چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
هیولایی از نسل GT
فورد GTX۱ کوپه در نمایشگاه تخصصی لوازم تجهیزات اتومبیل ( ( SEMA ) سال ۲۰۰۵ در لاس وگاس نمونه ای بی نظیر در صنعت ماشین سازی بود.
شروع طراحی این اتومبیل به سال ۱۹۶۶ باز می گردد. کیت اوینگ ( Kip Ewing ) زمانیکه بروی پروژه فورد GT کار می کرد، تصویر GT را در ذهن پروراند و طراحی اولیه و مهندسی آنرا در اوقات فراغت کامل کرد. تغییراتی روی GT داد. از جمله سقف را برید، مدل آنرا تغییر داد و قسمت هایی ا آنرا رنگ کرد. به محض آنکه طرح او تصویب شد توانست به فورد GTX۱ واقعیت بخشید.
او می گوید : فورد GT نمونه ای جالب از یک اتومبیل بود و کار کردن روی آن بسیار لذت بخش. اما پروژه X۱ قدمی است بزرگتر که با استفاده از حمایت اعضاء SEMA توانستیم آنرا به بازار عرضه کنیم.
طراحی تکنیکی و برقی فورد SEMA در سال ۱۹۹۹ از روی فورد موستانگ ( Mustang ) تولید همان سال اقتباس و طی چندین سال کامل شد و تا حد زیادی از Lincoln Mercury نیز بهره برد. و در حال حاضر با طراحی همه جانبه کم نظیر و لوازم جانبی به بازار عرضه می شود.
کارخانه فورد از اینکه در طراحی یک اتومبیل از دیگر اتومبیل ها استفاده یا اقتباس شود حمایت می کند و فورد GTX۱ یکی از اتومبیل های این دسته است.
برای ساخت آن از مارک گریش ( Mark Gerisch ) ازگروه طراحی و ساخت گنادی ( Genaddi ) دعوت شد. او یک طراح با تجربه و فلز کاری با سابقه است. او در بریدن سقف اتومبیل های قدیمی مهارت دارد.
Ewing به طور جدی با تیم SEMA و Ford Cooper برای طراحی همه جانبه OEM کار کرده بود اما کار کردن با تیم Grerisch جنجال به پا کرد.
Hau-Thai-Tauy کارگردان فورد SVT و یکی ازمهندسین ناظر Ewing در طی مراحل کار روی X۱، می گوید: فورد GTX۱ حاصل همکاری سازندگان و کسانیکه آنرا به بازار عرضه می کنند است. این گونه همکاری ها می تواند مرزهای ابتکار عمل را وسیع تر کند.
اگر چه محصول جدید SEMA در ظاهر و لوازم و تجهیزات مخلوطی است از موستانگ، F-۱۵۰ یا فورد GT اما پدیده ای است که باید از طریق آن مطالب جدیدی بیاموزیم.
سیستم سقف فورد کوپه با سیستم جدیدی کار می کند. چهار صفحه در جهات مختلف حرکت می کنند و راننده قادر است این صفحات را از طرق مختلف جابجا کند.
بصورت جفت یا دوتایی، یا با حرکت ۳ صفحه سقف به حالت T باز می شود. حتی می تواند با جابجا کردن ۴ صفحه همه سقف را باز کند. این امکان نیز وجود که همه صفحات را به گونه ای جابجا کند که جریان هوا از سقف به داخل اتاق ماشین وارد شود. این صفحات نقره ای هستند به همین دلیل این اتومبیل کوپه ظاهری خیره کننده دارد. اینگونه طراحی سقف باعث شده که راننده X۱ هیچگاه در باران خیس نشود.
صندوق عقب فورد GTX۱ به گونه ای طراحی شده که مانند صدفی پشت صندلی عقب قرار گرفته و نمای چراغ های عقب را نیز بهم نزده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست