VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ -
13 February 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
قیمتگذاری دستوری خودرو
قیمت خودرو
قیمت گذاری دستوری
بازار خودرو
خودرو
ایران خودرو
صنعت خودرو
سایپا
خودروسازان
واردات خودرو
خودروسازی
وزارت صمت
۲۵ ساعت قبل / سایت دنیای خودرو
بعد از خصوصیسازی در صنعت خودرو، قیمتگذاریدستوری هم باید لغو شود
سرانجام قفل خصوصیسازی در صنعت خودرو با واگذاری ایرانخودرو به شرکت کروز شکسته شد. بههمین دلیل اهالی این صنعت انتظار دارند، سایپا نیز در صف واگذاری (باتوجه به متقاضیانی که وجود دارند) قرار بگیرد.
۳۶ ساعت قبل / روزنامه شرق
بدهی 2 خودروساز بزرگ ۴۵۰ هزار میلیارد تومان شد
رئیس انجمن قطعهسازان خودروی ایران گفت: امیدواریم اتفاقی که در ایرانخودرو افتاده و به خصوصیشدن این شرکت انجامیده در سایپا هم بیفتد. به گزارش ایلنا، محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن قطعهسازان خودروی ایران، در نشست خبری این انجمن گفت: ما الان در نقطه عطفی در صنعت خودرو قرار گرفتیم. یکی از مطالبات ما در …
صنعت خودروسازی
خودروسازی
صنعت خودروسازی
خودروسازی
قطعهسازان
۴۵ ساعت قبل / سایت اکونگار
ترکه مدیریت دولتی و قیمتگذاری دستوری بر پیکر صنعت خودرو
در دیدار انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور با رئیس و هیاترئیسه اتاق ایران عنوان شد باید برای جذب سرمایه خارجی و حضور در بازارهای بینالمللی، از ظرفیت اتاق ایران و اتاقهای مشترک بازرگانی استفاده شود.
صمد حسن زاده
قطعه سازان خودرو
صمد حسن زاده
قطعه سازان خودرو
۴۵ ساعت قبل / خبرگزاری مهر
بدهی و زیان انباشته خودروسازان ۷۰۰ همت شد
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان ۴۵۰ همت بدهی جاری و ۲۵۰ همت زیان انباشته دارند. همچنین طی این چند سال ۵۰۰ همت سوبسید سیاه از شکاف قیمت کارخانه و بازار خودرو بین واسطهها توزیع شده است.
زیان انباشته خودروسازان
بدهی مالی
زیان انباشته خودروسازان
بدهی مالی
انحصار در صنعت خودرو
قیمت گذاری دستوری
۲ روز قبل / ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ / روزنامه صمت
صنعت خودرو در فاز جدید
بعد از کش و قوسهای فراوان، بالاخره مدیریت ایرانخودرو به بخشخصوصی واگذار شد. واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی را میتوان یکی از بزرگترین اقدامات دولت چهاردهم در راستای اعتماد به فعالان اقتصادی دانست. به باور برخی از کارشناسان حوزه خودرو، این اقدام نهتنها به کاهش مشکلات صنعت خودرو کمک خواهد …
نرخ ارز
صنعت خودرو
نرخ ارز
صنعت خودرو
شهناز صفایی
۳ روز قبل / ۱۴۰۳/۱۱/۲۱ / سایت صدای بورس
مدیریت دولتی و قیمتگذاری دستوری،به صنعت خودرو آسیب زده است
در دیدار انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور با رئیس و هیاترئیسه اتاق ایران عنوان شد باید برای جذب سرمایه خارجی و حضور در بازارهای بینالمللی، از ظرفیت اتاق ایران و اتاقهای مشترک بازرگانی استفاده شود.
خودرو
خودروسازی و قطعه سازی
خودرو
خودروسازی و قطعه سازی
۱۴۰۳/۱۱/۲۰
/ سایت دنیای خودرو
قیمتگذاری دستوری مهمترین چالش های اقتصادی امروز
حمیدرضا مناقبی*
۱۴۰۳/۱۱/۱۶
/ خبرگزاری ایلنا
قیمتگذاری دستوری، انگیزه تولیدکنندگان را کاهش میدهد/ ضرورت حمایت از صنعت خودرو و مقابله با سوداگری در بازار
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری، انگیزه تولیدکنندگان خودرو را برای توسعه و افزایش بهرهوری کاهش میدهد، گفت: ضروری است که تمامی دستگاههای مسئول، بهصورت هماهنگ، از صنعت خودرو حمایت کنند تا بتوانیم این بخش را در مسیر درست توسعه قرار دهیم.
سایپا
سایپا نیوز
سایپا
سایپا نیوز
۱۴۰۳/۱۱/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - قیمتگذاری دستوری، انگیزه تولیدکنندگان را کاهش میدهد
عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری، انگیزه تولیدکنندگان خودرو را برای توسعه و افزایش بهرهوری کاهش میدهد، گفت: ضروری است که تمامی دستگاههای مسئول، بهصورت هماهنگ، از صنعت خودرو حمایت کنند تا بتوانیم این بخش را در مسیر درست توسعه قرار دهیم.
سایپا (۵۶۶۹)
صنعت خودرو ایران (۵۴۸۶)
سایپا (۵۶۶۹)
صنعت خودرو ایران (۵۴۸۶)
قیمت گذاری دستوری (۲۳۰)
عصر خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت تجارت ایده آل
چرا دولت برای سایپا و ایران خودرو تصمیمگیری میکند؟
طبق ماده ۹۰ سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴، در صورتی که دولت در شرکتی که تحت قیمتگذاری دستوری فعالیت میکند، زیانی به وجود آورد، باید آن را جبران نماید.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت دنیای خودرو
برای تحقق رونق اقتصادی، قیمت گذاری دستوری باید لغو شود
فعالان اقتصادی آسیبهای قیمتگذاری دستوری را برای صنایع تولیدی و اقتصاد کشورمان برشمردهاند. این سیاست همچنین صنعت خودرو را با ضرر و زیان فراوانی روبهرو کرده است.
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت صنعت ماشین
تفاوت ارزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در چیست؟
صنعت ماشین: بررسیها نشان میدهد که با وجود تیراژ بالاتر خودروسازان داخلی (ایرانخودرو و سایپا) نسبت به مونتاژکاران، ارزش قیمت شرکتی آنها از مونتاژیها عقب مانده است. این اختلاف ناشی از قیمتگذاری دستوری است که خودروسازان را محدود کرده است؛ درحالیکه مونتاژکاران آزادی عمل بیشتری در تعیین قیمت دارند.
خودروسازان
قیمت گذاری خودرو
خودروسازان
قیمت گذاری خودرو
ایران خودرو
صنعت خودروسازی
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ روزنامه شرق
طی سه تا پنج سال آینده این صنعت خودروسازی وضعیت خوبی نخواهد داشت
دبیر انجمن قطعهسازان گفت: اگر بخواهیم نقشه راه آینده را بر اساس مسیر فعلی ترسیم کنیم، طی سه تا پنج سال آینده این صنعت وضعیت خوبی نخواهد داشت. در این شرایط تنها راه چاره، فاصله گرفتن از قیمتگذاری دستوری و تغییر نقش حاکمیت به سیاستگذار و ناظر است
خودروسازی
قطعهسازی خودرو
خودروسازی
قطعهسازی خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - بدهی خودروسازان به فعالان صنعت قطعه چقدر است؟
عصر خودرو- دبیر انجمن قطعهسازان خودروی کشور ضمن تاکید بر اینکه قیمتگذاری دستوری از جمله مشکلاتی است که طی سالهای اخیر بلای جان صنایع و اقتصاد کشور شد و بدهی 110 همتی دو خودروساز بزرگ به زنجیره تامین ماحصل همین دستورها است عنوان کرد که فاصله گرفتن از قیمتگذاری دستوری و تغییر نقش حاکمیت به …
قطعات خودرو (۷۹۶)
قطعه سازان (۶۲۹)
قطعات خودرو (۷۹۶)
قطعه سازان (۶۲۹)
صنعت خودرو ایران (۵۴۸۱)
صنعت خودروسازی (۷۶۶)
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ روزنامه شرق
مونتاژکاران برنده و تولیدکنندگان بازنده خودرو
بررسیها نشان میدهد که با وجود تیراژ بالاتر خودروسازان داخلی (ایرانخودرو و سایپا) نسبت به مونتاژکاران، ارزش قیمت شرکتی آنها از مونتاژیها عقب مانده است. این اختلاف ناشی از قیمتگذاری دستوری است که خودروسازان را محدود کرده است؛ درحالیکه مونتاژکاران آزادی عمل بیشتری در تعیین قیمت دارند.
خودروسازان
تولیدکنندگان بازنده خودرو
خودروسازان
تولیدکنندگان بازنده خودرو
مونتاژکاران برنده
خودروسازان بزرگ کشور
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ روزنامه دنیای اقتصاد
سبقت «ارزشی» مونتاژکاران
بررسیها نشان میدهد که با وجود تیراژ بالاتر خودروسازان داخلی (ایرانخودرو و سایپا) نسبت به مونتاژکاران، ارزش قیمت شرکتی آنها از مونتاژیها عقب مانده است. این اختلاف ناشی از قیمتگذاری دستوری است که خودروسازان را محدود کرده است؛ درحالیکه مونتاژکاران آزادی عمل بیشتری در تعیین قیمت دارند.
قیمت گذاری
خودروهای داخلی
قیمت گذاری
خودروهای داخلی
مونتاژ خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ سایت اکوایران
اسارت خودروسازان در دستان سیاست گذار
قیمت گذاری دستوری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز تبدیل به بیماری شده که حیات دو خودروساز بزرگ کشور را تهدید می کند. البته دخالت دولت در این صنعت محدود به قیمت گذاری محصولات شرکت های خودروساز نمی شود و سیاست گذار کلان به نوعی در تمام بخش های مختلف صنعت خودرو حضوری تمام قد دارد. این دخالت های دولتی تنها …
خودرو ایرانی
صنعت خودرو ایران
خودرو ایرانی
صنعت خودرو ایران
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ روزنامه ستاره صبح
آینده صنعت خودرو ایران به کدام سمت می رود؟
دبیر انجمن قطعهسازان ضمن تاکید بر اینکه قیمتگذاری دستوری از جمله مشکلاتی است که طی سالهای اخیر بلای جان صنایع و اقتصاد کشور شد و بدهی ۲۰۰ همتی دو خودروساز بزرگ به زنجیره تامین ماحصل همین
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ خبرگزاری شفقنا
محبی نژاد: در شرایط غیر تحریم، مواد اولیه خودروسازی به مراتب ارزانتر و با کیفیتتر تامین میشد/طی سه تا پنج سال آینده این صنعت وضعیت خوبی نخواهد داشت | شفقنا
شفقنا- دبیر انجمن قطعهسازان می گوید: اگر بخواهیم نقشه راه آینده را بر اساس مسیر فعلی ترسیم کنیم، طی سه تا پنج سال آینده این صنعت وضعیت خوبی نخواهد داشت. در این شرایط تنها راه چاره، فاصله گرفتن از قیمتگذاری دستوری و تغییر نقش حاکمیت به سیاستگذار و ناظر است آرش محبینژاد در گفتوگو با [ ]
آرش محبی نژاد
خودرو ساز
آرش محبی نژاد
خودرو ساز
دبیر انجمن قطعهسازان
قطعه ساز
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ خبرگزاری ایسنا
از پیشبینی تا واقعیت آینده صنعت خودرو/ خودروسازان ۲۵۰ همت به زنجیره تامین بدهکارند
دبیر انجمن قطعهسازان ضمن تاکید بر اینکه قیمتگذاری دستوری از جمله مشکلاتی است که طی سالهای اخیر بلای جان صنایع و اقتصاد کشور شد و بدهی ۲۰۰ همتی دو خودروساز بزرگ به زنجیره تامین ماحصل همین دستورها است عنوان کرد که فاصله گرفتن از قیمتگذاری دستوری و تغییر نقش حاکمیت به سیاستگذار و ناظر، در حال حاضر، …
قیمتگذاری دستوری خودرو
خودروسازی
قیمتگذاری دستوری خودرو
خودروسازی
قطعهسازی
زیان انباشته
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ سایت جماران
کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مهمترین چالش صنعت خودروی کشور، نگاه سیاسی به این صنعت بهجای نگاه اقتصادی است/ عباراتی مانند «صنعت خودرو به طور کلی زیانده است» نادرست است/ زیاندهی در صنعت خودرو ناشی از قیمتگذاری دستوری و سیاستهای نادرست است
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: حکمرانی در صنعت خودرو در ایران به دلیل دخالتهای دولت در تصدیگری و مدیریت مستقیم خودروسازان دچار مشکل شده است. این دخالتها باعث میشود که دولت نتواند بهدرستی سیاستها و دستورالعملهای لازم را اجرا کند.
بخش خصوصی
واردات خودرو
بخش خصوصی
واردات خودرو
شورای رقابت
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۲
/ سایت اکوایران
آغوش باز بورس برای خودرو
بازار سرمایه در سال 1401 زیر ساخت عرضه خودرو از طریق بورس کالا را فراهم کرد و چند مدت این اقدام انجام شد، ولی به یکباره فرآیند آن متوقف شد که یکی از علل آن را میتوان کارشکنیهای متعدد مافیای صنعت خودرو دانست.
قیمت گذاری دستوری
بورس
قیمت گذاری دستوری
بورس
سعید اسلامی بیدگلی
عرضه خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۲
/ سایت اکوایران
ترافیک برقیها در نمایشگاه خودرو
سومین روز نمایشگاه خودروی تهران با استقبال گسترده علاقهمندان و حضور سلبریتیهای ورزشی و هنری برگزار شد.
آلودگی هوا
واردات خودرو
آلودگی هوا
واردات خودرو
صنعت خودرو
خودرو برقی
۱۴۰۳/۱۱/۱۱
/ سایت خبرآنلاین
ببینید | دعوای جنجالی نماینده مجلس و نماینده خودروسازان در برنامه تلویزیونی
یوسفی نماینده مجلس در برنامه زند ه گفت: سوءمدیریت مدیران سیاسی که در ستادهای انتخاباتی این و آن شرکت میکنند و بعدا میشوند مدیرعامل یک شرکت دولتی دلیل اصلی ضعف در صنعت خودروسازی است. کاکایی نماینده خودروسازان در پاسخ گفت: بخاطر سیاستهای غلط دولت ها و قیمتگذاری دستوری معادل ۷ میلیارد دلار زیان به ایران …
مجلس شورای اسلامی
سازمان صدا و سیما
مجلس شورای اسلامی
سازمان صدا و سیما
خودروسازان
۱۴۰۳/۱۱/۱۰
/ سایت تریبون اقتصاد
چرا صفهای میلیونی خودروسازان آب رفت؟/ پایان دوران لاتاری در بازار خودرو
ماراتن ثبتنام خودرو در ایران که سالها به دلیل قیمتگذاری دستوری و ممنوعیت واردات خودرو رواج داشت، این روزها با افت شدید تقاضا مواجه شده است. روندی که خودرو را از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایهای تبدیل کرده بود، اکنون با کاهش جدی روبهرو شده و بسیاری از متقاضیان، دیگر تمایلی به شرکت در طرحهای فروش …
ایران
خودرو
ایران
خودرو
خودروسازان
سرمایه
۱۴۰۳/۱۱/۰۹
/ سایت شهر بورس
خصوصی سازی؛ کلید حل مشکلات صنعت خودرو
قیمت گذاری دستوری باعث شده تا خودروسازان وارد مدار زیان ناخالص شوند و وقتی شما زیان ناخالص دارید، بحث ساختار مالی وسرمایهای کمکی به شرایط نمیکند.
خودرو
خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۷
/ روزنامه دنیای اقتصاد
فساد ارزی واردات خودرو
کشف تخلف بیشاظهاری در واردات خودرو، حالا انتقاداتی را متوجه عملکرد سیاستگذار و دستگاههای نظارتی بر نحوه تخصیص ارز و نظارت بر ارزشگذاری خودروهای وارداتی کرده است. ماجرا از جایی آغاز شد که قیمت برخی خودروهای وارداتی، بیش از قیمت واقعی اعلام شد و به تایید کمیته ارزشگذاری وزارت صمت نیز رسید. این تخلف …
تخلف
قیمت خودروهای وارداتی
تخلف
قیمت خودروهای وارداتی
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ روزنامه آرمان امروز
دستاوردهای بورس کالا در حوزه خودرو
آرمان امروز : قیمتگذاری دستوری، سیاستی که با هدف کنترل تورم و مهار قیمتها به اجرا درآمد، اکنون به معضلی بزرگ برای صنایع استراتژیک کشور بدل شده است. از کاهش شدید سودآوری در صنعت دارو و شوینده تا جهش چشمگیر گروه بهمن پس از ورود برخی از محصولات این شرکت به بورس کالا، به طور [ ]
بورس
خودرو
بورس
خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت ایران جیب
از کشورهای منطقه در صادرات خودرو عقب افتاده ایم
یک فعال حوزه قطعات خودرو، بی ثباتی در قوانین و مقررات، قیمت گذاری دستوری...
قیمت
خودرو
قیمت
خودرو
صادرات
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت سرانه
باخت بزرگ ایران به کشورهای همسایه
یک فعال حوزه قطعات خودرو، بی ثباتی در قوانین و مقررات، قیمت گذاری دستوری، تاخیر در پرداختها، مطالبات و تغییرات نرخ ارز را از چالشهای اصلی این صنعت دانست و گفت که برخی کشورهای همسایه که همزمان با ایران وارد این عرصه شدهاند، با صادراتی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار فاصله قابل توجهی از ایران گرفتهاند.
خودرو
واردات خودرو
خودرو
واردات خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت پول نیوز
سبقت ۳۵ میلیارد دلاری کشورهای همسایه ایران در صادرات خودرو و قطعات
به گزارش پول نیوز، یک فعال حوزه قطعات خودرو، بی ثباتی در قوانین و مقررات، قیمت گذاری دستوری، تاخیر در پرداختها، مطالبات و تغییرات نرخ ارز را از چالشهای اصلی این صنعت دانست و گفت که برخی کشورهای همسایه که همزمان با ایران وارد این عرصه شدهاند، با صادراتی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار فاصله [ ]
خودرو
صادرات
خودرو
صادرات
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت روزگارخودرو
شکست عجیب ایران در صادرات خودرو و قطعات!
یک فعال حوزه قطعات خودرو، بی ثباتی در قوانین و مقررات، قیمت گذاری دستوری، تاخیر در پرداختها، مطالبات و تغییرات نرخ ارز را از چالشهای اصلی این صنعت دانست و گفت که برخی کشورهای همسایه که همزمان با ایران وارد این عرصه شدهاند، با صادراتی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار فاصله قابل توجهی از ایران گرفتهاند.
بازار خودرو
قطعه
بازار خودرو
قطعه
قطعات
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت اقتصادآنلاین
از سقوط دارو تا جهش خودرو سنگین؛ داستان دو صنعت تحت دو سیاست
عرضه خودرو
بورس کالا
عرضه خودرو
بورس کالا
عبدالناصر همتی
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت اقتصادآنلاین
فرار از زندان قیمتگذاری با خودروی سنگین/ تجربه متفاوت صنایع در سایه بورس کالا
قیمتگذاری دستوری، سیاستی که با هدف کنترل تورم و مهار قیمتها به اجرا درآمد، اکنون به معضلی بزرگ برای صنایع استراتژیک کشور بدل شده است. از کاهش شدید سودآوری در صنعت دارو و شوینده تا جهش چشمگیر گروه بهمن پس از ورود برخی از محصولات این شرکت به بورس کالا، به طور کامل ماهیت این سیاست را زیر سوال برده است.
خودرو
قیمت گذای دستوری
خودرو
قیمت گذای دستوری
وزیر اقتصاد
۱۴۰۳/۱۱/۰۱
/ سایت دنیای خودرو
قیمت گذاری دستوری علت اصلی وضع وخیم صنعت خودرو است
رحیم مرتضایی*
۱۴۰۳/۱۰/۳۰
/ سایت دنیای خودرو
قیمت گذاری دستوری باعث آشفتگی در بازار خودرو شده است
به نظر میرسد با توجه به نیازمندی کشور به رشد و رونق اقتصادی، تغییر رویکرد فعلی سیاستگزار نسبت به استمرار در اعمال سیاستهای قیمت گذاری دستوری ضروری است. یکی از مواردی که باید در این خصوص موردتوجه قرار گیرد، نحوه مداخله دولت در قیمتگذاری دستوری است که اغلب نادیده انگاشته میشود.
۱۴۰۳/۱۰/۳۰
/ سایت صنعت ماشین
چرا نهاد تنظیم گری خودرو در ایران ناموفق عمل کرده است؟
صنعت ماشین: بازوی پژوهشی مجلس در گزارشی تاکید کرده که نهاد تنظیمگری خودرو در ایران ناموفق عمل کرده است؛ بهطوریکه در حال حاضر ۳۰نهاد حاکمیتی در حوزه خودرو مجوز تصمیمگیری در این صنعت را دارند و همین امر امکان اتخاذ راهبردی واحد را برای پیشبرد مقاصد توسعهای خودرو سلب کرده است.
صنعت خودروسازی
خودروسازان
صنعت خودروسازی
خودروسازان
وزارت صمت
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ سایت اکوایران
فرجام زیانبار تنظیم گری بازار خودرو
دولت در حالی سالهاست به بهانه حمایت از مصرف کننده و البته با توجه به سهمش در خودروسازی، با محوریت قیمتگذاری دستوری مشغول تنظیم گری است که هیچکدام از ذینفعان آن از نتیجه کار رضایت ندارند.
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ سایت دنیای خودرو
تبعات منفی قیمت گذاری دستوری
دولتها همواره برای مقابله با افزایش تورم، اقدام به سرکوب قیمتها و تعیین دستوری نرخها میکنند تا کالاها ازجمله خودرو با قیمت پایینتر به دست مردم برسد اما در بسیاری از موارد این اقدام نتیجه معکوس بههمراه دارد.
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ سایت دنیای خودرو
تنها دلالان از قیمت گذاری دستوری سود میبرند
محمدرضا بهرامن*
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ سایت تحلیل بازار
ناترازی صنعت و بازار خودرو چگونه حل می شود؟ | تحقق رشد تیراژ و عرضه با مدیریت بخش خصوصی
چالش های قیمت گذاری دستوری، رشد نهاده های تولید و زیان انباشته می تواند بستر ایجاد «ناترازی» در خودروسازان بزرگ کشور را ایجاد کند؛ حل بحران ناترازی فقط با خصوصی سازی میسر است.
صنعت خودرو
تولید خودرو
صنعت خودرو
تولید خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
خصوصی سازی صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۲۰
/ سایت دنیای خودرو
استراتژیهای تحول در صنعت خودرو
افزایش رقابتپذیری در بازار خودرو نهتنها به ارتقای کیفیت محصولات منجر میشود، بلکه دسترسی مردم به خودروهایی متنوعتر و با قیمت مناسبتر را نیز ممکن میسازد. کنار گذاشتن سیاست قیمتگذاری دستوری میتواند به بهبود کیفیت تولیدات داخلی و همچنین خروج خودروسازان از زیاندهی منجر شود.
۱۴۰۳/۱۰/۱۸
/ سایت سنا
روند تولید صنایع بزرگ بورس در آذرماه امسال
نتایج بررسیهای اداره میزهای صنعت و رتبهبندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از روند تغییرات ۵ صنعت مهم بازار سرمایه حاکی از آن است که همچنان محدودیتهای انرژی، تغییرات نرخهای ارز، خوراک، فرآوردهها، کامودیتیها و قیمتگذاری دستوری از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر میزان تولید و فروش شرکتها و …
صنعت
صنایع بورس
صنعت
صنایع بورس
صنعت خودرو و ساخت قطعات
فراورده های نفتی
۱۴۰۳/۱۰/۱۸
/ روزنامه صمت
تولید غیراقتصادی راه به جایی نمیبرد
تولید اقتصادی در صنعت قطعه و خودرو در ایران بهدلایل متعددی با چالشهای جدی روبهرو است. یکی از اصلیترین عوامل، تحریمهای بینالمللی و محدودیتهای اقتصادی است که دسترسی به فناوریهای نوین و مواد اولیه را بهشدت محدود کرده است. این موضوع نهتنها هزینههای تولید را افزایش داده، بلکه کیفیت محصولات را نیز …
خودروسازان
شهناز صفایی
خودروسازان
شهناز صفایی
پژوهشگر
۱۴۰۳/۱۰/۱۷
/ روزنامه دنیای اقتصاد
دژاووی فروش خودروسازان
ماجرای واگذاری سهام دولتی خودروسازی، اینبار در دولت چهاردهم با مصوبه هیات عالی واگذاری مبنی بر الزام سازمان خصوصیسازی به واگذاری مابقی سهام دولت در شرکت های خودروساز در حال تکرار است. «دنیایاقتصاد» در گزارشی به چرخه معیوب خصوصیسازی صنعت خودرو طی حدودا دو دهه گذشته پرداخته و دلایل ناکامی این پروژه …
سازمان خصوصی سازی
سهام خودروسازان
سازمان خصوصی سازی
سهام خودروسازان
واگذاری ها
۱۴۰۳/۱۰/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - خروج ۱۴۰ همت از خودروسازی
عصر خودرو- اصلاح 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی در ابتدای آذر سالجاری هرچند کمک بزرگی به خودروسازان بابت افزایش نقدینگی و حتی خروج از زیان کرد، اما تاخیر در بهروزرسانی قیمتها، حدود 140 همت درآمد بالقوه را از دسترس خودروسازان خارج کرد.
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۶)
خودروسازان داخلی (۱۵۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۶)
خودروسازان داخلی (۱۵۹۰)
قیمت گذاری دستوری (۲۲۹)
عصر خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت صنعت ماشین
چرا تورم خودرو جلوتر از تورم عمومی حرکت کرد؟ +نمودار
صنعت ماشین: طبق گزارش مرکز آمار، در حالی تورم عمومی در آذرماه سال جاری کاهشی بوده که تورم مصرفکننده خودرو روند صعودی داشته است. بررسیها نشان میدهد که بهای خودروهای داخلی بهدلیل قیمتگذاری دستوری نسبت به مونتاژیها با رشد قابل توجهی روبهرو بوده که همین امر تورم خودرو نوسان در بازار را رقم زده است.
تورم خودرو
قیمت خودرو
تورم خودرو
قیمت خودرو
ارز
بازار خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت صنعت ماشین
اینفوگرافی/ خودروهای داخلی در دی ماه چقدر گران شدند؟
صنعت ماشین: بررسیها نشان میدهند که بهای خودروهای داخلی به دلیل قیمتگذاری دستوری نسبت به مونتاژیها با رشد قابل توجهی روبهرو بوده که این موضوع تورم در بازار را رقم زده است.
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
خرید و فروش خودرو
افزایش قیمت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - چالش دوگانه خودروسازان با ناترازی انرژی و خروج از تله تولید دستوری
عصر خودرو- آمارها نشان میدهد؛ مشکل تامین برق و همچنین خروج تدریجی شرکتهای فعال در این صنعت از تله تولید دستوری بر پایه الزامات سامانه فروش یکپارچه در صنعت خودروسازی به افت1.7 درصدی تولید شرکتهای خودروسازی در پاییز امسال در مقایسه با سال قبل و حتی افت 19.3 درصد نسبت به پاییز 1401 منجر شده است.
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۱)
تولید خودرو (۲۰۲۵)
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۱)
تولید خودرو (۲۰۲۵)
قیمت گذاری دستوری (۲۲۸)
عصر خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - روند صعودی تورم مصرفکننده خودرو
عصر خودرو- طبق گزارش مرکز آمار، در حالی تورم عمومی در آذرماه سال جاری کاهشی بوده که تورم مصرفکننده خودرو روند صعودی داشته است. بررسیها نشان میدهد که بهای خودروهای داخلی بهدلیل قیمتگذاری دستوری نسبت به مونتاژیها با رشد قابل توجهی روبهرو بوده که همین امر تورم خودرو نوسان در بازار را رقم زده است.
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۱)
بازار خودرو ایران (۲۷۶۹)
صنعت خودرو ایران (۵۴۵۱)
بازار خودرو ایران (۲۷۶۹)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت دنیای خودرو
تولید اقتصادی؛ حلقه مفقوده صنایع خودرو و قطعه سازی کشور
مهدی خسروشاهی: تثبیت دستوری قیمت خودرو، به کاهش هزینههای سربار خودروساز نینجامیده است و خودروسازان و قطعهسازان بهجای حرکت به سمت تولید اقتصادی و کاستن از هزینههای سربار، از کیفیت خود کاستهاند.
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ سایت اقتصادنیوز
تورم نقطه به نقطه خودرو/ رنکینگ تورمی ۱۰ خودرو
اقتصادنیوز: طبق گزارش مرکز آمار، در حالی تورم عمومی در آذرماه سال جاری کاهشی بوده که تورم مصرفکننده خودرو روند صعودی داشته است. بررسیها نشان میدهد که بهای خودروهای داخلی بهدلیل قیمتگذاری دستوری نسبت به مونتاژیها با رشد قابل توجهی روبهرو بوده که همین امر تورم خودرو نوسان در بازار را رقم زده است.
تورم
صنعت خودرو
تورم
صنعت خودرو
خرید خودرو صفر
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ روزنامه دنیای اقتصاد
رنکینگ تورمی 10 خودرو
طبق گزارش مرکز آمار، در حالی تورم عمومی در آذرماه سال جاری کاهشی بوده که تورم مصرفکننده خودرو روند صعودی داشته است. بررسیها نشان میدهد که بهای خودروهای داخلی بهدلیل قیمتگذاری دستوری نسبت به مونتاژیها با رشد قابل توجهی روبهرو بوده که همین امر تورم خودرو نوسان در بازار را رقم زده است.
تورم
مرکز آمار ایران
تورم
مرکز آمار ایران
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ روزنامه دنیای اقتصاد
درآمد 316همتی خودروسازان بزرگ
سه خودروساز بزرگ و وابسته به دولت با وجود قیمتگذاری دستوری توانستهاند در 9 ماه امسال چیزی حدود 316هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کنند. در مقایسه با 9ماه مشابه پارسال، درآمد خودروسازان بزرگ داخلی بیش از 23درصد رشد کرده است.
ایران
فروش خودرو
ایران
فروش خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت صنعت ماشین
بلاتکلیفی «خودرو» در نظم جدید ارزی
صنعت ماشین: بازار خودرو این روزها و بعد از حرکت به سمت شناورسازی نرخ ارز تجاری، بلاتکلیفتر از همیشه است؛ بهطوریکه تولیدکنندگان از فروش فوری انصراف داده و بیشتر تمایل به پیشفروش خودرو با قیمت غیرقطعی دارند. گرچه با نظم ارزی گامهایی در راستای شفافیت هزینه تولید و واردات خودرو برداشته شده است، با …
ارز توافقی
ارز نیمایی
ارز توافقی
ارز نیمایی
قیمت گذاری دستوری
بازار خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت اکوایران
پشت پرده خودروسازی خصوصی با مدیریت دولتی!
اکوایران: صنعت خودرو کشور در حالی تا حدی خصوصیسازی شده و بخش کمی از سهام خودروسازان عرضه عمومی شده که مدیریت و مالکیت کلی شرکتها با دولت بوده و سیاستگذاریهای دولتی و تغییرات مداوم آن، خودروسازان را در سالهای اخیر از مسیر سودآوری و توسعه دور کرده است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
قیمت گذاری دستوری
تحریم
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت دنیای خودرو
عرضه خودرو در بورس کالا چگونه اثربخش خواهد بود؟
شیوه قیمتگذاری دستوری خودرو در دهه گذشته ازسوی متولیان امر و شرکتهای خودروساز مورد انتقاد بوده چراکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث ایجاد رانت برای افرادی شده است که میتوانستند از شرکتهای خودروساز، خودرو خریدار کرده و در بازار آزاد به فروش برسانند. بههمیندلیل عرضه خودرو در بورس کالا بهعنوان …
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت هم میهن
راه حل فوری کاهش قیمت خودرو / دولت به جای مداخلات دستوری پی در پی باید به سیستم بازار اعتماد کند
سیاستهای حمایتی دولت در حوزه تولید خودرو تنها برای دو خودروساز بزرگ بیش از 220 هزار میلیارد تومان زیان انباشته به بار آورد.
کاهش قیمت خودرو
بازار سرمایه
کاهش قیمت خودرو
بازار سرمایه
رانت
بورس
۱۴۰۳/۱۰/۰۸
/ سایت گسترش نیوز
استقبال از خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا
دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد که اگر شرکتهای ایران خودرو و سایپا واگذار شوند و خصوصیسازی واقعی انجام شود، این شرکتها دیگر تحت فشار قیمتگذاری دستوری نخواهند بود و به تدریج کیفیت و تنوع محصولات آنها افزایش خواهد یافت.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
قیمت خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۰۸
/ سایت رکنا
از خصوصی سازی واقعی ایران خودرو و سایپا استقبال می کنیم
رکنا اقتصادی: دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: در صورت واگذاری شرکتهای ایران خودرو و سایپا و خصوصی سازی واقعی، این شرکت ها دیگر زیر بار قیمت گذاری دستوری نمی روند و به مرور کیفیت و تنوع محصولات بالا میرود.
خصوصی سازی
خودروسازان
خصوصی سازی
خودروسازان
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۳/۱۰/۰۸
/ سایت تحلیل بازار
حمایت از خصوصی سازی واقعی خودرو؛ افزایش کیفیت و تنوع محصولات بالا
دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: در صورت واگذاری شرکتهای ایران خودرو و سایپا و خصوصی سازی واقعی، این شرکت ها دیگر زیر بار قیمت گذاری دستوری نمی روند.
احمد نعمت بخش
خصوصی سازی خودروسازی
احمد نعمت بخش
خصوصی سازی خودروسازی
انجمن خودروسازان ایران
۱۴۰۳/۱۰/۰۷
/ سایت تجارت نیوز
استقبال انجمن خودروسازان از خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو
احمد نعمت بخش،دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: در صورت واگذاری شرکتهای ایران خودرو و سایپا و خصوصی سازی واقعی، این شرکت ها دیگر زیر بار قیمت گذاری دستوری نمی روند و به مرور کیفیت و تنوع محصولات بالا میرود.
خودروسازان
صنعت خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۰۷
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - گره کور واگذاری خودروسازان؛ مسئولان همچنان در حال بررسی هستند!
عصر خودرو- از سال 1401 به این سو که بحث واگذاری خودروسازان به صورت جدی مطرح شد هر چند وقت یک بار مسئولان دولتی اعلام می کنند که همچنان در حال بررسی نحوه واگذاری هستند!
قیمت گذاری دستوری (۲۲۷)
واگذاری خودروسازان (۱۲۱)
قیمت گذاری دستوری (۲۲۷)
واگذاری خودروسازان (۱۲۱)
زیان خودروسازان (۳۵)
عصر خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۰۷
/ سایت سنا
انجمن خودروسازان از خصوصیسازی واقعی صنعت خودرو استقبال می کند
احمد نعمت بخش،دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: در صورت واگذاری شرکتهای ایران خودرو و سایپا و خصوصی سازی واقعی، این شرکت ها دیگر زیر بار قیمت گذاری دستوری نمی روند و به مرور کیفیت و تنوع محصولات بالا میرود.
صنعت خودروسازی
خودروسازان بورسی
صنعت خودروسازی
خودروسازان بورسی
گروه خودروسازی سایپا
ایران خودرو (خودرو)
۱۴۰۳/۱۰/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
تلاش مجلس برای لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو
هادی قوامی*
۱۴۰۳/۱۰/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
تولید و دردسرهای قیمت گذاری دستوری
علیرضا کافی در سرمقاله روز چهارشنبه ۵ دی۱۴۰۳ روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « دردسرهای قیمتگذاری دستوری برای تولید » پرداخت.
۱۴۰۳/۱۰/۰۴
/ سایت گسترش نیوز
مقصر اول آلودگی هوا شناسایی شد
همایش خودرو دیروز دوشنبه ۳ دی در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارشد. در این همایش دکتر امیر حسن کاکایی دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر اسماعیل شجاعی سخنگوی سابق شورای رقابت و دکتر بهنام ملکی رییس هیات مدیره کانون دانش آموختگان اقتصاد مدیریت مباحث را برعهده دارند. دکتر امیر حسن کاکایی …
صنعت خودرو
استاندارد خودرو
صنعت خودرو
استاندارد خودرو
استاندارد خودروهای داخلی
۱۴۰۳/۱۰/۰۳
/ سایت صنعت ماشین
خودروهای وارداتی همچنان پشت ویترین نمایشگاههای پرزرق و برق
صنعت ماشین: در شرایطی وزارت صمت فرآیند ثبتنام جدید خودروهای وارداتی را هفته گذشته به پایان رساند که به نظر میرسد وارد کنندگان نسبت به لزوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و همچنین قیمتگذاری بر اساس آنچه که دولت دستور میدهد، چندان تمکین نمیکنند.
قیمت گذاری دستوری
واردات خودرو
قیمت گذاری دستوری
واردات خودرو
بازار خودرو
خودروهای وارداتی
۱۴۰۳/۱۰/۰۲
/ سایت دنیای خودرو
وارداتی ها با ثبات قیمت به استقبال زمستان رفتند
در شرایطی وزارت صمت فرآیند ثبتنام جدید خودروهای وارداتی را هفته گذشته بهپایان رساند که بهنظر میرسد واردکنندگان چندان تمایلی نسبت بهلزوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و همچنین قیمتگذاری دستوری ندارند.
۱۴۰۳/۱۰/۰۱
/ سایت پارسینه
شکاف قیمت در بازار خودروهای وارداتی و داخلی
تبعات رابطه ناگسستنی میان خودرو و دولت دهههاست که گریبانگیر بازار خودرو است، بهطوریکه سیاستهای مداخلهگرانه دولت در بازار خودرو با وجود نیت اولیه برای حمایت از مصرفکنندگان، به ایجاد شکافهای عمیق قیمتی در بازار منجر شده است. در این زمینه «دنیایاقتصاد» به گسل قیمتی خودرو در سه بازار محصولات …
قیمت خودرو
قیمت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۰۱
/ سایت اقتصادنیوز
گسل پلکانی بازار خودرو/ افزایش شکاف قیمت در بازار خودروهای وارداتی
اقتصادنیوز: تبعات رابطه ناگسستنی میان خودرو و دولت دهههاست که گریبانگیر بازار خودرو است، بهطوریکه سیاستهای مداخلهگرانه دولت در بازار خودرو با وجود نیت اولیه برای حمایت از مصرفکنندگان، به ایجاد شکافهای عمیق قیمتی در بازار منجر شده است. در این زمینه «دنیایاقتصاد» به گسل قیمتی خودرو در سه بازار …
واردات خودرو
بازار خودرو
واردات خودرو
بازار خودرو
سازمان صمت تهران
۱۴۰۳/۰۹/۲۸
/ سایت صنعت ماشین
اثرات حذف ارز نیمایی در خودرو
صنعت ماشین: بسیاری از کارشناسان اقتصادی حذف ارز نیمایی را بستر حذف رانت و فساد در بسیاری از صنایع بزرگ ارزبگیر ، از جمله خودرو می دانند.
ارز نیمایی
ارز نیمایی خودروسازان
ارز نیمایی
ارز نیمایی خودروسازان
صنعت خودروسازی
خودروسازان
۱۴۰۳/۰۹/۲۶
/ سایت اسب بخار
خودرو در صف خروج از قیمت گذاری دستوری
خودرو در صف خروج از قیمت گذاری دستوری | اسب بخار | آیا خودرو در صف خروج از قیمت گذاری دستوری قرار می گیرد؟
۱۴۰۳/۰۹/۲۶
/ روزنامه شرق
واکاوی علل و بیتوجهی وزارت صمت به استمرار زیان شرکتهای خودروساز دولتی
بازار خودروی ایران در سالهای اخیر با چالشهای جدی مواجه شده است. افزایش قیمت ارز و تورم عمومی، به همراه سیاستهای دستوری وزارت صمت، باعث بروز التهاب و نوسانات شدید قیمتی در این بازار شده است. این وضعیت بهوضوح نشاندهنده ناکارآمدی مکانیسم تولید و عرضه خودرو در کشور است که تحت تأثیر عواملی مانند دخالت …
وزارت صمت
صنعت خودرو در ایران
وزارت صمت
صنعت خودرو در ایران
خودروساز دولتی
خصوصیسازی صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۲۵
/ سایت نفت ما
هشدار نسبت به کمبود روغن خودرو در ماههای پایانی سال! | نفت ما
بنظر می رسد در صورت تعیین نرخ خوراک صنعت روانکاران (تولید کننده های روغن موتور) با قیمت ارز توافقی، صادرات به دلیل افزایش بهای تمام شده و کاهش قیمتهای جهانی و از سوی دیگر وجود نرخ دستوری در بازار داخلی شرکتهای تولید کننده روغن موتور را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.
روغن خودرو
نرخ خوراک صنعت روانکاران
روغن خودرو
نرخ خوراک صنعت روانکاران
ارز توافقی
سفرهای نوروزی
۱۴۰۳/۰۹/۲۵
/ سایت سنا
اثر ناترازی انرژی بر صنایع بورسی
گزارش اداره میزهای صنعت و رتبهبندی ناشران از روند تغییرات ۵ صنعت کلیدی بازار سرمایه نشان میدهد، محدودیتهای انرژی، تغییرات نرخ ارز، نرخ خوراک و نرخ فرآوردهها و قیمتگذاری دستوری و... بر فرآیند عملکردی این صنایع در آبان ماه تاثیر قابل توجهی داشته است.
صنایع بورس
صنعت
صنایع بورس
صنعت
صنعت خودرو و ساخت قطعات
کانه های فلزی
۱۴۰۳/۰۹/۲۵
/ روزنامه ستاره صبح
موانع واردات خودرو چیست؟
گروه اقتصاد: کارشناسان اقتصادی معتقدند که محدودیت و کمبود ارز در کشور منجر به رانت ارزی شده است. این موضوع خود عامل فساد و تورم است. محمدباقر قالیباف گفته که چگونه ارز برای واردات خودرو نیست؟ از سوی دیگر رئیس مرکز پژوهشهای مجلس نیز گفته که عدهای بانفوذ و فشار بر دولت مانع اجرای تصمیمات میشوند. همچنین …
۱۴۰۳/۰۹/۲۵
/ روزنامه دنیای اقتصاد
مروری بر بورس از فرش تا عرش
بازار سرمایه پس از رشد شارپی شاخصههای قیمتی در نیمه اول سال۱۳۹۹ وارد مرحله اصلاح سنگین شد و این روند فرسایشی واکنش خاصی به تورم و سخنان حمایتی مسوولان اقتصادی در آن دوره زمانی نشان نداد تا اینکه از نیمه دوم سال۱۴۰۱ نشانههایی از توجه دوباره به بورس در بین فعالان بازار سرمایه هویدا شد. اخبار …
تورم
قیمتگذاری
تورم
قیمتگذاری
بازار سرمایه
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
/ سایت تجارت نیوز
ممنوعیت جدید برای قطعهسازان ایرانی/ ساخت قطعه چینی مجوز نمیگیرد
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: بازار برای خروج از رکود کنونی نیاز به تعیین قیمت نه به صورت دستوری بلکه براساس میزان عرضه و تقاضا دارد.
قطعه سازان
قطعه سازان
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
/ سایت مشرق
همتی: قیمت گذاری دستوری در بازارها جز توزیع رانت و ایجاد فساد نتیجهای ندارد
اقتصاد
همتی
اقتصاد
همتی
قیمتگذاری دستوری خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
/ سایت دنیای خودرو
قیمت گذاری رقابتی باید جایگزین مدل دستوری شود
فرشاد فاطمی: در شرایط فعلی، آزادسازی قیمتها بدون ایجاد زیرساختهای رقابتی ممکن است منجر به افزایش بیرویه قیمتها شود. بنابراین دولت باید همزمان با آزادسازی قیمتها، روی تقویت رقابت و نظارت بر کیفیت محصولات تمرکز کند.
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۳/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۹:۵۰
۳۶۵ روز
اخبار گوشی موبایل
کفش ایمنی خارجی
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
خرید سرور مجازی
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ -
13 February 2025
دریافت اخبار بیشتر
۳۶۵ روز
اخبار گوشی موبایل
کفش ایمنی خارجی
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
خرید سرور مجازی