پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
مجله ویستا

جای خالی تحقیقات ارتباطی در انتخابات


جای خالی تحقیقات ارتباطی در انتخابات

انتخابات در ایران همواره فرصت‌های مناسبی را برای محققان، اندیشمندان و دانشجویان علم ارتباطات فراهم می‌کند.
متاسفانه در حوزه تحقیقات میدانی در روز انتخابات با چند مشکل …

انتخابات در ایران همواره فرصت‌های مناسبی را برای محققان، اندیشمندان و دانشجویان علم ارتباطات فراهم می‌کند.

متاسفانه در حوزه تحقیقات میدانی در روز انتخابات با چند مشکل اساسی روبرو هستیم: عدم حضور محققان و به ویژه دانشجویان برای انجام تحقیق وارائه به عنوان تز. مسوولان هم به جای استقبال و حتی تشویق محققان، به دلایل گوناکون از جمله نشناختن اهمیت تحقیق در این حوزه و ارائه نتایج برای شناخت مسائل و برنامه‌ریزی بهینه در آینده، نه تنها همکاری نمی‌کنند، بلکه مانع‌تراشی هم می‌کنند.

عدم همکاری لازم ستادهای انتخاباتی؛ متاسفانه آن‌ها اعتقادی به مستقل بودن محققان ندارند و توقع دارند محقق همچون مبلغی در خدمتشان باشد.

نویسنده این یادداشت در ادامه نوشته است: پیشنهاد من به دانشجویان این است که درباره شیوه‌های تبلیغ، افکارعمومی، رسانه‌ها، مدیران اجرایی و...به تحقیق بپردازند.

درباره روش‌های تحقیق اعم از کیفی و کمی، واقعا جای تحقیقات میدانی خالی است و امیدوارم مشکلات با همکاری دانشگاه، شورای نگهبان و دولت برطرف شوند.