شنبه, ۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 1 June, 2024
چگونه در کارمندان انگیزه بیشتری ایجاد کنیم
بازاریابی و استراتژی مناسب میتواند آن چیزی باشد که در ابتدا توجه ما را به یک شرکت جلب میکند، اما مولفهای در محل کار وجود دارد که برای موفقیت بسیار اساسی و مهم است: کارمندان با انگیزه و پر هیجان.
حتی با انگیزهترین کارمندان هم، برای اینکه به طور پیوسته و دائمی در مسیر پیروزیهای کاری گام بردارند، گاهی اوقات به تلنگری کوچک نیاز دارند.
اگر کارمندان احساس کنند که بخشی از شرکت هستند، حس وظیفهشناسی در آنها بیشتر میشود و آنها را ترغیب خواهد کرد به کارمند الگو برای دیگر کارمندان تبدیل شود، بیآنکه چنین چیزی از آنها خواسته شود. این دسته از کارمندان بهگرمی از کسانی که آنجا کار میکنند تعریف میکنند، حتی وقتی سر کار نیستند.
بهزودی، همه شروع به صحبت درباره این موضوع خواهند کرد که چه شرکت بزرگی دارید. اما، در ابتدا، کارمندانتان نیاز دارند نسبت به کار احساس علاقه کنند، اگر اینطور شود خواهند توانست مشکلات عظیم را هم از سر راه بردارند. در اینجا هفت شیوهای را ذکر میکنیم که برای تهییج کارمندان شما نسبت به شرکت، کار و وظیفهشان مفید است:
یک) خودتان را در یک سطح شخصی و دوستانه معرفی کنید
کارشناسان بازاریابی میگویند، «اولین مواجهه، یا اولین تاثیر، همه چیز را درباره فرد نشان میدهد». در یک محل کار، این تاثیر اول، برای کمک به کارمندان و برای اینکه بتوانند نقششان در شرکت را معین کنند، ضروری است. پس وقتی برای اولین بار با کارمندان ملاقات میکنید چنین رابطه صحیحی را با آنها برقرار کنید: از آنها درباره علایق و نقشههایشان بپرسید، مثلا اینکه آخر هفته را چگونه خواهند گذراند.
آنها احساس خواهند کرد که شما دارید با ایشان به عنوان یک شخص و نه یک کارگر صرف برخورد میکنید. این قدم اول در راه وظیفهشناسی همیشگی آنها نسبت به شرکت شما خواهد بود.
دو) مطمئن شوید که کارمندان میدانند مهارتهایشان مورد احتیاج شرکت است.
حتی اگر این یک وظیفه ناچیز باشد، کارمندان نیاز دارند احساس کنند کاری که دارند انجام میدهند معنادار و با اهمیت است تا برای انجامش ارزش قائل شوند. اگر چنین نباشد، ممکن است به روباتهای مکانیکی تبدیل شوند و چندان توجهی به محصول نکنند. به عبارت دیگر، کارمندان نیاز دارند در چیزی فراتر از خود فردیشان احساس شایستگی و قدردانی کنند.
آنها نیاز دارند احساس کنند دیگران به کارهای عظیم آنها متکی هستند؛ با چنین احساسی آنها میتوانند چیزی عظیمتر تولید کنند.
سه) کاری کنید در قبال شرکت احساس مالکیت کنند
کارمندانی که بیشتر به کارشان جفتوجور هستند، این احساس را نسبت به شرکت دارند که هر چه سختتر برای منافع شرکت کار کنند.
با پرسیدن ایدهها و عقایدشان، درباره برنامهریزیها و تصمیمگیریهای شرکت، کاری کنید درگیرانهتر مشغول کار شوند. به این نحو، آنها احساس مسوولیت بیشتری نسبت به مدیریت شرکت خواهند کرد. این روال نزد کارمندان نوعی حس مالکیت را اعمال خواهد کرد؛ هم در تصمیمهایی که اتخاذ میکنند و هم کاری که تولید میکنند.
چهار) با هر کس به نحو متفاوتی برخورد کنید
همه کارمندانتان را به یک نحو مورد تقدیر یا نقد قرار ندهید. هر کسی دوست دارد احساس کند که نه یک عضو بلکه یک فرد است. هر وقت به این شیوه به ایشان بازخورد بدهید، بسیار بیش از پیش کارشان را جدی خواهند گرفت.
پنج) بر نیرومندیهایشان متمرکز شوید
هر کسی دارای نیرومندیها و مهارتهای خاص خود است که میتواند به شرکت سود برساند. بر همین نقاط قوت تمرکز کنید و نه آنقدرها بر نقاط ضعفشان. خصوصا اگر بر وضعیت شغلیشان تاثیر ندارد بر نقاط ضعفشان تاکید نکنید. در عوض، روشهایی برای بهبود تواناییهایشان به آنها نشان دهید. به آنها نشان دهید که چگونه میتوانند از مهارتهایشان در جهت کمک به شرکت بهتر استفاده کنند.
شش) از نوآوریهای ریسکپذیر کارمندانتان پشتیبانی کنید
تیم کاری شما نیاز دارد بداند اگر اشتباهی صورت داد باز هم مورد تایید است. برای رشد یک شرکت، شانسها و ریسکها باید از طرف شرکت به جریان بیفتند. بعضی از عظیمترین ابداعات از همین ریسکها و حتی اشتباهات، نتیجه میشوند. به همین ترتیب، کارمندان هم نیاز دارند بدانند که میتوانند خطر (ریسک) کنند، آن هم بدون در نظر گرفتن این احتمال که اگر نتیجه دلخواه محقق نشد ممکن است محکوم شوند. بدون این اطمینان خاطر، کارمندان از خطر کردن بسیار خواهند ترسید، زیرا احتمالا به نظر آنها، بهتر است یک کارمند میانگین باقی بمانند تا اینکه به عنوان کسی شناخته شوند که طرح عظیمی را پرورانده و در عمل مرتکب اشتباه شده.
هفت) درهایتان را باز بگذارید
اگر سرتاسر روز را پشت درهای بسته پنهان شوید، هیچ یک از کارمندان ــ اگر لازم بود پیش شما بیایند ــ هرگز به قدر کافی راحت نیستند.
به این ترتیب، شما در حال خلق سطحی از سلسلهمراتب هستید که شکاف بین شما و مولفه اساسی برای موفقیت شرکتتان را عمیقتر خواهد کرد. با باز گذاشتن درها و دعوت کردن از کارمندان برای مشارکت، این شکاف را از میان بردارید. کاری کنید شما را به عنوان «یک نادان که پشت در بسته قایم میشود» نشناسند.
نویسنده: ویویان گیانگ
ترجمه: سیمین راد
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم علی لاریجانی ریاست جمهوری وزارت کشور سعید جلیلی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس دوازدهم
هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل پلیس دانشگاه فرهنگیان سازمان هواشناسی دستگیری وزارت بهداشت مشهد گرما شهر تهران
بانک مرکزی قیمت دلار برق خودرو قیمت طلا بورس دولت سیزدهم قیمت خودرو بازار خودرو مسکن بازنشستگان ایران خودرو
سینمای ایران سینما پایتخت تئاتر تلویزیون احسان علیخانی رسانه ملی موسیقی صداوسیما حامیم سریال صدا و سیما
فناوری
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل جنگ غزه آمریکا روسیه دونالد ترامپ جو بایدن چین رفح اوکراین
پرسپولیس استقلال فوتبال لیگ برتر رئال مادرید مس رفسنجان لیگ برتر ایران باشگاه استقلال پیکان باشگاه پرسپولیس جواد نکونام بازی
آیفون مریخ اپل تلگرام گوگل ایلان ماسک سامسونگ ماهواره
سیگار رژیم غذایی سازمان غذا و دارو قهوه سرطان ریه