سه شنبه, ۲ مرداد, ۱۴۰۳ / 23 July, 2024
آب بند
معبر مصنوعی آب دریا که دریچهای ـ برای متوقف ساختن یا تنظیم جریان آب ـ در آن تعبیه میشود. عبور کشتی از کانالهائی که شیب تند دارند بهوسیله آببند صورت میگیرد. کانال را به چندین بخش قسمت میکنند، که در هر یک از آنها سطح آب ثابت است. هر بخش ممکن است به چند کیلومتر برسد. بین هر دو بخش دستگاه حوض مانندی (آببند) تعبیه میشود که طولش معمولاً ۲۰ تا ۵۰ متر (در کانال پاناما ۳۰۵ متر) است و از دو طرف بوسیله درهائی میتوان آنرا بست. هر یک از درها دریچهای دارد که بهوسیله مکانیکی باز و بسته میشود و چون قانون ظروف مرتبطه آب جریان پیدا میکند تا سطح آن در طرفین آن در دو سو یکسان شود. در این صورت به آسانی میتوان در را باز کرد. کنار سدهائی که بر رودخانههای قابل کشتیرانی ساخته میشود آببندهائی نیز میسازند تا انتقال کشتیها از دو طرف امکانپذیر شود.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس محمدجواد ظریف انتخابات رئیس جمهور
تهران هواشناسی سازمان هواشناسی قتل قوه قضاییه شهرداری تهران سیاست اربعین تب دنگی پلیس پشه آئدس وزارت بهداشت
واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت خودرو قیمت دلار ایران خودرو بازار خودرو سایپا قیمت طلا برق مالیات بازنشستگان
سعید راد سینما بازیگر سینمای ایران فضای مجازی دفاع مقدس تلویزیون عاشورا مهاجرت کربلا محرم تئاتر
دانشگاه فناوری شرکت دانش بنیان حوزه علمیه دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان
رژیم صهیونیستی جو بایدن غزه کامالا هریس دونالد ترامپ اسرائیل یمن آمریکا فلسطین روسیه ترامپ چین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر المپیک 2024 پاریس سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه استقلال المپیک
همستر کامبت فیلترینگ بیماری سامسونگ گوگل ایلان ماسک سرعت اینترنت آیفون مایکروسافت تلفن همراه تلگرام
رژیم غذایی فشار خون دیابت سرطان ویتامین بارداری افسردگی استرس سازمان نظام پزشکی