دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مدیریت دانایی و نوآوری
نوآوری، ازجمله مفاهیمی است که هنوز توافق کلی برای تعریف آن وجود ندارد، برخی از این تعاریف عبارتند از:
نوآوری بخشی از تغییر تکنولوژیکی است که تغییر تکنولوژیکی برمبنای تعریف Schoomkler عبارت است از:
تولید محصولات یا خدمات و یا استفاده از روشها و ورودیهایی که برای سازمان جدید است (Marquis). نکته مهم در این تعریف این است که اولین استفاده کننده این محصول، روش و... جدید، نوآور است و استفاده کنندگان بعدی مقلد هستند.
خلاقیت، به وجود آوردن چیزی از هیچ است و نوآوری تبدیل چیزی به محصول و سرویس (Kuhn)
خلاقیت، چیز جدیدی را بهوجود میآورد و نوآوری باعث استفاده از چیز جدیدی میشود (Badawy)
نوآوری عبارت است از خلق یک ایده نو و پیادهسازی آن در یک سرویس، فرایند یا محصول جدید که موجب رشد و پویایی اقتصاد ملی و افزایش اشتغال میشود (Urabe)
خلق، توسعه و معرفی موفق محصولات، فرایندها یا سرویسهای جدید (Udwadia)
برای آنکه یک اختراع تبدیل به یک نوآوری شود باید در بازار موفق شود ( Twiss)
فرایند سودمند و کارای ارائه ایدههای نو به منظور کسب رضایت مشتری (DTI)
از اواخر دهه ۶۰ به بعد، تعاریف بسیار به هم نزدیک شدهاند و میتوان آنها را به صورت زیر خلاصه کرد:
اولین بهکارگیری موفق یک محصول یا فرایند از زمان طرح ایده تا بهکارگیری آن.
براساس بررسی Evelands و Rogers بر روی بیش از ۲۰۰۰ تحقیق انجام شده بر نوآوری، عموم مطالعات قبل از دهه ۱۹۸۰ بر چگونگی نوآوریهای فردی متمرکز بودهاند. از تحقیقهای بررسی شده توسط این محققین تنها ۱۷% از مطالعات بر ارتباط نوآوری در بستر زمان با یک یا چند سازمان تمرکز داشتهاند. در حالیکه برخی دیگر ارتباط نوآور بودن سازمان و برخی متغیرهای سازمانی را سنجیدهاند مانند: (Aiken & Hage, Baldridge & Burnham). تنها چند سال بعد، Damanpour تحقیق خودرا بر مطالعات عملی نوآوریهای سازمان هدایت نمود و آنرا به ارتباط بودن نوآور بودن سازمان و برخی متغیرهای سازمانی محدود نمود. پس از او Schoonhooven , Darzin بیا ن نمود که توضیح چگونگی افزایش تعداد نوآوریهای مهمتر از تئوری نوآوری است و فرایند تولید نوآوری موضوع مهمتری برای تحقیقات است[۲]. مطالعات بسیار زیادی روی عناصر مورد نیاز جهت دستیابی به بهکارگیری موفق یک ایده انجام شدهاست و توافقات بسیاری هم بین آنها مشاهده میشود. بسیاری از این تحقیقات به تحلیل فرایند خلاقیت به عنوان پیشنیاز نوآوری پرداختهاند[۱]. بخش اعظم ادبیات، بر فرایندهای مربوط به پذیرش و اشاعه نوآوری مرتبط با محصولات ملموس تمرکز داشتهاند و کمتر به خدمات پرداخته شدهاست[۳]. در ادبیات نوآوری، محققین به فقدان تئوری یا مدلی از نوآوری که توانایی درک پیشبینانه طبیعت آنرا داشتهباشد، اشاره داشتهاند[۴و۵]
http://kmterms.mihanblog.com/More-۱۷۱.ASPX
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی رئیسی بالگرد ابراهیم رئیسی ایران سقوط بالگرد رئیسی سقوط بالگرد دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت
هلال احمر پلیس فراجا سیل تهران هواشناسی مشهد سیل مشهد بارش باران سلامت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش
بورس بازار سرمایه سازمان هواشناسی خودرو قیمت دلار یارانه دلار قیمت خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو قیمت طلا
سینمای ایران سینما نمایشگاه کتاب زری خوشکام علی حاتمی تلویزیون کتاب فیلم نمایشگاه کتاب تهران
دانشگاه تهران
روسیه رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین اوکراین نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر منچسترسیتی لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس
سامسونگ ناسا گوگل هوش مصنوعی هواپیما اپل تبلیغات نمایشگاه ایران هلث آیفون
سرطان رژیم غذایی سازمان غذا و دارو استرس کاهش وزن مغز انسان ویتامین دیابت سکته