جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا
سینمای تجربی در عصر دیجیتال
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۲
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۳۴-۸۰-X
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : عامریمهابادی - علی
نویسنده : لوگریس - مالکوم
در کتاب حاضر پس از تعریف سینمای تجربی (آوانگاری یا زیرزمینی)، اسناد مهمی از تجربیات در عرصهی سینما به دست داده میشود. تجربیاتی که در دنیای هنر فیلم، نیز از سوی شرکتها و سازمانهای عظیم تولید فیلم، طرد شده است که از جملهی آنها میتوان به تجربیات گروهی از فیلمسازان مستقل آوانگار در تعاونی فیلم لندن اشاره کرد. نگارنده در طی این بخشها خاطرنشان میسازد که اصطلاح 'آوانگار'، صرفا به معنای مخالفت با سینمای حاکم نیست. وی با توضیح دربارهی شیوههای تولید، توزیع و نمایش فیلمهای زیرزمینی، کارنامهی خود و اسلافش را پیشروی خواننده میگذارد. گفتنی است نگارنده بر این فرض بنیادین مدرنیستی تکیه دارد که شکلها و قواعد هنر باید مناسب و مختص رسانهی هنری باشد. وی توجه خاصی به ماهیت دیدن نشان میدهد و با پسزمینهی تجربیات خود در نقاشی، نظر خوانده را از چگونگی رنگ به کار کرد رنگ و رنگ مایه جلب میکند، (شاخصهایی که در سیستمهای رسانهی الکترونیکی، رمزگذاری و به صورت دادهها ذخیره میشوند) او اذعان میدارد که مانند سایر هنرمندان، عمدتا از طریق مشاهدهی آثار نقاشان و تمرین، حساسیت خود را نسبت به رنگ افزایش داده است. به نظر وی تکنولوژی دیجیتال (رایانه) پیچیدهترین شکل نمود تفکر انسانی قلمداد میشود که تا کنون به شکل مکانیکی ابداع شده است. از طرف دیگر، ضمن استفاده از تکنولوژی دیجیتال میتوان تمایز بین سازنده و تماشاگر را بالقوه مخدوش کرد و تماشاگر را تبدیل به کاربری ساخت که میتواند فعالانه در ایجاد معنی اثر، مشارکت داشته باشد.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۳۴-۸۰-X
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : عامریمهابادی - علی
نویسنده : لوگریس - مالکوم
در کتاب حاضر پس از تعریف سینمای تجربی (آوانگاری یا زیرزمینی)، اسناد مهمی از تجربیات در عرصهی سینما به دست داده میشود. تجربیاتی که در دنیای هنر فیلم، نیز از سوی شرکتها و سازمانهای عظیم تولید فیلم، طرد شده است که از جملهی آنها میتوان به تجربیات گروهی از فیلمسازان مستقل آوانگار در تعاونی فیلم لندن اشاره کرد. نگارنده در طی این بخشها خاطرنشان میسازد که اصطلاح 'آوانگار'، صرفا به معنای مخالفت با سینمای حاکم نیست. وی با توضیح دربارهی شیوههای تولید، توزیع و نمایش فیلمهای زیرزمینی، کارنامهی خود و اسلافش را پیشروی خواننده میگذارد. گفتنی است نگارنده بر این فرض بنیادین مدرنیستی تکیه دارد که شکلها و قواعد هنر باید مناسب و مختص رسانهی هنری باشد. وی توجه خاصی به ماهیت دیدن نشان میدهد و با پسزمینهی تجربیات خود در نقاشی، نظر خوانده را از چگونگی رنگ به کار کرد رنگ و رنگ مایه جلب میکند، (شاخصهایی که در سیستمهای رسانهی الکترونیکی، رمزگذاری و به صورت دادهها ذخیره میشوند) او اذعان میدارد که مانند سایر هنرمندان، عمدتا از طریق مشاهدهی آثار نقاشان و تمرین، حساسیت خود را نسبت به رنگ افزایش داده است. به نظر وی تکنولوژی دیجیتال (رایانه) پیچیدهترین شکل نمود تفکر انسانی قلمداد میشود که تا کنون به شکل مکانیکی ابداع شده است. از طرف دیگر، ضمن استفاده از تکنولوژی دیجیتال میتوان تمایز بین سازنده و تماشاگر را بالقوه مخدوش کرد و تماشاگر را تبدیل به کاربری ساخت که میتواند فعالانه در ایجاد معنی اثر، مشارکت داشته باشد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی توماج صالحی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها وزیر کشور
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات قیمت خودرو چین قیمت طلا قیمت دلار مسکن بازار خودرو ایران خودرو دلار تعطیلی شنبه بانک مرکزی
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
رژیم صهیونیستی غزه روسیه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان ترکیه یمن لبنان
فوتبال ایران پرسپولیس استقلال تراکتور بارسلونا لیگ برتر سپاهان جام حذفی لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز گوگل آیفون اپل باتری سونی سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری پوست سازمان غذا و دارو دیابت کاهش وزن آلزایمر