سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

نگاهی به كارنامه ۱۶ تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران


نگاهی به كارنامه ۱۶ تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران

چیزی حدود ۲۱۸ هزار تماشاگر از بازی های ملوان در جریان رقابت های لیگ ششم دیدن كردند این تعداد تماشاگر در ورزشگاه تختی انزلی و ورزشگاه های دیگر كشور با حضور در ورزشگاه ها بازی های ملوان را از نزدیك به تماشا نشستند

وقتی لیگ فوتبال تمام می شود، خیلی ها می خواهند بدانند كه عملكرد تیم محبوبشان در چهارچوب لیگ چه بوده است، كدام بازیكن بیشترین نقش را در موفقیت و یا عدم موفقیت تیمش بر عهده داشته است، كدام داور و یا كدامین داوران بیشترین قضاوت را برای آنها انجام داده اند، مجموع تماشاگرانی كه در طول یك فصل در ورزشگاه های مختلف به تماشای تیم محبوب آنهانشسته اند، چه میزان بوده و خیلی از نكات ریز دیگری كه می تواند به شناخت بیشتر علاقه مندان به فوتبال كمك نماید.اصولاً با پایان یافتن لیگ، ابرار ورزشی به عنوان نخستین روزنامه ورزشیایران وظیفه خود می داند در كمال بی طرفی كارنامه ۱۶ تیملیگ برتر فوتبال ایران را اعلام نماید. كارنامه ای كه برای برخی ها با نمره قبولی و برای برخی های دیگر با نمره مردودی همراه بوده و خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

● ملوان

گویا ملوانان عادت كرده اند كه همواره لیگ ها را با دلهره آغاز و با دلشوره به پایان برسانند. وقتی ملوانان در روزهای آغازین لیگ بنابه دلایلی محمد احمدزاده سرمربی خود را در اختیار نداشتند نتایجی را به دست آوردند كه خیلی ها را نگران كرد اما حضور به موقع احمدزاده دوباره ملوانان را امیدوار ساخت و توانست امیدواری های هواداران این تیم را دوچندان كند اما این حضور هم باعث نشد تا خیال ملوانان از هر حیث راحت باشد چرا كه آنها و هواداران پرتعدادشان تا روزهای آخر لیگ نیز دلشوره سقوط داشتند و اگر پیروزی یك بر صفر آنها در شیراز و مقابل برق به دست نمی آمد مشخص نبود الان چه سرنوشتی گریبان آنها را می گرفت. ملوانان در حقیقت در ثانیه های پایانی لیگ از خطر سقوط رهایی یافتند و این مسأله ای بود كه آنها و طرفداران آنها را به دفعات آزار داد.

● غیبت سرمربی

لیگ ششم فوتبال ایران در شرایطی آغاز شد كه محمد احمدزاده به همراه تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های آسیا یی حضور داشت و همین غیبت موجه باعث شده بود نفر دوم ملوانان بر روی نیمكت پرمهره این تیم بنشیند.امیر خدامرادی هافبك تیم فوتبال ملواندر واقع در جریان رقابت های لیگ ششم، بیشترین بازی را برای تیمش انجام داد تا ركورددار بازی در این تیم شمالی لقب گیرد. خدامرادی با ۲۴۳۳ دقیقه بازی برای ملوان ركوردی به نام خود ثبت كرد كه جلال رافخایی با ۲۴۱۲ دقیقه بازی سختدر پی رسیدن به آن بود.

● از پرسپولیس تا ملوان

شاید حضور رضا نیك نظر بازیكن فصل پیش پرسپولیس در ملوان باعث شد تا قدرت خط دفاعی و میانی این تیم به دوبرابر خود افزایش یابد. نیك نظر در طول لیگ ششم بازی های خوبی را برای ملوان انجام داد و در حقیقت یكی از بازیكنان مؤثر این تیم بود.

● كمبود گلزن

تیم ملوان از جمله تیم هایی بود كه از كمبود گلزن در تركیب خود رنج می برد. در این تیم شمالی امیر خدامرادی با ۵ گل زده به عنوان بهترین گلزن ملوان در لیگ ششم معرفی شد. این عنوان در حالی برای خدامرادی به دست آمد كه رضا نیك نظر با ۴ گل و جلال رافخایی با ۳ گل زده در تعقیب او بودند.

● ۲ داور با ۶ قضاوت

رحیم رحیمی مقدم و مسعود مرادی هر كدام با ۳ بار قضاوت دیدارهای ملوان در طول رقابت های لیگ ششم در حقیقت ركورددار داوری برای این تیم تهرانی بودند. رحیمی مقدم و مسعود مرادی در مجموع با ۶ بار قضاوت درحدود یك پنجم دیدارهای ملوان را در لیگ ششم قضاوت كردند.

● تماشاگر خوب

چیزی حدود ۲۱۸ هزار تماشاگر از بازی های ملوان در جریان رقابت های لیگ ششم دیدن كردند. این تعداد تماشاگر در ورزشگاه تختی انزلی و ورزشگاه های دیگر كشور با حضور در ورزشگاه ها بازی های ملوان را از نزدیك به تماشا نشستند.

● خشن ترین بازیكن

رضا نیك نظر بازیكن مؤثر و جوان تیم ملوان در حقیقت خشن ترین بازیكن این تیم نیز بود. او با دریافت ۸ كارت زرد و یك كارت قرمز در حقیقت ثابت كرد كه خصوصیات فوتبال درگیرانه ای را دارد و می تواند به راحتی از داوران كارت زرد و قرمز بگیرد.

● شكست های مشابه

ملوان ۲ شكست مشابه را در ابتدای لیگ و ابتدای نیم فصل دوم و مقابل سپاهان اصفهان پذیرفت. ۲ شكست ۲ بر صفر مقابل سپاهان در انزلی و اصفهان نشان از برتری تیم اصفهانی در جدال با ملوانان داشت.

● پیروزی تعیین كننده

وقتی همه چیز برای ملوانان به روز آخر كشیده شد، یك پیروزی یك بر صفر باعث شد ملوانان یك بار دیگر در لیگ ماندنی شوند. ملوانان تعیین كننده ترین پیروزی خود را در بازی آخر خود با برق در شیراز به دست آوردند، آنها در شیراز دست به كار بزرگی زدند و با گل رضا نیك نظر یك بر صفر حریف خود را بردند تا بالاتر از فولاد و راه آهن یك بار دیگر بقا در لیگ را تجربه كنند.

● دومین پرسپولیسی

بعداز رضا نیك نظر، مقداد قباخلو، دومین پرسپولیسی تیم ملوان بود كه برای این تیم شمالی هم خوب بازی كرد.

قباخلو با ۶۰۵ دقیقه بازی برای ملوانان یكی از بازیكنان به ظاهر متوسط این تیم بود.

● یك استقلالی ،گلزن ملوان

در دیدار ۲ تیم ملوان و استقلال تهران در دور برگشت رقابت های لیگ، یك استقلالی برای ملوان گل زد. در آن دیدار كه در پایان با حساب ۲ بر یك به سود تیم استقلال به پایان رسید، محسن یوسفی تنها گل تیم ملوان را به ثمر رساند. یوسفی مهاجم استقلال تهران در آن بازی به اشتباه دروازهتیم خودش را باز كرد تا نقشی در شكست ۲ بر یك ملوانان داشته باشد.

● ۳ دروازه بان برای یك تیم

مسعود غلامعلی زاد، علی حسنی صفت و آرمین رحیم زاده ۳ دروازه بانی بودند كه در جریان رقابت های لیگ ششم برای این تیم درون دروازه ایستادند كه در این بین نقش غلامعلی زاد نقش دیگری بود.

● نخستین اخراجی

جلال رافخایی نخستین اخراجی ملوان در لیگ ششم بود. او در دقیقه ۸۱ بازی اول تیمش با سپاهان از محسن قهرمانی كارت قرمز دریافت داشت تا نخستین اخراجی ملوان در لیگ ششم لقب بگیرد.



همچنین مشاهده کنید