سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
اين نظريه وجود دارد که شبکه جهانى وسيلهاى ضرورتاً جهانى است. با اين حال بسيارى از بازرگانان الکترونيک موفق ترجيح مىدهند بهطور محلى عمل نمايند. در واقع با اين که يک وب سايت را مىتوان بدون هيچگونه تفاوتى در سراسر جهان مشاهده کرد، ولى موانع زير مىتواند بسيارى از بازرگانان الکترونيک را برانگيزاند تا تلاشهاى خود را در کشور يا منطقه خود متمرکز کنند: |
- گران بودن حملونقل بينالمللى (از جمله کالاهاى مرجوعي): در واقع حمل بينالمللى کالاها اغلب بسيار گرانتر و کندتر نسبت به حمل داخلى است. اين مسئله بيشتر براى معاملات B-to-C وجود دارد، ولى براى معاملات بزرگ B-to-B کمتر است. |
- هزينههاى زياد بازاريابى براى بدست آوردن تعداد مراجعين مناسب، شهرت و اعتماد، شناساندن يک وب سايت پرهزينه و مشکل است. بديهى است که انجام اين کار بصورت محلى راحتتر از انجام آن بصورت جهانى مىباشد. |
- افزايش ريسک پرداختهاى فريبکارانه: در کشورهاى زيادى سيستمهاى پرداخت محلى مؤثرى توسعه يافتهاند (مثلاً آمريکا، سوئيس، ژاپن). لذا پذيرش کالاهاى تحويلى بصورت جهانى طبعاً ريسک دغلکارى و کلاهبردارى را افزايش مىدهد. |
- زبانهاى خارجي: اکثر کاربران وب زبان انگليسى را درک مىکنند ولى ممکن است جرأت و تبحر کافى براى انجام و تحقق بخشيدن به معاملات را نداشته باشند. |
نکات مهم پايانى: |
تمام ملاحظات فوق کلىگويى هستند و موارد زيادى وجود دارند که در آنها راهبرد جهانى نه تنها امکانپذير، بلکه ايدهآل است. مثلاً سايت www.chinaoline.com که اطلاعات تجارى را در مورد چين از طريق شبکه جهانى به گروهها و افراد در سراسر جهان مىفروشد. علاوه بر مواردى که در آنها تحويل کالا از طريق اينترنت انجام مىشود موارد موفقيتآميز ديگرى نيز وجود دارد که در آنها از سايتهاى اينترنتى بعنوان ابزارى براى کمک به روند فروش استفاده مىگردد. |
همچنین مشاهده کنید
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- ملاحظات مالی
- جایگاههای پرداخت
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- میزبان وبسایتها
- چکلیست برای اقدام
- پست الکترونیک
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- امنیت وب
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- ابزار جستجو
- سیستمهای پرداخت (۲)
- سیستمهای پرداخت
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا نمایشگاه کتاب رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی بارش باران پلیس تهران شهرداری تهران قوه قضاییه قتل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت حوادث
خودرو مسکن کارت سوخت قیمت دلار سایپا قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب تهران کتاب محمد رسول اف نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس حج سینمای ایران تلویزیون تئاتر رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین سازمان ملل
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد بازی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک سلامت روان شیر خواب واکسن کنسرو تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی