جمعه, ۲۹ تیر, ۱۴۰۳ / 19 July, 2024
مجله ویستا

تعهد زناشویی و حس انسانیت نسبت به همسر


پرسش: سال 85 با پسری ازدواج کردم.که می دونستم کار نداره و سربازی نرفته ولی خانواده ام نمی دونستن کار نداره.قرار شد بره سربازی، بعد ازسربازی بره سر کار.اما از سال 88 تا الان بیکاره و تازه گی معتاد شده.و کارهای عجیب می کنه . مدام شک میکنه . دائم بحث میکنیم. خودم شاغلم وپر انرژی اما حالا هیچ انرژی مثبتی برای زندگی کردن ندارم .دلم می خواد جدا شم  اما اراده ندارم .یه حس بدی پیدا می کنم دلم خیلی میسوزه به حالش ولی خودش خیلی بی تفاوت و بی مسئولیته. و همین بیشتر اذیتم میکنه. همه راحت میگن ولش کن . دوستش ندارم ولی نمی دونم چرا نمی تونم.خواهش می کنم کمکم کنید.

تعهد زناشویی و حس انسانیت نسبت به همسر


پاسخ: مسلما رها کردن همسرتان راحت ترین راه حلی است که به ذهن متبادر می شود اما از یک طرف تعهد زناشویی و از طرف دیگر حس انسانیت نسبت به همسر تا به حال مانع از بروز این رفتار از جانب شما شده است.
ولی توجه کنید که ادامه دادن زندگی با این فرد(به این شکل) نتیجه مثبتی برای شما به همراه نخواهد داشت و چند سال دیگر چیزی عاید شما نمی شود یعنی اگر 10 سال دیگر قدری بایستید و به گذشته خود نگاه کنید می بینید که اوقات عمر را با بیهودگی و بدون داشتن حس خوشبختی تنها پشت سر گذارده اید. لذا اگر قصد ادامه زندگی با ایشان را دارید باید اقداماتی جدی انجام دهید.
همسر شما احتمالا به خاطر نیافتن شغل مناسب به سمت اعتیاد کشیده است البته منظور این نیست که ایشان حق دارند بلکه منظور این است که برخی از افراد در شرایط سخت زندگی به چنین راه حلهایی روی می آورند.
بی مسئولیتی، بحثهای مکرر خانوادگی و .. نیز تحت تاثیر اعتیاد ایشان است.
توجه کنید که وقت برای طلاق همیشه هست اما گاه ممکن است برای ساختن زندگی، فرصتهای طلایی را از دست بدهید.
لذا توصیه می کنم قدری به همسرتان نزدیک تر شوید و ایشان را تشویق به ترک اعیاد کنید. برای این کار حضور فعال خودتان بسیار تاثیر گذار است چرا که اولا حس مثبتی به همسرتان می دهد و به او ثابت می کند که هنوز دوستش دارید و از طرف دیگر پیگیری شما مانع از سستی و بی توجهی همسرتان می شود.
لذا توصیه اکید دارم که با یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد مشورت داشته و به اتفاق همسرتان مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم صورت گیرد.
اگر علی رغم تلاش زیادتان برای ترک ایشان باز هم به نتیجه مطلوب نرسیدید، می توانید به تجدید نظر در زندگی تان بپردازید.
نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.