پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
بی اعتمادی به قبوض ارتباطات سیار
به این جملات توجه كنید: «یقین دارم كه این مبلغ به اشتباه محاسبه شده چون من استفاده چندانی از تلفن همراه نداشتهام» یا این جمله: «من به مبلغی كه در فیشهای تلفنهمراه لحاظ میشود، اعتماد ندارم و همیشه قبل از پرداخت قبض برای اطمینان از این مبلغ به اداره مخابرات مراجعه میكنم.»
یا این جمله «با این وضعیت گویا ما هیچ نقشی در كنترل هزینه تلفنهمراه نداریم و ارتباطات سیار به میل خود این هزینهها را محاسبه میكند.»
آیا جملات بالا برای شما هم كه یكی از ۱۵ میلیون مشترك شركت ارتباطات سیار هستید، آشنا نیستند؟ آیا خود شما هم جملات مشابهی را با دوستان و همكاران خود سهیم نشده یا نشنیدهاید؟
این جملات را مشتركان ارتباطات سیار در خراسان شمالی گفتهاند. ولی یك پرسوجوی كوچك و نه یك نظرسنجی جامع از اطرافتان شما را نیز به پاسخهای مشابهی میرساند.
جالب آنكه عدهای اصولا نمیدانند منظور از برخی پارامترهای هزینهای در قبض موبایل چیست. «هزینه جابهجایی» در حالی كه شما از محل كار و زندگی خود جابهجا نشدهاید. «هزینه مكالمات بینشهری» در حالی كه نه به شهری رفتهاید و نه از شهری با شما تماس گرفته شده است.
مجموع این موارد روی هم اگرچه برای هر مشترك شاید رقمی بشود كه تلاش برای پیگیری و اثبات آن به همان میزان هزینه روی دست مشترك میگذارد و به این ترتیب شاید در ۹۰ درصد موارد مشترك از پیگیری موارد مشكوك در قبض خود منصرف میشود اما موضوع اختلافنظر مشتركان با ارتباطات سیار یا بیاطلاعی مشتركان از برخی هزینههایی كه بعضا به درستی نمیدانند برای چیست، زمانی كه ضرب در ۱۵ میلیون شود، عدد قابل ملاحظهای خواهد شد.
نكته جالبتر آنكه بر فرض مشتركی هم كه به طور كامل بداند منظور از پارامترهای هزینهای در قبوض هزینه چیست و قید كار، زمان، هزینه و زندگی خود را نیز بزند تا موضوع را تا انتها پیگیری كند، بازهم نمیتواند چندان راه به جایی ببرد.
چراكه یك مشترك اصولا نمیتواند مدارك و مستندات لازم را ارایه كند. مگر آنكه با تاییدات قضایی ۲۴ ساعته در یك اتاق محبوس باشد و تعداد و زمان مكالمات را ثبت و ضبط كنند و در آخرماه منتظر قبض باشند تا آن وقت بتوانند اقامه دعوا كنند.
اگرچه مقصود نگارنده در این متن وجود اشتباهات و محاسبات اضافی آن هم به صورت عمدی نیست اما اینها مواردی هستند كه طبعا پاسخی از سوی شركت ارتباطات سیار به آنها داده نخواهد شد چراكه مدیرعامل این شركت در نشستهای اخیر خود از روزنامهنگاران دعوت به عمل نمیآورد تا مبادا در برابر چنین ابهامات و پرسشهایی قرار بگیرد.
اگرچه شنیده شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی و بازرسی نیز متوجه چنین مسایل و مشكلاتی شدهاند و در این خصوص اقداماتی انجام شده و مواردی نیز در دست اقدام و بررسی است.
اما به اعتقاد نگارنده، اگر روزی تصمیم نمایندگان درخصوص استیضاح وزیر ارتباطات شكل عملی و جدی به خود گرفت، بد نیست تا هزینههای غیرشفاف و عدم پاسخدهی مدیران ارتباطات سیار در این خصوص را هم به عنوان یكی از محورهای مهم در طرح استیضاح خود بگنجانند.
در حال حاضر كه به نامه روزنامهنگاران به وزیر ارتباطات درخصوص عدم پاسخدهی مدیرعامل ارتباطات سیار، پاسخی داده نشده است بنابراین شاید از این پس چارهای جز پیگیری ابهامات از طرف نهادهای نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی و یافتن پاسخهای لازم باقی نمانده باشد.
علی شمیرانی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی پلیس تهران قوه قضاییه پلیس راهور هلال احمر سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب کتاب مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه یمن افغانستان
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ
هوش مصنوعی هواپیما تبلیغات تلفن همراه اپل گوگل همراه اول مدیران خودرو ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه