پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
درباره موتورسیکلت C-۱
در خیابانهای شلوغ شهرهای دنیا یا چرا راه دور برویم در ترافیک پرازدحام شهرهای کشور خودمان داشتن یک موتورسیکلت میتواند موجب زودتر رسیدن به مقصد و کاهش هزینههای حمل و نقل شود.
شاید فکر کنید داشتن یک موتورسیکلت در این خیابان های شلوغ می تواند حتی استرس پیدا کردن جای پارک را نیز از بین ببرد، اما با خطرات متعدد موتورسواری چه می کنید؟ همچنین موتورسواری در یک روز بارانی یا نیمه شب یخ بندان زمستانی، یک ظهر داغ تابستانی و از همه بدتر روزهایی که آلودگی هوا نفس ها را می برد، می تواند یک کابوس وحشتناک باشد.
در این میان به نظر می رسد سازندگان C-۱ فکر همه چیز را کرده اند و موتورسیکلتی ساخته اند که جای پارک کمی می خواهد، هیجان موتورسواری را فراهم می کند، سریع و فارغ از ترافیک شما را به مقصد می رساند و از همه مهم تر از نظر ایمنی نیز در حد مطلوبی قرار دارد. C-۱ برخلاف موتورسیکلت های دیگر شما را از سرما، گرما، باران و برف محفوظ نگه می دارد، ولی شاید مهم ترین ویژگی C-۱ این است که هرچند دو چرخ دارد، اما مثل یک خودروی چهار چرخه پایدار است و هیچ گاه به پهلو نمی افتد.
دانیل کیم، مدیر ارشد اجرایی شرکتLit Motors می خواهد آنچه را ما به عنوان موتورسیکلت می شناسیم تغییر دهد و بنا بر همین تصمیم محصول جدیدی ساخته است.
او رویای قدم گذاشتن در جای پای استیو جابز را دارد و با طراحی این پدیده اتاق دار، موتورسیکلت را دوباره اختراع کرده است و اما ایده او، موتورسیکلتی برقی با دو چرخ است که راحتی و ایمنی ماشین را با خود به ارمغان می آورد.
وسیله نقلیه C-۱ دارای دو چرخ و دو در است! سرنشین مانند خودرو داخل وسیله نقلیه می نشیند و درها را می بندند، پس ایمنی بیشتری از موتور سیکلت های معمولی دارد، اما چطور قرار است تعادل خود را حفظ کند. سواری گرفتن از وسایل نقلیه دو چرخ مانند موتورسیکلت یا دوچرخه، مهارت خاصی در حفظ تعادل جانبی لازم دارد که در حین حرکت با چپ و راست رفتن های ریز و مداوم تأمین می شود.
موتورسیکلت C-۱ برای حفظ تعادل خود از یک ژیروسکوپ استفاده می کند. یک ژیروسکوپ مکانیکی همیشه یک چرخ یا دیسک چرخنده با محور آزاد دارد که می تواند در هر جهتی حرکت کند، اما این چرخ که هم سنگین است و هم با سرعتی بسیار زیاد می چرخد، به دلیل همان زاویه ای بزرگ خود، تمایل به تغییر جهت چرخش خود نسبت به آنچه از ابتدا برای آن تنظیم شده، ندارد.
به همین دلیل اگر ژیروسکوپ افقی در حال کار را خم کنید، صفحه چرخان درون آن خیلی سریع تغییر جهت می دهد تا دوباره به موازات افق قرار بگیرد. حال اگر این چرخ غلتان را به بدنه موتور C-۱ خود وصل کنید، یک متعادل کننده شگفت انگیز به دست خواهید آورد که در هر حالتی موتورسیکلت شما را قائم نگه خواهد داشت.این تازه آغاز ماجراست.
C-۱ مانند بسیاری از اتومبیل های جدید از ابزار متنوعی استفاده می کند تا همواره در تماس با اینترنت باشد. به علت روش های اتصال بسیارش، می توانید C-۱ را یک تلفن هوشمند قابل سوار شدن تصور کنید.
به علت این همه روش های دریافت و ارسال اطلاعات است که راننده این موتور می تواند بسادگی از حجم ترافیک و ناسازگاری آب و هوا در مسیر پیش رویش مطلع شود تا اگر مایل بود مسیرهای جدیدی را جایگزین کند.
منبع: Gizmag
مترجم: آزاده ارشدی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست