چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
روش هایی برای کنترل احساسات منفی در محیط کار
هر انسانی هنگام کار کردن ممکن است درگیر برخی احساسات شود. امید است که بیشتر احساسات شما مثبت باشند، مثل هیجان، شگفتی، قدردانی و لذت از کار. به هر حال، احساسات منفی هم ناگزیر به سراغ شما میآیند.
اما باید بدانید روشی که با آن بتوانید احساسات منفی خود را کنترل کنید، میزان موفقیت شما را تعیین میکند. به طور کلی، وقتی همه چیز آرام و بر وفق مراد باشد، مدیریت کسب وکار خیلی ساده است. اما وقتی شرایط ناهموار است و امور طبق خواسته شما پیش نمیرود، کار سخت میشود. با دانستن این نکات، شش احساس منفی را که افراد در محیط کار بیش از هر چیز دچار آن میشوند، همراه با برنامهای برای تبدیل کردن این احساسات به روشی که به موفقیت بیشتر شما کمک کند، معرفی میکنیم.
۱. اگر میترسید...
اگر در کارتان احساس ترس میکنید، لحظهای به عقب برگردید و شرایط را با بیطرفی بسنجید. از خودتان بپرسید «آیا شغل من واقعا در خطر است؟» اگر اینگونه نباشد، ناآرامی و هیجان جای خود را به ترس اولیه شما میدهد، درست مثل اینکه سوار یک ترن هوایی شدهاید. پس از این حس هیجان لذت ببرید. اگر به این نتیجه رسیدید که شرایط جدیتر از این است، یک کار فیزیکی مثل قدم زدن انجام دهید، تا ذهنتان را باز کنید. بعد از آن، تلاش کنید طرحی عملی برای چگونگی مدیریت موقعیت به وجود آمده، ایجاد کنید. به زمانهایی فکر کنید که توانسته بودید موقعیتهای مشابه یا متفاوت چالشزای دیگری را در گذشته با موفقیت مدیریت کرده و پشت سر بگذارید.
۲. اگر طرد شده اید...
باید مطمئن باشید نظر کسی که به شما بیاعتنایی کرده مهم است یا نه. اگر از سوی کسی طرد شدهاید که نادان، خودستا یا ساده لوح است، نباید هیچ اهمیتی به آن بدهید. اما اگر طرف مقابل شخصی است که نظرش اهمیت دارد، اول مطمئن شوید که شرایط را بد تعبیر نکردهاید. تنها راه ممکن برای پی بردن به این موضوع این است که از خودش سوال کنید. مثلا بپرسید: «آن روز، از حرف شما ناراحت شدم. میتوانید به من بگویید که چه اتفاقی افتاد؟»
۳. اگر عصبانی هستید...
اولین کاری که باید بکنید این است که از موقعیت به وجود آمده فاصله بگیرید. اگر میتوانید، از پشت میزتان برخیزید و قدمی بزنید یا کاری انجام دهید که لحظاتی حواس شما را پرت کند. اگر امکان هیچ یک از این کارها وجود ندارد، خیلی آرام از یک تا ۱۰ بشمارید. بعد از اینکه خودتان را آرام کردید، به عاملی که باعث عصبانیت شما شده فکر کنید. جالب است بدانید که در همه موارد، دلیل عصبانیت شما این است که کسی قانون یا استانداردی را که برای شما خیلی مهم است، نقض کرده است. بنابراین، به جای اینکه از شدت عصبانیت کنترل خود را از دست بدهید، به این فکر کنید که چگونه میتوانید با آن فرد ارتباط برقرار کنید و در مورد اهمیت استانداردهای خود به او توضیح دهید تا از وقوع اتفاق مشابهی در آینده، جلوگیری کنید.
۴. اگر احساس بیهودگی میکنید
این احساس موقع کار زمانی بروز میکند که با توجه به وقت و تلاشی که صرف کاری کردهاید، نتایج مورد انتظار خود را به دست نمیآورید. میدانید که هدفتان دستیافتنی است، اما همچنان دور از دسترس به نظر میرسد. در این شرایط، اولین قدم این است که برنامه و رفتارتان را ارزیابی دوباره کنید. آیا برای رسیدن به هدف بهترین راه را انتخاب کردهاید؟ اگر اینگونه نباشد، حس بیهودگی به شما میگوید که باید برنامه و روش اجرای آن را عوض کنید. اگر برنامه ثابت باشد و نحوه اجرای شما هم مناسب باشد، زمان آن رسیده که صبر پیشه کنید. در این مرحله، نگران هدفتان نباشید. به نتیجه فکر نکنید و فقط روی رفتار و اجرای طرح تمرکز کنید و ایمان داشته باشید که «کار نشد ندارد.»
۵. اگر فکر میکنید بی کفایت هستید...
حتی افرادی که بیشترین اعتماد به نفس را دارند، گاهی در خفا نگران هستند که کاری را بهدرستی انجام ندهند یا برای چالشهای پیش رو آمادگی نداشته باشند. نکته جالب در مورد این حس این است که بهراحتی میتوان آن را کنترل کرد. احساس بیکفایتی شما از عدم وجود مهارت، تجربه و استراتژی در حوزههایی که میخواهید در آن موفق باشید، نشات میگیرد. در این صورت، برنامهریزی سادهای پیش روی شما است: برای تقویت مهارتها در این حوزه اراده کنید تا کاملا بر آنها مسلط شوید. مثلا یک مدل تقلیدی یا مربی برای خودتان پیدا کنید، کتاب بخوانید و در سمینارها شرکت کنید.
۶. اگر استرس دارید...
بدون شک، دنیای کسبوکار امروز، وقت و انرژی زیادی از افراد میگیرد. چه یک کارآفرین باشید، چه مدیر اجرایی و چه کارمند، همیشه باید با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دهید. این موضوع به شما استرس میدهد، چون همیشه برای انجام کارها وقت کم میآورید و نمیتوانید همزمان خودتان را شاد و سالم نگه دارید. بنابراین، بهترین راه برای غلبه بر این استرس این است که کارها را اولویتبندی کنید؛ یعنی کار مهمتر را به کار فوری تر ارجحیت بدهید. به یاد داشته باشید که ۲۰ درصد کار شما معمولا ۸۰ درصد نتایج مورد نظر شما را به وجود میآورد. پس روی همین ۲۰ درصد تمرکز کنید.
منبع: Inc
مترجم: مریم رضایی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهدای خدمت شهید جمهور سقوط بالگرد رئیسی ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد
هواشناسی امتحانات نهایی پیام تسلیت تهران کنکور شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی بارش باران سیل قوه قضاییه پلیس
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بورس بازار خودرو یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان سایپا بازنشستگان
سینمای ایران سینما ژیلا صادقی جشنواره کن سریال داریوش ارجمند آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی لیلا حاتمی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل روسیه غزه امیرعبداللهیان فلسطین ترکیه جنگ غزه آمریکا چین ولادیمیر پوتین عربستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال والیبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی اپل مایکروسافت گوگل سامسونگ ناسا تبلیغات موبایل آیفون
سلامت مغز کاهش وزن سلامت روان سرطان آلزایمر طول عمر افسردگی مغز انسان فشار خون