پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
LaFerrari هیبریدی با قدرت ۹۶۳ اسببخار، سورپرایز تمامعیار فراری
ابرخودرویLaFerrari که به تازگی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده، به کمک موتور درونسوز ۸۰۰ اسببخاری خود همراه با پیشرانه الکتریکی ۱۶۳ اسببخاری میتواند در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.
یک فراری کاملا جدید چیزی نیست که هر ساله در نمایشگاههای خودرو شاهد آن باشیم؛ اما فراری برای نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۳ با معرفی LaFerrari جدید که مدرنترین خودروی تولید این شرکت است، یک غافلگیری بزرگ را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است. از این نمونه زیبا که به گفته متخصصان این شرکت در تولید آن از فناوریهای پیشروی استفاده شده که در سالهای آینده و در نمونههای دیگری بهکار گرفته خواهند شد، تنها ۴۹۹ دستگاه تولید میشود.
در طراحی این خودرو از طرح خودروهای فرمول ۱ ساخت این شرکت الهام گرفته شده؛ اما LaFerrari در نهایت یک خودروی جادهای خواهد بود. بدنه و شاسی این نمونه در بخش اتومبیلهای مسابقه فراری و از فیبرکربن ساخته شده است.
برای کنترل خودرو از دیسکهای سرامیکی تولید برمبو استفاده شده و چرخهای جلو که ۴۱درصد از وزن خودرو را تحمل میکنند، ۱۹ اینچی هستند. چرخهای عقب یک اینچ بزرگتر طراحی شدهاند.
در این نمونه تازه از سیستم تعلیق مغناطیسی انطباقی استفاده شده که میتواند در چندینهزارم ثانیه دامپرها را مطابق با سطح جاده تنظیم کند. کف بدنه خودرو برای در امان ماندن از خرابی توسط سنگریزههایی که درجاده وجود دارند و با شتاب با سطح آن برخورد خواهند کرد، از فیبرکربن تقویتشده توسط کولار پوشیده شده است.
موتور این خودرو مانند نمونههای اسپرت تولید فراری توسط پوششی شفاف پوشیده شده است. این شرکت در تولید موتور این LaFerrari هم قابلیتهای متعددی را مد نظر داشته است. موتور پاشش مستقیم و ۶.۳ لیتری این خودرو با آرایش V۱۲ میتواند ۸۰۰ اسببخار توان تولید کند.
البته این موتور درونسوز تنها بخشی از پیشرانه قدرتمند LaFerrari را تشکیل میدهد. پیشرانه دوم که بخشی از نیروی مورد نیاز چرخهای عقب خودرو را تأمین خواهد کرد، یک موتور الکتریکی با توان ۱۶۳ اسببخار است. در مجموع این خودرو پیشرانهای به قدرت ۹۶۳ اسببخار خواهد داشت که با جعبهدنده هفتسرعته با دو کلاج جفت شده است. گشتاورنیروی تولید شده ۹۰۰ نیوتنمتر خواهد بود.
شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو به زمانی کمتر از ۳ ثانیه نیاز دارد و کمتر از ۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید.
بخشی از انرژی حاصل از ترمز خودرو و گشتاور اضافی تولیدشده در یک بسته باتری ۶۰ کیلوگرمی بازیابی و ذخیره خواهد شد. البته پیشرانه الکتریکی این خودرو به تنهایی نمیتواند آنرا به حرکت دربیاورد؛ بلکه به عنوان بخشی کمکی در صورت لزوم وارد مدار خواهد شد.
فراری برای بهبود کنترل این خودرو از آیرودینامیک فعال استفاده کرده است. بالچههای موجود در بخشهای جلو و عقب خودرو به صورت خودکار برای هدایت هوا به بخشهای زیرین بدنه تنظیم میشوند.
بالچه تنظیم هوای تعبیهشده روی بخش انتهایی خودرو نیز در صورت نیاز تغییر جهت خواهد داد تا در سرعتهای بالا پایداری بیشتری به این خودرو بدهد.
درهای LaFerrari که برای دو سرنشین تولید شده، رو به بالا باز میشوند تا شانس سوار شدن به آنرا در فضاهای کوچک پارک افزایش دهند. جالب است بدانید برای صندلی راننده امکان تنظیم پیشبینی نشده و این صندلی مطابق با نیاز هر خریدار ثابت خواهد شد؛ اما فرمان و پدالها قابلتنظیم هستند.
محبوبه عمیدی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست