یکشنبه, ۲۳ دی, ۱۴۰۳ / 12 January, 2025
۱۹۷۱ Dodge Challenger R/T
شاید زمانی که Carl Cameron طراحی دوج چلنجر را شروع کرد نمی توانست حدس بزند که این اتومبیل در زمان خود به یکی از محبوب ترین اتومبیل های جاده، خیابان و مسیر مسابقه تبدیل شده و پس از گذشت ۳۰ سال کمپانی Chrysler اقدام به طراحی دوباره این اتومبیل نماید. ولی اعجاب این اتومبیل به اینجا نیز ختم نشده و تا جایی پیش رفته است که هم اکنون کمپانی های مطرح تیونینگ اتومبیل به بهینه سازی و تقویت قسمت های مختلف این اتومبیل اقدام کرده اند. این سری بهینه سازی ها از تقویت پیشرانه آن شروع شد و تا تقویت شاسی، سیستم تعلیق، طراحی داخلی، گروه فرمان و حتی رنگ آن نیز گسترش یافته است.شرکت Modern Muscle یکی از همین کمپانی هایی میباشد که جدیداً اقدام به به روز سازی شاسی و بدنه دوج چلنجر R/T سال ۱۹۷۱ کرده است. این اتومبیل همچنان ساختار Unibody (ساختاری که در آن شاسی و بدنه یک می باشند) خود را حفظ کرده است و در عین حال شاسی آن به وسیله شرکت مذبور شده است. بر روی شاسی این اتومبیل سیستم تعلیق Modern Muscle از نوع مستقل شامل بازوان کنترل شده فوقانی و تحتانی به علاوه فرمان دندانه و شانه ای هیدرولیک در جلو و اتصال های چهار نقطه ای به اضافه لول فنر در عقب نصب شده است. نتیجه این سیستم تعلیق هندلینگ بسیار سبک و دقیق می باشد. دیسک های ترمز بزرگ با جنس استیل ضد زنگ به علاوه رینگ های آهنگری شده با آرم کمپانی Modern Muscle از دیگر تجهیزات این اتومبیل می باشد.پیشرانه این Challenger دارای ۱/۶ لیتر حجم (۳۸۳ اینچ مکعب) از نوع HEMI می باشد که قدرتی برابر ۵۹۷ اسب بخار را تولید می کند. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور بوده وساخت همین کمپانی می باشد. میل سوپاپ آن نیز از نوع معمول به میل سوپاپ مسابقه ای تغییر یافته است. سیستم انتقال قدرت آن ۴ دنده مجهز به Over Drive می باشد. دیفرانسیل آن نیز از نوع ۴/۸۳ کمپانی Dodge می باشد. همچنین سیستم ترمز آن از نوع دیکسی برای هر چهار چرخ شامل دیسک های ۱۲ اینچی شبکه دار و خنک شونده در جلو و ۳ پیستونی در عقب می باشند. رینگهای آن دارای سایز ۱۷ در ۷ اینچ در جلو و ۱۸*۸ در عقب می باشد. تایرهایی که رینگ ها را احاطه کردند نیز دارای سایز ۲۴۵/۴۵ ZR ۱۷ در جلو ۲۸۵/۴۰ ZR ۱۸در عقب می باشند. در نهایت می توان این اتومبیل را گنجینه ای با ارزش از مهندسی دقیق و قدرت وافر طراحان اتومبیل در دهه ۷۰ دانست که محبوبیت غیرقابل انکارآن باعث شده تا پس از سالها دوباره نام این اتومبیل بر سر زبانها جاری شود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست