پنجشنبه, ۲۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 13 February, 2025
مجله ویستا
هرگز نگو خداحافظ - NEVER SAY GOODBYE
![هرگز نگو خداحافظ - NEVER SAY GOODBYE](/mag/i/3/xtc0n.jpg)
کشور تولیدکننده : هند
محصول : هیرو جوهر
کارگردان : کارن جوهر
فیلمنامهنویس : شیبانی باتیجا و جوهر
فیلمبردار : آنیل مهتا
آهنگساز(موسیقی متن) : شانکار ـ احسان ـ لوی
هنرپیشگان : آمیتاب باچان، شاهرخ خان، رانی موکرجی ، پریتی زینتا، آبهیشک باچان، کیرون کر و آرجون رامپال
نوع فیلم : رنگی، ۱۹۳ دقیقه
̎مایا̎ (موکرجی) ساعتی پیش از مراسم ازدواجش با ̎ریشی̎ (آبهیشک باچان) روی نیمکت پارکی نشسته است و به آینده فکر میکند. کنار او غریبهای نشسته به نام ̎دِو̎ (شاهرخ خان) که حرفهایش دربارهٔ زندگی مشترک و ازدواج، ̎مایا̎ را نسبته به آینده بدبین میکند. چند سال بعد ̎مایا̎ و ̎ریشی̎ ازدواج کردهاند و هیچچیز آنگونه که ̎مایا̎ تصور میکرده پیش نرفته است. ̎ریشی̎ او را دوست دارد اما ̎مایا̎ چیزهای بیشتری از زندگیاش میخواهد. در سوی دیگر، ̎دِو̎ که مشکل جسمیاش او را پرخاشگر و بدبین کرده، با ̎ماریا̎ (زینتا) سر میکند. زنی که به واسطهٔ مشکل ̎دِو̎ سررشتهٔ زندگی را بهدست گرفته و البته هر دو روابط آزادانه و منحصر به خودشان را دارند. زندگی ̎مایا̎ و ̎ریشی̎ با بچهدار نشدن ̎مایا̎ به بنبست رسیده و ̎دِو̎ هم زندگی خوبی با ̎مایا̎ ندارد. ̎سام̎ (آمیتاب باچان) پدر ̎ریشی̎ وقتی نزد آنان میآید زندگی از دلباختگیاش به زنی ̎کر̎ میگوید که بعدتر میفهمیم مادر ̎دِو̎ است. ̎مایا̎ و ̎دِو̎ یک بار دیگر در یک ایستگاهخ مترو همدیگر را میبینند و درمییابند که صحبت قدیمیشان رنگ واقعیت گرفته است. نزدیکی ̎سام̎ به مادر ̎دِو̎ باعث میشود دو خانواده به هم نزدیک شوند و در این شرایط ̎ریشی̎ و ̎مایا̎ درمییابند در زندگیشان چه شکافی ایجاد شده است. در شرایطی که این دو سعی میکنند گذشته را جبران کنند، یک اتفاق باعث میشود همهچیز به جدائی برسد؛ زمانی که رابطهٔ ̎دِو̎ و ̎مایا̎ فاش میشود.
● کمتر کسی فکر میکرد جوهر که با فیلم اولش مروج یک سینمای خانوادگی با فرمول ̎همهچیز به واسطهٔ عشق حل میشود̎ بود و ̎سینمای آبنباتی̎اش نزد منتقدان مورد تمسخر قرار میگرفت، در فیلم سوم به پایان زندگیهای مشترک در غیاب عشق برسد. در واقع فیلم سوم جوهر از این جهت غافلگیرکننده است که دو فیلم اول، از محبوبترین و پُرفروشترین فیلمهای بالیوود بودند و این محبوبیت هم از حضور گستردهٔ خانوادهها در سالنهای نمایش فیلم میآمد. اما اینجا جوهر به دستمایهای میپردازد که در هند تابوئی بزرگ محسوب میشود. جدائی در صورتیکه ازدواجی به بنبست رسیده، نمیتواند پیام مورد پذیرش جامعهٔ سنتی هند باشد اما جوهر چنین ریسکی را انجام میدهد و اثر سه ساعتت و نینمهاش به واسطهٔ حضور بازیگران مطرح ـ به روال دو فیلم قبل ـ و اجرای فوقالعادهٔ فنی با استقبال روبهرو میشود. فیلم بازیهای فوقالعادهای دارد. زوج شاهرخ خان/ موکرجی دوستداشتنیاند و آمیتاب باچان در تلطیف تابوئی که فیلم به آن میپردازد نقشی اساسی دارد. جوهر با این فیلم طبقهٔ سینمائیاش را عوض میکند و به جریان فیلمسازان متفاوت بالیوود میپیوندد؛ در شرایطی که دو فیلم اولش، او را به چهرهٔ محبوب سینماداران هندی تبدیل کرده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست