چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
تاثیر اموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه بر عملکرد تحصیلی
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه و مطالعه مشارکتی، بر عملکرد تحصیلی بود. نمونه شامل ۱۶۲ نفر از دانش آموزان پسر کلاس دوم راهنمایی شهر دزفول بودند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب، و به صورت تصادفی به ۳ گروه تقسیم شدند. گروه اول تحت تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه قرار گرفت و به گروه دوم روش مطالعه ی مشارکتی آموزش داده شد. و گروه سوم یعنی گروه گواه در معرض هیچگونه آموزشی قرار نگرفت. شاخص عملکرد آزمودنیها، عبارت بود از نمره پایان نوبت دوم. برای آزمودن فرضیه ها از روش تحلیل واریانس یک راهه و روش مقایسه ای توکی استفاده شد. نتایج نشان داد. که دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه عملکرد تحصیلی بالاتری دارند.
عباس شاه ولی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست