پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
کارآموزی من - My Apprenticeship
سال تولید : ۱۹۳۹
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : سویوزدت فیلم
کارگردان : مارک دانسکوی.
فیلمنامهنویس : ایلیا گروزدف، برمبنای رمانی خود سرگذشتنامهای نوشته ماکسیم گورکی.
فیلمبردار : پیوتر یرمولوف.
آهنگساز(موسیقی متن) : لف شوارتس.
هنرپیشگان : الکسی لیارسکی، واروارا ماسالیتینووا و میخائیل ترویا نوفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۹ دقیقه.
"آلیوشا"ی نوجوان (لیارسکی) نزد عمویش به کار مشغول میشود و شبها با شور و علاقه به مطالعه میپردازد. سپس بهعنوان کارگر مشغول میشود و شبها با شور و علاقه به مطالعه میپردازد. سپس بهعنوان کارگر کشتی استخدام میشود و رفاقتش را با آشپز کشتی محکم میکند. پس از مدتی دستیار یک شمایلنگار میشود و در این میان، یک بار به دیدن مادربزرگش میرود...
٭ دومین بخش از سه گانه گورکی، در سبک و ساختار اولیه بسیار شبیه بخش اول (کودکی گورکی، ۱۹۳۸) است، اما از سمبلیسم اغراق شده و تصویر پردازیهای ابتدائی، که بخش سوم (دانشگاههای من۷ ۱۹۴۰) به شدت از آن لطمه میبیند، بری است. در مجموع، فیلم ساختاری به مراتب نامنسجمتر نسبت به بخش اول دارد و بیشتر به گردآوری یک رشته مشاهدات از موقعیتهای مختلف اجتماعی در روسیه نزدیک میشود، که برخی از آنها مستند و درخشان هستند. این فصلهای منفرد، به گونهای یکنواخت و با استفاده از تاریک و روشن شدنهای صحنه به یکدیگر مرتبط میشوند و حرکت و زندگی در آنها، شکل و قالب نوعی میزانسن تآتری میگیرد.
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : سویوزدت فیلم
کارگردان : مارک دانسکوی.
فیلمنامهنویس : ایلیا گروزدف، برمبنای رمانی خود سرگذشتنامهای نوشته ماکسیم گورکی.
فیلمبردار : پیوتر یرمولوف.
آهنگساز(موسیقی متن) : لف شوارتس.
هنرپیشگان : الکسی لیارسکی، واروارا ماسالیتینووا و میخائیل ترویا نوفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۹ دقیقه.
"آلیوشا"ی نوجوان (لیارسکی) نزد عمویش به کار مشغول میشود و شبها با شور و علاقه به مطالعه میپردازد. سپس بهعنوان کارگر مشغول میشود و شبها با شور و علاقه به مطالعه میپردازد. سپس بهعنوان کارگر کشتی استخدام میشود و رفاقتش را با آشپز کشتی محکم میکند. پس از مدتی دستیار یک شمایلنگار میشود و در این میان، یک بار به دیدن مادربزرگش میرود...
٭ دومین بخش از سه گانه گورکی، در سبک و ساختار اولیه بسیار شبیه بخش اول (کودکی گورکی، ۱۹۳۸) است، اما از سمبلیسم اغراق شده و تصویر پردازیهای ابتدائی، که بخش سوم (دانشگاههای من۷ ۱۹۴۰) به شدت از آن لطمه میبیند، بری است. در مجموع، فیلم ساختاری به مراتب نامنسجمتر نسبت به بخش اول دارد و بیشتر به گردآوری یک رشته مشاهدات از موقعیتهای مختلف اجتماعی در روسیه نزدیک میشود، که برخی از آنها مستند و درخشان هستند. این فصلهای منفرد، به گونهای یکنواخت و با استفاده از تاریک و روشن شدنهای صحنه به یکدیگر مرتبط میشوند و حرکت و زندگی در آنها، شکل و قالب نوعی میزانسن تآتری میگیرد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست