چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
جایگاههای پرداخت
بسيارى از تبادلات بصورت online صورت نمىگيرد. زيرا بسيارى از شرکتها از وب سايت خود تنها بعنوان ابزار پشتيبانى فروش استفاده مىنمايند. علاوه بر اين حتى اگر بخشى از تبادلات بصورت online انجام شود، لازم نيست که تمام پرداختها به آن صورت انجام شود. |
با اين حال در مواردى چون معاملات با حجم زياد، لازم است تمام مراحل بصورت اتوماتيک و online انجام شود. اين امر در حال حاضر براى کشورهاى در حال توسعه حياتى نيست ولى دير يا زود حائز اهميت خواهد بود. |
مراحل خاص در يک فرآيند پرداخت شامل موارد ذيل است: |
- صلاحيت داشتن (کنترل عدم اعسار) |
- کنترل اثبات نشاني |
- شناسايى طرفهاى قرارداد |
- مطابقت با فهرست سياه (پايگاههاى اطلاعاتى متقلب) |
- انحام تعهدات |
نکته: |
هر روش پرداخت مراحل ويژه خود را دارد. ليست فوق تنها ترسيم مراحلى خاص است که به يک روش خاص پرداخت مربوط نمىباشد. علاوه بر اين اغلب به دلايلى يک يا چند مرحله را نمىتوان بصورت اتوماتيک و online انجام داد. براى مثال يک بانک کوچک ممکن است دسترسى به پايگاههاى جهانى دارندگان کارت اعتبارى Visa را نداشته باشد، در نتيجه کنترل و شناسايى نشانى بايد بصورت دستى (مثلاً با فکس) انجام شود. |
در بعضى از کشورها (عمدتاً در ايالات متحده آمريکا) چندين شرکت (مانند www.ibill.com) خدمات پرداخت اتوماتيک و online را ارائه مىدهند. اين شرکتها اغلب پردازشگران ناميده مىشوند. زيرا اکثر پرداختهاى online با استفاده از کارتهاى اعتبارى انجام مىگيرد. اخيراً تعدادى از ارائهدهندگان خدمات اينترنتى (مانند www.hway.com , www.verio.com) و چند بازار اينترنتى بزرگ (مانند www.commercmaker.com , www.justnet.ne.jp , www.cybershop.com.sg, www.store.yahoo.com) خدمات کامل تجارت الکترونيک، از جمله خريد با کارت اعتبارى را ارائه مىدهند. ولى اين بازارها تنها در دسترس شرکتهاى داخلى مىباشند. |
همچنین مشاهده کنید
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- میزبان وبسایتها
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- سیستمهای پرداخت (۳)
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- ضعف و قوت شبکه
- پست الکترونیک
- ملاحظات مالی
- امنیت وب
- هزینههای حضور در وب
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- جوانب حقوقی
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- گروههای مذاکراتی
- سیستمهای پرداخت (۲)
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست