دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
هرگز نگو خداحافظ - NEVER SAY GOODBYE
سال تولید : ۲۰۰۶
کشور تولیدکننده : هند
محصول : هیرو جوهر
کارگردان : کارن جوهر
فیلمنامهنویس : شیبانی باتیجا و جوهر
فیلمبردار : آنیل مهتا
آهنگساز(موسیقی متن) : شانکار ـ احسان ـ لوی
هنرپیشگان : آمیتاب باچان، شاهرخ خان، رانی موکرجی ، پریتی زینتا، آبهیشک باچان، کیرون کر و آرجون رامپال
نوع فیلم : رنگی، ۱۹۳ دقیقه
̎مایا̎ (موکرجی) ساعتی پیش از مراسم ازدواجش با ̎ریشی̎ (آبهیشک باچان) روی نیمکت پارکی نشسته است و به آینده فکر میکند. کنار او غریبهای نشسته به نام ̎دِو̎ (شاهرخ خان) که حرفهایش دربارهٔ زندگی مشترک و ازدواج، ̎مایا̎ را نسبته به آینده بدبین میکند. چند سال بعد ̎مایا̎ و ̎ریشی̎ ازدواج کردهاند و هیچچیز آنگونه که ̎مایا̎ تصور میکرده پیش نرفته است. ̎ریشی̎ او را دوست دارد اما ̎مایا̎ چیزهای بیشتری از زندگیاش میخواهد. در سوی دیگر، ̎دِو̎ که مشکل جسمیاش او را پرخاشگر و بدبین کرده، با ̎ماریا̎ (زینتا) سر میکند. زنی که به واسطهٔ مشکل ̎دِو̎ سررشتهٔ زندگی را بهدست گرفته و البته هر دو روابط آزادانه و منحصر به خودشان را دارند. زندگی ̎مایا̎ و ̎ریشی̎ با بچهدار نشدن ̎مایا̎ به بنبست رسیده و ̎دِو̎ هم زندگی خوبی با ̎مایا̎ ندارد. ̎سام̎ (آمیتاب باچان) پدر ̎ریشی̎ وقتی نزد آنان میآید زندگی از دلباختگیاش به زنی ̎کر̎ میگوید که بعدتر میفهمیم مادر ̎دِو̎ است. ̎مایا̎ و ̎دِو̎ یک بار دیگر در یک ایستگاهخ مترو همدیگر را میبینند و درمییابند که صحبت قدیمیشان رنگ واقعیت گرفته است. نزدیکی ̎سام̎ به مادر ̎دِو̎ باعث میشود دو خانواده به هم نزدیک شوند و در این شرایط ̎ریشی̎ و ̎مایا̎ درمییابند در زندگیشان چه شکافی ایجاد شده است. در شرایطی که این دو سعی میکنند گذشته را جبران کنند، یک اتفاق باعث میشود همهچیز به جدائی برسد؛ زمانی که رابطهٔ ̎دِو̎ و ̎مایا̎ فاش میشود.
● کمتر کسی فکر میکرد جوهر که با فیلم اولش مروج یک سینمای خانوادگی با فرمول ̎همهچیز به واسطهٔ عشق حل میشود̎ بود و ̎سینمای آبنباتی̎اش نزد منتقدان مورد تمسخر قرار میگرفت، در فیلم سوم به پایان زندگیهای مشترک در غیاب عشق برسد. در واقع فیلم سوم جوهر از این جهت غافلگیرکننده است که دو فیلم اول، از محبوبترین و پُرفروشترین فیلمهای بالیوود بودند و این محبوبیت هم از حضور گستردهٔ خانوادهها در سالنهای نمایش فیلم میآمد. اما اینجا جوهر به دستمایهای میپردازد که در هند تابوئی بزرگ محسوب میشود. جدائی در صورتیکه ازدواجی به بنبست رسیده، نمیتواند پیام مورد پذیرش جامعهٔ سنتی هند باشد اما جوهر چنین ریسکی را انجام میدهد و اثر سه ساعتت و نینمهاش به واسطهٔ حضور بازیگران مطرح ـ به روال دو فیلم قبل ـ و اجرای فوقالعادهٔ فنی با استقبال روبهرو میشود. فیلم بازیهای فوقالعادهای دارد. زوج شاهرخ خان/ موکرجی دوستداشتنیاند و آمیتاب باچان در تلطیف تابوئی که فیلم به آن میپردازد نقشی اساسی دارد. جوهر با این فیلم طبقهٔ سینمائیاش را عوض میکند و به جریان فیلمسازان متفاوت بالیوود میپیوندد؛ در شرایطی که دو فیلم اولش، او را به چهرهٔ محبوب سینماداران هندی تبدیل کرده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام مجلس انتخابات دولت انتخابات مجلس مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل سیل فضای مجازی تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس سلامت بارش باران
سایپا خودرو حج تمتع قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران جشنواره فیلم فجر دفاع مقدس تئاتر سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سریال
فناوری کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس افغانستان سازمان ملل رفح اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی همراه اول خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک تبلیغات ناسا اپل نوآوری گوگل
سرطان رژیم غذایی کاهش وزن دیابت فشار خون استرس قهوه بارداری افسردگی