۶
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۰۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۶-۸۴۲۳-۶
شماره کنگره : ۸۵۳۱۶۰۵۷
رده دیویی : ۳۷۱.۲۰۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : خدیوی - اسدالله
مترجم : حیدریتفرشی - غلامحسین
مترجم : یوسفیسعیدآبادی - رضا
نویسنده : کوپولا - آلبرت
نویسنده : اسکریسا - دین
نویسنده : کنورث - جرارد
نگارنده به منظور ارزشیابی معلمان، طی نموداری عناصر ششگانهی نظارت حمایتی را خاطرنشان میسازد که عبارتاند از: تعیین هدف، طراحی درس، مشاهده، توسعهی حرفهای، تعهد حرفهای وسیع، و ارزشیابی پایان سال. در ادامه عوامل برتری یعنی مدارس، بازگو شده که از آن جمله است: وجود نظم، هدفمند بودن، جو عملگرایانه، وجود رابطهی مثبت میان کارکنان، به حداقل رسیدن انزوای معلمان و بیگانگی دانشآموزان، وجود فرآیندهای طراحی و هدفگزاری در مدارس، کنترل پیشرفت دانشآموزان، تشویق والدین به عضویت در انجمن مدارس، پاداش به دانشآموزان و کارکنان برجسته، برنامهی درسی تعریف شده و اثربخشی معلمان. در مبحث بعدی کتاب، موضوع 'استخدام معلمان خوب' بازگو شده که زمینههای آموزشی، دانش موضوعی، توانمندیهای ویژه، تجربهی آموزشی اولیه، مهارتهای ارتباطی، و کیفیتهای فردی داوطلبان از جمله مولفههای معلم خوب برشمارده شده است. همچنین برنامهی استخدام در ده مرحله تبیین گردیده است. سرانجام درمباحث بعدی، هریک از عناصر ششگانهی نظارت حمایتی، تشریح گردیده است.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۰۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۶-۸۴۲۳-۶
شماره کنگره : ۸۵۳۱۶۰۵۷
رده دیویی : ۳۷۱.۲۰۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : خدیوی - اسدالله
مترجم : حیدریتفرشی - غلامحسین
مترجم : یوسفیسعیدآبادی - رضا
نویسنده : کوپولا - آلبرت
نویسنده : اسکریسا - دین
نویسنده : کنورث - جرارد
نگارنده به منظور ارزشیابی معلمان، طی نموداری عناصر ششگانهی نظارت حمایتی را خاطرنشان میسازد که عبارتاند از: تعیین هدف، طراحی درس، مشاهده، توسعهی حرفهای، تعهد حرفهای وسیع، و ارزشیابی پایان سال. در ادامه عوامل برتری یعنی مدارس، بازگو شده که از آن جمله است: وجود نظم، هدفمند بودن، جو عملگرایانه، وجود رابطهی مثبت میان کارکنان، به حداقل رسیدن انزوای معلمان و بیگانگی دانشآموزان، وجود فرآیندهای طراحی و هدفگزاری در مدارس، کنترل پیشرفت دانشآموزان، تشویق والدین به عضویت در انجمن مدارس، پاداش به دانشآموزان و کارکنان برجسته، برنامهی درسی تعریف شده و اثربخشی معلمان. در مبحث بعدی کتاب، موضوع 'استخدام معلمان خوب' بازگو شده که زمینههای آموزشی، دانش موضوعی، توانمندیهای ویژه، تجربهی آموزشی اولیه، مهارتهای ارتباطی، و کیفیتهای فردی داوطلبان از جمله مولفههای معلم خوب برشمارده شده است. همچنین برنامهی استخدام در ده مرحله تبیین گردیده است. سرانجام درمباحث بعدی، هریک از عناصر ششگانهی نظارت حمایتی، تشریح گردیده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست