VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
زیان انباشته خودروسازان
خودروسازان
ایران خودرو
سایپا
خودرو
بازار خودرو
صنعت خودرو
قیمت خودرو
خودروسازی
۳ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۱ / سایت دنیای خودرو
بدون حمایت مالی، قطعهسازان نیمه دوم سال تاب نمیآورند
زیان انباشته خودروسازان امروز به مرزهای خطرناکی رسیده و همین موضوع، تمام زنجیره تولید، قطعهسازی و حتی خدمات پس از فروش را تحت تاثیر قرار داده است
۳ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۱ / خبرگزاری مهر
نبض تند خودرو در مرداد؛ رکود ادامه دارد
اگرچه شاخص تولید خودرو و قطعات در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به تیرماه ۸ درصد و نسبت به مرداد ۱۴۰۳ تنها ۰.۸ درصد رشد داشت، اما این رشد مقطعی نمیتواند واقعیتهای عمیقتر صنعت خودرو را پنهان کند.
تولید خودرو
پیش فروش خودرو
تولید خودرو
پیش فروش خودرو
بازار خودرو
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت صنعت ماشین
چرا «بحران» به واژه پرتکرار صنعت قطعه تبدیل شد؟
صنعت ماشین: قطعه سازی ایران به ادعای فعالان این صنعت همواره در وضعیت بحرانی قرار داشته است؛ حتی در اوج تولید خودرو. این بحرانها در شرایطی تا امروز ادامه یافته است که اصلاح ساختار، کاهش وابستگی به خودروسازان، ارتقای فناوری و توجه به بازارهای صادراتی، میتوانست مسیر پایداری را برای رشد این صنعت رقم بزند.
صنعت قطعه سازی
قطعه سازان
صنعت قطعه سازی
قطعه سازان
زیان انباشته
قطعه سازی
۱۴۰۴/۰۶/۳۰
/ روزنامه هفت صبح
ایرانخودرو و سایپا زیان انباشته خودروسازان به ۶۲۰ همت رسید
ایرانخودرو و سایپا با زیان ۶۲۰ هزار میلیاردی به استخوانی در گلوی اقتصاد ایران تبدیل شدهاند
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت صنعت ماشین
10 عدد مهم در خودروسازی ایران
آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان خودرو کشور
صنعت خودروسازی ایران
خودروسازان
صنعت خودروسازی ایران
خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت خبرآنلاین
ایستادگی دولت در برابر مدیریت خصوصی ایرانخودرو؛ کارشناس خودرو: زیان سایپا برایتان کافی نیست؟
کارشناس صنعت خودرو میگوید هر بار دولت مستقیماً در مدیریت خودروسازان دخالت کرده، زیاندهی و مشکلات انباشته بیشتر شده است.
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
تبلیغ
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ خبرگزاری ایلنا
تفاوت مدیریت خصوصی و دولتی در نتایج عملکرد دو خودروساز بزرگ کشور
محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی بر این باور است که تنها راه نجات صنعت خودرو، واگذاری واقعی مدیریت آن به بخش خصوصی است؛ اقدامی که میتواند هم بهرهوری را بالا ببرد و هم خودروسازان را از باتلاق زیانهای انباشته بیرون بکشد.
خودروسازی
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ سایت اسب بخار
زیان انباشته و بحران بدهی خودروساز دولتی؛ تابآوری، حلقه گمشده صنعت خودرو ایران
زیان انباشته ۳۱۰ همتی و ۶۲۰ همت بدهی دو خودروساز بزرگ دولتی، بحران مالی بزرگی برای صنعت خودرو و کل اقتصاد کشور ایجاد کرده است.
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ روزنامه هفت صبح
ورشکستگی ایران خودرو و سایپا
دو خودروساز بزرگ دولتی ایران با زیان انباشته ۳۱۰ همت و بدهی ۶۲۰ همت، در معرض بحرانی مالی قرار دارند که نه تنها زنجیره تأمین خودرو را تحت فشار قرار داده بلکه تابآوری تولید و توسعه پایدار در این صنعت را به چالش کشیده است.
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
سایپا
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت نود اقتصادی
داستان تکراری تاخیر در تحویل خودرو؛ مشتریان قربانی مشکلات میشوند
تأخیرهای مکرر در تحویل خودرو، مشتریان را با زیان مالی و روانی مواجه کرده و نشان میدهد مشکلات ساختاری و سیاستهای ناپایدار، حقوق مصرفکننده را تهدید میکند.
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
ترخیص خودرو
پیش فروش خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت دنیای خودرو
افزایش بدهی و زیان خودروسازان، همراه با کاهش تولید
بدهی جاری ۶۲۰ همتی و زیان انباشته ۳۱۰ همتی دو خودروساز بزرگ، همراه با افت ۱۹ درصدی تولید، چشمانداز صنعت خودرو را نگرانکننده میکند
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت فرارو
تخلف دوباره از سوی خودروسازان
تاخیرهای طولانی مدت در تحویل خودرو به یکی از بزرگترین چالشها برای مشتریان تبدیل شده است؛ موضوعی که ریشه در زیان انباشته خودروسازان، ضعف نظارت و سیاستگذاریها دارد
بازار خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ روزنامه صمت
رکورد شکنی بدهی خودروساز ان به قطعهسازان
نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو، روز گذشته ۲۲ شهریور با حضور محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن، آرش محبینژاد دبیر انجمن و فرامرز طیبی، بابک کریمخان و ابراهیم دوستزاده از دیگر اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد. در این نشست، تازهترین آمارهای مالی و عملیاتی صنعت خودرو و همچنین …
شهناز صفایی
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ سایت دنیای خودرو
زیاندهی دنبالهدار خودروسازی زیر سایه سیاستگزاری دولتی
با وجود خصوصیسازی یکی از خودروسازان بزرگ، تناقض در سیاستهای دولتی، همچنان زیان انباشته و بحران نقدینگی را تداوم بخشیده و بدهی آنها را به ۶۲۰ همت رسانده است
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اسب بخار
تشدید مشکلات به دلیل سیستم جزیره ای حاکم بر خودرو/ بدهی خودروسازان به ۶۲۰ همت رسید
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان تأکید کرد: «سیستم چند جزیره ای حاکم بر صنعت خودرو باعث تشدید مشکلات شده است.»
خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - زیان انباشته خودروسازان بزرگ به ۳۱۰ همت رسید
عصر خودرو- یک مقام مسئول گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور از 258 همت در پایان سال گذشته به 310 همت در شهریور امسال رسیده و بدهی جاری آنها با جهشی بیسابقه به 620 همت رسیده است.
سایپا (۵۸۴۵)
ایران خودرو (۷۱۷۲)
سایپا (۵۸۴۵)
ایران خودرو (۷۱۷۲)
خودروسازان (۳۷۹)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت تحلیل بازار
بدهی ۶۲۰ همتی خودروسازان به قطعهسازان| زیان انباشته به ۳۱۰ همت رسید
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان با ارائه آخرین آمار مالی و عملیاتی دو خودروساز بزرگ کشور، از بدهی بیسابقه ۶۲۰ همتی و زیان انباشته ۳۱۰ همت این شرکتها خبر داد.
آرش محبی نژاد
صنعت خودروسازی ایران
آرش محبی نژاد
صنعت خودروسازی ایران
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اکونگار
افزایش ۵۲همتی زیان انباشته خودروسازان طی ۶ماه
یک مقام مسئول گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور از ۲۵۸ همت در پایان سال گذشته به ۳۱۰ همت در شهریور امسال رسیده و بدهی جاری آنها با جهشی بیسابقه به ۶۲۰ همت رسیده است.
وزارت صمت
انجمن صنایع همگن قطعه سازان
وزارت صمت
انجمن صنایع همگن قطعه سازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت رکنا
زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به 310 همت رسید
رکنا اقتصادی: خودروسازان بزرگ کشور با بدهی بیسابقه ۶۲۰ همتی به قطعهسازان و زیان انباشته ۳۱۰ همتی مواجهاند که تداوم آن تولید را با بحران جدی روبهرو میکند. کارشناسان تأکید دارند اصلاح ساختار مالی و قیمتگذاری و همگرایی تصمیمگیران برای جلوگیری از کاهش تولید و زیان بیشتر ضروری است.
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ روزنامه دنیای اقتصاد
بدهی 2 خودروساز ایرانی سر به فلک کشید/ 310 همت زیان انباشه، 620 همت بدهی!+ فیلم
دبیر انجمن قطعهسازان گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ تا امروز به ۳۱۰ همت رسیده و بدهی دو خودروساز به ۶۲۰ همت رسیده است.
خودروسازان داخلی
بدهی خودروسازان
خودروسازان داخلی
بدهی خودروسازان
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
بدهی خودروسازان بزرگ با جهشی بیسابقه به ۶۲۰ همت رسید
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
جهش بی سابقه بدهی خودروسازان بزرگ ایرانی | خودروسازان بلاتکلیفند، مردم هم بازندگان بزرگ
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت برترینها
بدهی دو خودروساز بزرگ به ۶۲۰ همت رسید
یک مقام مسئول گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور از ۲۵۸ همت در پایان سال گذشته به ۳۱۰ همت در شهریور امسال رسیده و بدهی جاری آنها با جهشی بیسابقه به ۶۲۰ همت رسیده است.
خودروساز
بدهی خودروسازان
خودروساز
بدهی خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۰
/ سایت اقتصادآنلاین
خصوصیسازی در خطر/ جریمه ۱۶۲۴ میلیارد تومانی تعزیزات برای ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی ایران خودرو را به اتهام گرانفروشی به پرداخت ۱۶۲۴ میلیارد تومان جریمه محکوم کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که ایران خودرو خصوصی شده و زیان انباشته آن به دلیل قیمتگذاری دستوری به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی
ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی
قیمت گذاری دستوری
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۱۸
/ سایت سنا
جلسه کمیسیون صنایع مجلس با خودروسازان و قطعهسازان؛ وعده تسویه بدهی ۱۰۰ همتی/ عملکرد ماه گذشته ایرانخودرو امیدوارکننده بوده و سایپا در حال جبران کمبودهای گذشته است/ بورس کالا میتواند بستری شفاف و رقابتی برای خودرو باشد
شهباز حسنپور بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از برگزاری جلسهای مهم میان خودروسازان، قطعهسازان و اعضای کمیسیون صنایع خبر داد و گفت: در این نشست، درباره مطالبات سنگین قطعهسازان، وضعیت کیفی خودرو، عرضه در بورس کالا و اختلافنظرها در سیاستگذاری قیمتگذاری بحث و تبادل نظر شد. او تأکید کرد؛ مقرر …
مجلس
کمیسیون صنایع و معادن مجلس
مجلس
کمیسیون صنایع و معادن مجلس
زیان انباشته خودروسازان
ایران خودرو (خودرو)
۱۴۰۴/۰۶/۱۷
/ سایت اقتصادآنلاین
رالی ایران خودرو و شورای رقابت/ تداوم قیمتگذاری پس از خصوصیسازی
با خصوصیسازی ایرانخودرو، بحث دخالت دولت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو دوباره داغ شده است. این در حالی است که تداوم قیمتگذاری دستوری، زیان انباشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت را تشدید میکند. بنابراین تنها راه اصلاح، توقف سیاستهای کنترلی و آزادسازی واردات است.
ایران خودرو
شورای رقابت
ایران خودرو
شورای رقابت
قیمت گذاری دستوری
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
عملکرد منفی و سراشیبی در زیان برای آبی پوشان جاده مخصوص!
صنعت ماشین: مدتها بود که مساله واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی مطرح شده بود. اگرچه این مساله بیش از شش ماه قبل با واگذاری به بخش خصوصی برای همیشه خاتمه یافت، اما از خردادماه سال جاری این خودروساز با رویارویی با وزارت صمت که مهمترین بخش سیاستگزار صنعت خودرو به شمار میآید.....
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
سنجش درآمدزایی خودروسازان
صنعت ماشین: طبق گزارشی که خودروسازان به سازمان بورس ارائه داده و در سامانه کدال منتشر شده است، مجموع درآمد سه خودروساز بزرگ کشور در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد رشد داشته است.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
سامانه کدال
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت صنعت ماشین
هشدار شدید قطعه سازان علیه حکم تعزیرات
صنعت ماشین: صدور حکم تعزیرات حکومتی علیه ایرانخودرو، موجی از نگرانی در میان قطعهسازان کشور به راه انداخته است؛ نگرانی از اینکه با مسدود شدن جریان مالی صنعت خودرو، نهتنها تولید در خودروسازان بزرگ زمینگیر شود بلکه بیکاری گسترده کارگران و بحرانهای اجتماعی هم به دنبال داشته باشد.
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت تجارت نیوز
زیان انباشته صنعت خودرو اکنون به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید
صدور حکم تعزیرات حکومتی علیه برخی از خودروسازان، موجی از نگرانی در میان قطعهسازان کشور به دلیل بیکاری گسترده کارگران و بحرانهای اجتماعی راه انداخته است.
صنعت خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت اطلاع باما
زیان ۲۴۴ هزار میلیاردی خودروسازان؛ قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو را به بنبست رساند
زیان انباشته ایرانخودرو و سایپا در سهماهه نخست امسال به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. /خودروسازان
خودروسازان
سایپا
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت نبض بازار
چرا تلاش خودروسازان برای خروج از زیان به نتیجه نمیرسد؟
روند افزایشی زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور در سال جاری، زنگ خطر جدی برای صنعت خودرو به صدا درآورده است. کارشناسان اقتصادی و صنعتی بر این باورند که سیاستهای قیمتگذاری دستوری و تورم شدید ساختاری، اصلیترین دلایل تشدید این بحران بودهاند؛ وضعیتی که نهتنها تولیدکنندگان را با مشکلات مالی جدی مواجه …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ سایت نود اقتصادی
خودروسازان درگیر زیان انباشته ۲۸۰ همتی و سوبسید ۶۲۰ همتی
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، زیان انباشته ایران خودرو و سایپا در حدود ۲۸۰ همت بوده؛ همچنین حدود ۶۲۰ همت سوبسید در بازار آزاد خودرو توزیع شده است.
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت قطعه سازی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ سایت بورس نیوز
خودروسازان و زیان انباشته ۲۸۰ همتی
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، زیان انباشته ایران خودرو و سایپا در حدود ۲۸۰ همت بوده؛ همچنین حدود ۶۲۰ همت سوبسید در بازار آزاد خودرو توزیع شده است.
خودروسازی
زیان انباشته
خودروسازی
زیان انباشته
خودروسازان
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ خبرگزاری ایسنا
تزریق منابع مالی به صنعت خودرو تضمینی برای بهبود واقعی نیست/ بدهیها و زیان انباشته ادامهدار است
یک کارشناس بازار و صنعت خودرو، ضمن نقد ادعای رونق در صنعت خودرو، نسبت به تکرار چرخه بدهی، زیان انباشته و نمایشهای تبلیغاتی خودروسازان و قطعهسازان هشدار داد و تاکید کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که تزریق منابع مالی بتواند به بهبود واقعی صنعت منجر شود.
صنعت خودرو
صنعت قطعهسازی
صنعت خودرو
صنعت قطعهسازی
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ روزنامه صمت
خودزنی مونتاژکاران با گرانی خودرو | افزایش قیمت تا آخر ماه
خودروهای برخی خودروسازان داخلی هنوز در برخی محصولات، فاصله قیمتی بازار و کارخانه را دارند و این موقعیت اگر درست مدیریت شود، میتواند به کاهش حباب قیمتی و جبران زیان انباشته کمک کند.
قیمت خودرو
واردات خودرو
قیمت خودرو
واردات خودرو
افزایش قیمت خودرو
قیمت خودرو امروز
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ سایت اقتصادنیوز
خودزنی شرکت های مونتاژی با افزایش قیمت خودرو/قیمت ها تا پایان شهریور بالا می رود؟
اقتصادنیوز: خودروهای برخی خودروسازان داخلی هنوز در برخی محصولات، فاصله قیمتی بازار و کارخانه را دارند و این موقعیت اگر درست مدیریت شود، میتواند به کاهش حباب قیمتی و جبران زیان انباشته کمک کند.
خودروسازان
قیمت خودرو
خودروسازان
قیمت خودرو
خودروهای مونتاژی
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ روزنامه صمت
اولویت دولت بهجای تیراژ، کیفیت باشد
مدتهاست که صنعت خودرو کشور در شرایطی شکننده به سر میبرد که هر روز بر پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن افزوده میشود. دولتها بهعنوان مسئول اصلی سیاستگذاری و حمایت از بخش تولید، نقش حیاتی در حفظ و رونق این صنعت استراتژیک دارند، اما متاسفانه عملکرد آنها تاکنون متناسب با نیازهای واقعی و فوری صنعت خودرو …
خودرو
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودرو
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ سایت اقتصاد ایرانی
بحران مالی خودروسازی به اوج رسید + فیلم
اقتصاد ایرانی ؛ صنعت خودروسازی ایران در وضعیت مالی بحرانی قرار دارد و مجموع زیان انباشته خودروسازان طی چند سال اخیر از ۲۵۰ همت عبور کرده است. دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه این موضوع را ناشی از زیانهای پیدرپی شرکتها دانست.
خودرو
بازار خودرو
خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۱
/ سایت صنعت ماشین
متقاضیان چشم انتظار تحویل خودروهای که هنوز به مرحله تولید نرسیدهاند
صنعت ماشین: بسیاری از خودروسازان در چند ماه گذشته چندین بار اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردهاند این در حالیست که هنوز بسیاری از متقاضیان اعلام میکنند با وجود چندین ماه از مهلت تحویل هنوز خودرویی تحویل نگرفتهاند.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
تحویل خودرو
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۵/۳۰
/ سایت صنعت ماشین
با مصوبه اخیر شورای رقابت باید نگران جهش قیمت خودرو بود؟
صنعت ماشین: شورای رقابت با مصوبهای که یکشنبه گذشته صادر کرد، فصل تازهای در معادلات بازار خودرو گشود. بر اساس این تصمیم، خودروسازان از این پس میتوانند بهطور مستقیم و با اتکا به فرمول «کاستپلاس» (هزینه تمامشده بهعلاوه سود معین) قیمت محصولات خود را تعیین کنند.....
شورای رقابت
قیمت خودرو
شورای رقابت
قیمت خودرو
زیان انباشته
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت دنیای خودرو
بازگشت خودروسازان به جاده قیمتگذاری
نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران: امیدوارم قیمتهایی که بر اساس فرمول سازمان حمایت محاسبه و اعمال میشود مورد تایید نهایی آن سازمان نیز قرار گیرد تا خودروسازان از دام زیان انباشته رهایی یابند
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سايت نبض بورس
دست خودروسازان برای افزایش قیمت باز شد؟
تجربه نشان داده است که هر بار قیمتگذاری دستوری تشدید شده، زیان انباشته خودروسازان و کیفیت پایین محصولات افزایش یافته است.
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ خبرگزاری جام جم
قیمتگذاری به ساز خودروساز
صنعت خودروسازی ایران با چالشهای متعددی مواجه است، بهطوریکه زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور در پایان سال گذشته به بیش از ۲۸۰هزارمیلیارد تومان رسید. بازاری که نه مردم و نه تولیدکننده از آن رضایت دارند و کارشناسان هم چشمانداز روشنی برای آن متصور نیستند.
قیمت گذاری خودرو
خودروسازان
قیمت گذاری خودرو
خودروسازان
کیفیت نامطلوب
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت خودرونویس
پایان 13 سال قیمتگذاری دستوری خودرو/ اختیار به خودروسازان بازگشت
شورای رقابت با مصوبه جدید خود سرانجام پس از بیش از یک دهه اختیار قیمتگذاری خودرو را به خودروسازان واگذار میکند؛ تصمیمی که با هدف شفافیت مالی و پایان دادن به زیان انباشته سنگین صنعت خودروسازی، گامی مهم در مسیر حذف قیمت دستوری خودرو به شمار میرود.
۱۴۰۴/۰۵/۲۷
/ سایت دنیای خودرو
شکست سیاست کاهش تقاضا در صنعت خودرو؛ راهکار اصلی بازگشت به تولید است
سیاستهای وزارت صمت طی سالهای گذشته بیش از آنکه منتهی به حل مشکلات ساختاری صنعتخودرو شود، بر مهندسی تقاضا متمرکز شد. نتیجه این رویکرد، شکلگیری صفهای میلیونی، بلوکه شدن نقدینگی مردم، افزایش زیان انباشته خودروسازان و گسترش نارضایتی اجتماعی بود.
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
/ سایت دنیای خودرو
آزادسازی قیمت خودرو در شرایط انحصار نتیجهای جز شکست ندارد!
صنعتخودرو در ایران سالهاست با مجموعهای از مشکلات ریشهای مواجه است؛ مشکلاتی که نهتنها مصرفکننده، بلکه تولیدکننده و حتی بازار سرمایه را نیز تحتتاثیر قرار داده است. از یک سو زیان انباشته خودروسازان هر سال سنگینتر میشود و از سوی دیگر، شکاف میان قیمت کارخانه و بازار آزاد عملا این کالا را از یک …
۱۴۰۴/۰۵/۲۴
/ سایت سیاست روز
از زیان انباشته تا بورسکالا | سیاست روز
خودروسازان بار دیگر بازی گران فروشی را آغاز کرده چنانکه از یک سو مسئله زیان انباشته دوباره تکرار شده ...
زیان
انباشته
زیان
انباشته
بورسکالا
۱۴۰۴/۰۵/۲۲
/ سایت اکونیوز
جهش ۱۶ همتی زیان انباشته خودروسازان - اکونیوز
اقتصاد ایران: زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ با رشد ۷ درصدی، معادل افزایش ۱۶.۱ همت، به رقم ۲۴۴.۷ همت رسیده است.
صنعت خودرو
ایرانخودرو
صنعت خودرو
ایرانخودرو
سایپا
پارسخودرو
۱۴۰۴/۰۵/۲۰
/ سایت صنعت ماشین
پایان سوخت رسانی «رانت خودرو»
صنعت ماشین: در ســـالهای اخیـــر، یکی از پرحاشیهترین سیاستهای خودرویی دولت، اجرای مادهای از قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و همچنین برنامه اسقاط خودروهای فرسوده بود که بهموجب آن خودروسازان مکلف شدند ۷۰ درصد از محصولات خود را به مشمولان این دو طرح اختصاص دهند.
رانت خودرو
رانت خودروسازان
رانت خودرو
رانت خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۸
/ سایت صنعت ماشین
قیمت گذاری، دستوری برای تعطیلی
هاشم حکمه
قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری خودرو
قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری خودرو
صنعت خودروسازی
صنعت خودروی ایران
۱۴۰۴/۰۵/۱۴
/ خبرگزاری ایسنا
نگرانی قطعهسازان از تعطیلی شرکت ها/مسوولان وعده ندهند، عمل کنند
رئیس انجمن قطعهسازی خودرو کشور، با بیان اینکه امروز دیگر درباره بقای خود صحبت میکنیم درباره وضعیت صنعت خودرو، تعطیلی شرکتهای باسابقه و نادیده گرفته شدن هشدارها گلایه کرده و تاکید کرد در این شرایط خواستار اعتماد واقعی دولت به بخش خصوصی هستیم.
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۴
/ خبرگزاری ایسنا
نگرانی قطعهسازان از وضعیت صنعت خودرو
رئیس انجمن قطعهسازی خودرو کشور، با بیان اینکه امروز دیگر درباره بقای خود صحبت میکنیم درباره وضعیت صنعت خودرو، تعطیلی شرکتهای باسابقه و نادیده گرفته شدن هشدارها گلایه کرده و تاکید کرد در این شرایط خواستار اعتماد واقعی دولت به بخش خصوصی هستیم.
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۳
/ سایت تابناک
عملکرد خودروسازان زیر ذره بین/ این همه ارز را چه کردید؟
در شرایطی که خودروسازان داخلی در سالهای اخیر ارز ترجیحی زیادی را از دولت گرفتهاند تا بر ارتقای کیفیت محصولات و به روز رسانی تولیدات شان مطابق استانداردهای جهانی کنند، اما در عمل نتیجهای جز خودروهای بی کیفیت با قیمت های بالا نداشت.
واردات خودرو
وزارت صمت
واردات خودرو
وزارت صمت
صنایع خودروسازی
ارز خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۱
/ سایت اقتصاد ایرانی
هزینه سنگین خودروسازی برای هر ایرانی + جزییات
اقتصاد ایرانی؛ زیان انباشته خودروسازان به ۲۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده؛ رقمی معادل سه میلیون تومان برای هر ایرانی، در حالی که نگرانی از حذف قیمتگذاری دستوری همچنان ادامه دارد
خودرو
بازار خودرو
خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۹
/ سایت اکونگار
قفل قیمتگذاری دستوری بر صنعت خودرو
آگاهان به حوزه صنعت خودرو معتقدند که عواملی چون کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز، بلاتکلیفی در واگذاری، قطعی برق و قیمتگذاری دستوری در قفل شدن صنعت خودرو بسیار موثر بوده است.
صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
انجمن قطعهسازان خودرو
زیان دهی خودروسازان
۱۴۰۴/۰۵/۰۹
/ سایت اقتصاد ایرانی
قیمتگذاری دستوری چرخ خودروسازی را پنچر کرد /زیان خودروسازان باز هم بیشتر شد + فیلم
اقتصاد ایرانی؛ زیان انباشته دو خودروساز بزرگ از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان گذشت؛ دبیر انجمن خودروسازان، قیمتگذاری دستوری و عملکرد وزارت صمت را عامل اصلی این وضعیت میداند.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۵/۰۸
/ سایت صنعت ماشین
تولید خودرو در سال ۱۴۰۴ زیر فشار شدید
صنعت ماشین: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، با هشدار نسبت به مشکلات جدی صنعت خودرو گفت: اگر روند فعلی تخصیص ارز و پرداخت مطالبات قطعهسازان ادامه پیدا کند، تولید خودرو در سال جدید با اختلال مواجه خواهد شد.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
تخصیص ارز
مطالبات قطعه سازان
۱۴۰۴/۰۵/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
زیان قابل توجه خودروسازان در فصل بهار
بر اساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه ابتدایی سال با رشد ۷ درصدی و یا به تعبیری با افزایش ۱۶.۱ همتی به ۲۴۴.۷ همت رسید. این رشد درحالی ثبت شده که در سهماه اول سال گذشته میزان رشد زیان انباشته تنها ۴.۹ درصد و ۹.۱ همت بوده است.
۱۴۰۴/۰۵/۰۵
/ سایت اسب بخار
افزایش سرعت زیان دهی خودروسازان در بهار ۱۴۰۴
براساس گزارشی که خودروسازان بزرگ کشور به سازمان بورس ارائه کردهاند، نهتنها میزان زیان انباشته، بلکه سرعت افزایش آن نیز نسبت به بهار ۱۴۰۳ رشد قابلتوجهی داشته است.
زیان خودروسازان
زیان خودروسازان
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
جزئیات زیان دهی خودروسازان +نمودار
صنعت ماشین: بر اساس اطلاعات ارائه شده به بورس، زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه ابتدایی سال با رشد ۷ درصدی و یا به تعبیری با افزایش ۱۶.۱ همتی به ۲۴۴.۷ همت رسید.
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته پارس خودرو
زیان انباشته ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ روزنامه دنیای اقتصاد
زیان بهاری خودرو در لاین سرعت
بر اساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه ابتدایی سال با رشد 7 درصدی و یا به تعبیری با افزایش 16.1 همتی به 244.7 همت رسید. این رشد درحالی ثبت شده که در سه ماه اول سال گذشته میزان رشد زیان انباشته تنها 4.9 درصد و 9.1 همت بوده است. بر این اساس روند زیاندهی …
ارز
خودرو
ارز
خودرو
خودروسازان
رشد
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت تجارت نیوز
توقف توسعه محصولات خودروسازان زیر فشار مداخله سیاستگذاران قرار دارد / خودروسازان کارمند سیستم بانکی شدهاند!
صنعت خودروسازی ایران سالهاست زیر فشار سیاستهای ناپایدار و تحریمهای فلجکننده دستوپا میزند. در این میان، محصولات جدید خودروسازان داخلی بیش از آنکه نماد نوآوری و پیشرفت باشند، محصولاتی از گذشتهاند که در پیچوخم تغییرات مدیریتی و محدودیتهای تحریم، از انبارهای تاریخ به بازار امروز رسیدهاند.
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودرو شاهین
خودروسازی سایپا
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ خبرگزاری ایرنا
شکاف قیمتی ۶۰۰ همتی بازار و کارخانه، محصول قیمتگذاری دستوری خودرو
تهران- ایرنا- زیان انباشته چندین هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان و زنجیره تامین، کاهش تولید و اُفت کیفیت محصولات، مشکلاتی است که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند و به باور کارشناسان ریشه در قیمت گذاری دستوری دارد.
۱۴۰۴/۰۴/۲۸
/ روزنامه دنیای اقتصاد
پاشنه آشیل صنعت خودرو چیست؟/ دلایل زیان انباشه خودروسازان و افت تولید
زیان انباشته چندین هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان و زنجیره تامین، کاهش تولید و اُفت کیفیت، مشکلاتی است که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند و به باور کارشناسان ریشه در قیمت گذاری دستوری دارد.
قیمت گذاری خودرو
بازار خودرو
قیمت گذاری خودرو
بازار خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۴/۲۷
/ سایت اقتصاد ایرانی
بازار خودرو در آستانه تحولی بزرگ/ منتظر خبری مهم باشید
اقتصاد ایرانی: بحران در صنعت خودرو با کاهش تولید و زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور شدت گرفته و مخالفت دولت با افزایش قیمتها، بازار خودرو را در آستانه تحولی بزرگ و شوکی قابلتوجه قرار داده است.
صنعت
قیمت خودرو
صنعت
قیمت خودرو
صنایع
۱۴۰۴/۰۴/۲۶
/ سایت اسب بخار
سهامداران قربانی اصلی زیان انباشته ۳۰۰ همتی خودروسازان
زیان انباشته سه خودروساز بزرگ ایران، ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو، تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ سایت دنده ۶
بحران ساختاری صنعت خودرو؟
طبق صورتهای مالی منتشر شده از ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، زیان انباشته خودروسازان از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. بررسی صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور، شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو که در سامانه کدال منتشر شده است، به وضوح نشاندهنده عمق مشکلات و بحران ساختاری در …
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت تابناک
دولت، مخالف افزایش ۲۵ درصدی نرخ خودرو/مردم چقدر خودرو را گران تر از کارخانه می خرند؟
به دنبال افزایش زیان انباشته ، کاهش تولید خودروسازان ، صنعت خودروسازی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که به نظر می رسد دیر یا زود در چالش های جدی تری خواهد افتاد.
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
وضعیت خودروسازان
قیمت محصولات ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت صنعت ماشین
چرا صنعت خودرو از چشمانداز ۱۴۰۴ جا ماند؟
صنعت ماشین: سال ۱۴۰۴ فرا رسیده؛ سالی که دو دهه پیش در سند چشمانداز صنعت خودرو قرار بود نقطه اوج این صنعت باشد؛ با تولیدی در تراز جهانی و جایگاهی نخست در منطقه. اما اکنون نهتنها خودروسازی ایران از آن اهداف دور مانده بلکه با کاهش چشمگیر تولید، زیان انباشته سنگین و کم توانی در پرداخت بدهیها در وضعیت …
تولید خودرو
صنعت خودرو ایران
تولید خودرو
صنعت خودرو ایران
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت نورنیوز
زنگ خطر در صنعت خودرو؛ شکاف 600 همتی و سقوط 40 درصدی تولید
دبیر انجمن قطعهسازان کشور با اشاره به فرسودگی زیرساختها و بحران مالی صنعت خودرو، از شکاف 600 هزار میلیارد تومانی قیمت بازار و کارخانه، زیان انباشته 280 همتی خودروسازان و بدهی 150 همتی آنها به قطعهسازان خبر داد و تأکید کرد: «این وضعیت نشانه پیشرفت نیست، بلکه عقبگرد کامل است.»
صنعت خودرو
رکود بازار خودرو
صنعت خودرو
رکود بازار خودرو
شکاف قیمتی خودرو
قطعهسازان کشور
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ خبرگزاری مهر
پرداخت تنها ۱۰ درصد تعهدات مالی خودروسازان به قطعهسازان
عضو انجمن قطعه سازان گفت: در شرایطی که روزانه باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به قطعهسازان پرداخت شود، واریزیها به حدود ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافته که تنها ۱۰ درصد تعهدات را پوشش میدهد.
محمدرضا نجفی منش
صنعت قطعه سازی
محمدرضا نجفی منش
صنعت قطعه سازی
صنعت خودروسازی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت خودرونویس
وضعیت قرمز در صنعت قطعه سازی خودرو / هشدار قطعه سازان در خصوص تشدید تعدیل نیرو
آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور در نشست خبری امروز، با اشاره به وضعیت صنعت خودرو اعلام کرد: زیان انباشته خودروسازان در سال جاری به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان و بدهی جاری آنها به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت اقتصاد پویا
مطالبات تعیین تکلیف نشده زنجیره تامین داخلی خودروسازان ۱۵۰ همت است - سایت خبری اقتصاد پویا
آرش محبی نژاد روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران به تشریح وضعیت خودروسازان و زنجیره تامین پرداخت و گفت: امسال ۲۸۰ همت زیان انباشته خودروسازان و ۶۰۰ همت بدهی جاری آنان است ضمن اینکه شکاف بازار آزاد و کارخانه ای خودرو نیز به ۶۰۰ همت رسیده است. وی ادامه داد: بر اساس صورت های [ ]
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت اکونگار
بدهی ۶۰۰ همتی خودروسازان/ عبور زیان انباشته از ۲۸۰هزار میلیارد
دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان شده است.
قیمت خودرو
صنعت خودرو
قیمت خودرو
صنعت خودرو
انجمن قطعهسازان خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت دیدبان ایران
بدهی جاری خودروسازان به ۶۰۰ همت رسید+فیلم
آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به ۲۸۰ همت رسیده است است. چک خودرو سازان حتی خودروسازان خصوصی هم پاس نمیشود
چک
خودرو
چک
خودرو
خودروسازان
قطعه سازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت نبض بازار
بدهی جاری خودروسازان چقدر است؟
دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده است.
خودروسازان
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - بدهی جاری خودروسازان ۶۰۰ همت شد
عصر خودرو- دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به 280 هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار حدود 600 هزار میلیارد تومان شده است.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
بدهی خودرو (۱۳)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ روزنامه شرق
زیان انباشته خودروسازان ۳۰۵ هزار میلیارد تومان
به گزارش مهر، بررسی صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو -منتشرشده در کدال- نشان میدهد مجموع زیان انباشته این شرکتها در پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
خودروسازان
سایپا
خودروسازان
سایپا
خودروسازان ایرانی
۱۴۰۴/۰۴/۲۳
/ سایت تجارت نیوز
خودروسازان همچنان در باتلاق زیان انباشته
صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور - منتشر شده در کدال- شان میدهد که مجموع زیان انباشته این شرکتها در پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۲
/ سایت سرمایه و بورس
افزایش ۲۲ درصدی زیان انباشته خودروسازان بزرگ - سرمایه و بورس
تازهترین صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو نشان میدهد زیان انباشته این شرکتها تا پایان سال گذشته به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دو سال پیش، افزایش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت صنعت ماشین
پشت پرده عدول سیاست گذاران از تعیین قیمت کارشناسی خودرو
صنعت ماشین: سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان، قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با تأیید وزارت صمت اعلام شد، اما نکته حائز اهمیت نحوه تعیین این قیمتها است؛ چراکه بنا به اذعان رسمی وزیر صمت، قیمتگذاری نه بر اساس چارچوبهای قانونی، بلکه بر پایه آنچه وی «مصلحت» خوانده صورت گرفته است.
قیمت گذاری خودرو
شورای رقابت
قیمت گذاری خودرو
شورای رقابت
وزارت صمت
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - ۳۰۵ همت زیان خودروسازان
عصر خودرو- براساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان سال1403 با رشد 22درصدی به 305 همت رسید. از مهمترین دلایل این افزایش میتوان به عدم تخصیص ارز در ابتدای سال، حذف ارز نیمایی، فریز قیمتی و قطعیهای مکرر برق اشاره کرد.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
زیان خودروسازان (۴۱)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت فرارو
۳۰۵ هزار میلیارد زیان خودروسازان
براساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان سال۱۴۰۳ با رشد ۲۲درصدی به ۳۰۵ همت رسید. از مهمترین دلایل این افزایش میتوان بهعدم تخصیص ارز در ابتدای سال، حذف ارز نیمایی، فریز قیمتی و قطعیهای مکرر برق اشاره کرد.
خودروسازان
بازار خودرو
خودروسازان
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۰
/ روزنامه دنیای اقتصاد
305 همت زیان خودروسازان
براساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان سال۱۴۰۳ با رشد ۲۲درصدی به ۳۰۵ همت رسید. از مهمترین دلایل این افزایش میتوان به عدم تخصیص ارز در ابتدای سال، حذف ارز نیمایی، فریز قیمتی و قطعیهای مکرر برق اشاره کرد.
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
خودروسازان
رشد
۱۴۰۴/۰۴/۱۸
/ روزنامه صمت
سیکل معیوب قیمتگذاری دستوری
افزایش قیمت غیرمجاز خودروهای تولیدی ایرانخودرو و سایپا که اخیرا ابلاغ شده و اظهارات نهادهای متولی در اینباره، بار دیگر ضعفها و تناقضهای عمیق در نظام قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو کشور را به نمایش گذاشت. این وضعیت، آشکارا نشان از ناکارآمدی سیاستهای دستوری دارد که سالهاست صنعت خودرو را در باتلاق …
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۱۸
/ سایت اقتصادنیوز
بمب ساعتی در خودروسازی ایران/ ۲ میلیارد تومان زیان در هر ۶۰ دقیقه!
اقتصادنیوز: صورتهای مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان میدهد زیان انباشته آنها با وجود اصلاح قیمت و همچنین تغییر مدیریت (در ایرانخودرو) افزایش یافته است. از طرفی، خودروسازان در انتهای سال گذشته باز هم زیان عملیاتی ثبت کردهاند.
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
بورس
اکوایران
۱۴۰۴/۰۴/۱۷
/ سایت صنعت ماشین
۵ پیامد قیمت گذاری دستوری خودرو
صنعت ماشین: اعلام قیمتهای جدید محصولات ایرانخودرو در سال جدید، بار دیگر موضوع قیمتگذاری در صنعت خودرو را به صدر اخبار و مباحث اقتصادی کشور بازگرداند.
قیمت گذاری دستوری خودرو
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری خودرو
ایران خودرو
شورای رقابت
سازمان حمایت
۱۴۰۴/۰۴/۱۶
/ سایت اکوایران
ایرانخودرو و سایپا؛ ساعتی دو میلیارد تومان زیان
صورتهای مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان میدهد زیان انباشته آنها با وجود اصلاح قیمت و همچنین تغییر مدیریت (در ایرانخودرو) افزایش یافته است. از طرفی، خودروسازان در انتهای سال گذشته باز هم زیان عملیاتی ثبت کردهاند.
خودروسازان ایرانی
ایرانخودرو و سایپا
خودروسازان ایرانی
ایرانخودرو و سایپا
زیان خودروسازی
۱۴۰۴/۰۴/۱۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - راهکار افزایش کیفیت و تنوع خودروها
عصر خودرو- قیمت گذاری دستوری در ظاهر زیان انباشته سنگینی را متوجه صنعت خودرو و خودروسازان کرده و ویترین قیمت ها را از سمت دولت به گونه ای حفظ کرده تا منجر به نارضایتی جدی و علنی عمومی نشود اما از طرف دیگر یک مفهوم نهان در پس قیمت گذاری دستوری وجود دارد که کمتر به آن توجه می شود : عدم به روز رسانی قیمت …
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت اقتصادنیوز
رونمایی از زیان انباشته خودروسازی
اقتصادنیوز: طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.بدینترتیب زیان انباشته ایران خودرو و سایپا رشد ۱۲ درصدی را به …
خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت صنعت ماشین
۲۸۰ همت زیان انباشته خودروسازی
صنعت ماشین: طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.....
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
قیمت گذاری دستوری خودرو
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ روزنامه صمت
خصوصیسازی در سایه مدیریت دولتی!
خصوصیسازی صنعت خودرو در ایران، بهعنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور، همواره موضوعی پرچالش و بحثبرانگیز بوده است. با وجود اعلامهای متعدد و وعدههای دولتهای گوناگون برای واگذاری سهام شرکتهای بزرگ خودروسازی مانند ایرانخودرو و سایپا و حتی واگذاری بخشهایی از این صنعت، روند خصوصیسازی صنعت …
سایپا
قیمتگذاری
سایپا
قیمتگذاری
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۰۸
/ سایت صنعت ماشین
نقدینگی کافی، پاشنه آشیل استمرار تولید در صنعت خودرو
صنعت ماشین: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با اعضای هیات رئیسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور از ابلاغ بسته جامع حمایت از تولید در شرایط اضطراری خبر داد؛ ضمن اینکه قطعه سازان نیز به مشکلات مزمن و جاری صنعت خودرو و زنجیره تامین اشاره و اعلام کردند اگر برای تامین نقدینگی این صنعت به صورت فوری، …
صنعت خودرو
قطعه سازان
صنعت خودرو
قطعه سازان
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۰۸
/ سایت اکوایران
زیان انباشته 130 همتی غول خودروسازی؛ ایرانخودرو به سود عملیاتی بازگشت
ایرانخودرو با انتشار صورتهای مالی تلفیقی یک ساله منتهی به 30 اسفند 1403، از تحصیل سود عملیاتی، رشد درآمد فروش و البته زیان انباشتهای هنگفت خبر داد.
ایران خودرو
زیان خودروسازان
ایران خودرو
زیان خودروسازان
صورت مالی
شرکت ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
آزادسازی کامل قیمت خودرو زمینه ساز افزایش رقابت میشود
صنعت ماشین: کارشناس خودرو گفت: آزادسازی کامل بازار و ایجاد رقابت بیشتر برای رضایت مصرفکنندگان ضروری است.
آزادسازی قیمت خودرو
زیان انباشته
آزادسازی قیمت خودرو
زیان انباشته
بازار خودرو
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۲۲
/ سایت پرشین خودرو
استمداد رئیس انجمن قطعه سازان ایران از رئیس جمهوری -خرداد۱۴۰۴
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، قیمتگذاری دستوری را بهعنوان عامل اصلی زیان انباشته خودروسازان، افزایش بدهی به قطعهسازان و تهدید چرخه تولید دانسته و خواستار تصمیم فوری رئیسجمهور برای حذف نظام قیمتگذاری فعلی شد تا از توقف تولید جلوگیری شود.
۱۴۰۴/۰۳/۲۲
/ سایت دنده ۶
بازگشت به قیمت قبل، خودرو ممکن نیست ؟
عضو شورای رقابت با اشاره به زیان انباشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان گفت: باید هر چه سریعتر قیمتهای جدید به خودروسازان اعلام شود و این مسئله بین نهادهای مختلف پاسکاری نشود. به دنبال کشمکشی که بین مجموعه وزارت صمت و گروه خودروسازی ایرانخودرو بر سر ابلاغ قیمتهای جدید خودرو و لزوم حذف قیمتگذاری …
۱۴۰۴/۰۳/۲۲
/ خبرگزاری ایسنا
گله قطعه سازان از قیمت گذاری دستوری و تاخیر در پرداخت مطالبات
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، قیمتگذاری دستوری را بهعنوان عامل اصلی زیان انباشته خودروسازان، افزایش بدهی به قطعهسازان و تهدید چرخه تولید دانسته و خواستار تصمیم فوری رئیسجمهور برای حذف نظام قیمتگذاری فعلی شد تا از توقف تولید جلوگیری شود.
قطعهسازی
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
صنعت قطعهسازی
خودروسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۲۱
/ سایت اقتصادآنلاین
خودروسازان نمیتوانند با قیمت قبل، خودرو عرضه کنند/ ابلاغ قیمتهای جدید خودرو نباید بین نهادها پاسکاری شود
عضو شورای رقابت با اشاره به زیان انباشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان گفت: باید هر چه سریعتر قیمتهای جدید به خودروسازان اعلام شود و این مسئله بین نهادهای مختلف پاسکاری نشود.
قیمت خودرو
افزایش قیمت خودرو
قیمت خودرو
افزایش قیمت خودرو
ایران خودرو
وزارت صمت
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت آفتاب نیوز
بحران زیان انباشته؛ خودروسازان همچنان دست در جیب مردم!
پس از ایران خودرو حالا نوبت سایپا رسیده است که در نامهای به سازمان بورس به دنبال اصلاح نرخ فروش محصولات خود رفته است؛ این درحالی است که زیان انباشته این شرکت همچنان بالاست و شائبه کاهش زیان انباشته با جیب مردم قوت گرفته است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۳/۲۰ - ۲۱:۰۵:۳۲
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
فروش شیشههای دارویی
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
دریافت اخبار بیشتر
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
فروش شیشههای دارویی