پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
هذیان های کارگزارانی
یقینا نقد کسانی که نه تنها اسلام را فاقد نظام اقتصادی و سیاسی می انگارند که پای را فراتر می نهند و به تحسین و ترویج لیبرال دموکراسی غربی در جمهوری اسلامی می پردازند، راهی از پیش نخواهد برد. آنانی که جز تحقیر و تمسخر و تخریب، ادبیات دیگری نیاموخته اند، از کنار این قبیل نوشتارها هم با همان مشی پیشین خواهند گذشت. همان ادبیاتی که روزگاری پا را از حیطه رایج خویش فراتر نهاد و در مناظره های تلویزیونی کاندیداها نمایان شد. با این همه تناقضات بی حد و حصر و اظهار نظرهای کودکانه جناب سخنگو که با دفاع رسمی حزب نیز همراه شده است را هم نمی توان بی پاسخ گذاشت. از این روست که در این مجال نه خطاب به شخص آقای مرعشی و نه حتی خطاب به حزب فخیمه کارگزاران که به منظور تنویر افکار عمومی، برگ هایی از این دفتر را ورق خواهیم زد.
۱) رهبر انقلاب در پیام به مجلس پنجم چنین می فرمایند: «هر کس به نام سازندگی، ارزشهای انقلابی را مورد بیاعتنایی قرار دهد، در دعوی سازندگی نیز دچار خطا و توهم است، و هر کس به این عنوان که امروز روز عمل است، شعارهای درخشان انقلاب را تحقیر کند، مانند کسی است که بر سر شاخه نشسته و بن میبُرد. لیبرالیسم منحرف غربی که امروزه ملتهای اروپا و آمریکا در فضای آلودهی آن دست و پا میزنند.... در میدان سیاست و اقتصاد، توقعات نامشروعی را از نظام اسلامی و مسؤولان بلند پایهی آن مطرح میکند. وظیفهی مجلس شورای اسلامی در مرتبهی اول، ایستادگی در برابر این توقعات و پای فشردن بر راه روشن و صراط مستقیم اسلام و انقلاب اسلامی است. و این مهمترین توقع اینجانب و ملت بزرگ و شجاع ایران از نمایندگان منتخب مردم است.»
به راستی با وجود صراحت بیانات رهبری و تذکرات مکرر ایشان، در طرح مصرانه عنوان لیبرالیسم از سوی این جریان سیاسی کشور چه انگیزهای نهفته است؟ آنان که خود را ولایتمدار لقب می دهند چرا در مقابل این پارادوکس ها سخن نمیگویند؟ نسبت این بیانات رهبر انقلاب با جملات جناب سخنگو که با افتخار تمام تاکید می کنند کارگزاران حزب لیبرالدمکرات مسلمان! است، چگونه تعریف می شود؟
۲) امام راحل در جایی می فرمایند: «امکان ندارد که استقلال به دست بیاید قبل از اینکه استقلال اقتصادی داشته باشیم.» و نیز در مورد منشأ و مبدا وابستگی اقتصادی تاکید می کنند: «اینکه ما وابسته هستیم، در اقتصاد وابسته هستیم، در فرهنگ وابسته هستیم، در همه چیز وابسته هستیم مبدأ آن همین است که در فکر وابسته هستیم.»
به راستی این چه جریانی است که از یک سو ادعای دفاع از آرمانهای انقلاب و امام(ره) را دارد و خاطرات تاریخی خویش را وحی منزل تلقی می کند و از سوی دیگر همان وابستگی فکری را رسماً و با عنوان لیبرالیسم غربی ترویج و تبلیغ می کند؟! امام می فرمایند: «اسلام فقری در قانون ندارد تا محتاج به غیر باشد ...اسلام هیچ احتیاجی به این ندارد که از جای دیگر قوانینش بیاید. قوانین اسلام در همه ابعادش مترقی است و ما می خواهیم متکی باشد حکومت بر قوانین اسلام.»
این در حالیست که سخنگوی کارگزاران با صراحت تمام تاکید می کند: «ما قائل به این که اسلام نظام اقتصادی دارد نیستیم. اسلام دین هدایت است همانطور که نظام مهندسی ندارد، نظام اقتصادی هم ندارد مگر امام جعفرصادق(ع) متخصص روابط پول و بانک بود که بیاید در این حوزه وارد شود و نظام اقتصادی معرفی کند.»
آیا با وجود این تضادهای آشکار، باز هم می توان به دفاع کارگزارانیها از آرمانهای انقلاب اسلامی امیدوار بود؟ اگر امام که حتی در وصیت نامه سیاسی- الهی خود هم هشدار نسبت به نفوذ این اندیشه ها را از مغفول نگذاشته اند، امروز در جمع ما بودند، در قبال شیفتگی بی حد و حصر این طیف چه موضعی داشتند؟
۳) جناب سخنگو برای فرار از قافیههای تنگ، طریق فرافکنی و ناسزاگویی را نیک فراگرفته اند. وقتی در مصاف رأی مردم که مطابق بیان صریح امام راحل میزان قرار گرفته است، پاسخی نمییابند کائنات را به باد دشنام می گیرند: «این که تمام امکانات یک نهاد نظامی را در سراسر کشور برای تخریب یک نفر بسیج کنیم و مطالب دروغ و شبنامهها را منتشر کنیم و فشار تبلیغاتی سنگینی را وارد کنیم و از آن طرف پایگاههای یک نهاد دیگر را بسیج کنیم که رأی توی صندوقها بگذارند که دیگر به این نمی گویند انتخابات!!!»
به راستی اگر ایشان و حزب متبوعشان، در مورد انتخاباتی که مجری برگزاری آن دولت اصلاحات بود اشکالی دارند، چرا رسماً و با ادله قانونی طرح نمی کنند. آیا همین دوستان ایشان نبودند که می بایست صحت انتخابات را تضمین می کردند؟ کی و کجا تخلف صورت گرفته است؟ آیا اتهام گذاشتن رأی در صندوقها بدون ارائه کوچکترین سند و مدرک، تشویش افکار عمومی نیست؟ مدعی العموم کجاست تا با آنچه را که رهبر انقلاب لجنپراکنی نامید، برخورد کند؟ آقای مرعشی با همان ادبیات کودکانه بارها و بارها صحت انتخابات ریاست جمهوری نهم را بدون هیچگونه سند و مدرک زیر سوال برده است: «هنوز به طور قطع نمیتوانیم نتیجه انتخابات را به عنوان نتیجه واقعی انتخاب و رأی مردم مورد تایید قرار دهیم!» وی در جای دیگر ادعا می کند: «ما نمی گوییم کسی به احمدی نژاد رأی نداده، مطمئناً بخشی از مردم به ایشان رأی دادند. اما ما در رأی ۱۷ میلیونی ایشان تردید داریم.» و جالبتر آنکه در پاسخ این سوال که: «این را قبول دارید که به هر حال رأی احمدی نژاد بیشتر از هاشمی بود؟» جناب مرعشی می گوید: «نه، این را نمی توانیم بگوییم!»
طنز غریبی است آنگاه که بانی انتخابات، در پارادوکس عملکرد خویش و نتیجه انتخابات گرفتار می آید! رأی مردم آنگاه ارزش دارد که به نفع ایشان رقم بخورد و آنگاه است که جریدهها سیاه میکنند و خطابهها ردیف و از فهم و شعور مردم سخن میگویند، چنانکه در خبرگان چنین کردند. اما آنگاه که رأی مردم به مذاقشان خوش نیاید بهسان دوستانشان در انتخابات شوراها فریاد برمیدارند که مردم اشتباه کردند! حزب کارگزاران که نعوذبالله اشتباه نمیکند!
۴) در جنگ جمل، بسیاری از مسلمانان حیران ماندند. در یک سو، عایشه همسر پیامبر که ام المومنین می خواندندش و نیز طلحه و زبیر یاران پیامبر (ص)، قرار داشتند و در سوی دیگر علی (ع) داماد پیامبر و حسنین (ع) نوه های رسول خدا. آنان که تنها معیارشان قرب به پیامبر و سابقه جهاد در رکاب او بود، سرگردان ماندند. برخی گفتند که یا علی نه با تو خواهیم بود و نه بر تو. و چه سخت است آنگاه که می بینی تنها سابقه سیف الاسلامی موضوعیت دارد و حال آنکه امام راحل می فرمایند «میزان در هرکس حال فعلی اوست.» جناب مرعشی در همان سبک و سیاق گذشته می گوید: «این آقا دکتر احمدی نژاد- هم مثل من فقط در راهپیماییها و کارهای دانشجویی حضور داشته و سهمش در به ثمر رسیدن انقلاب همین قدر است و الان هم اتفاقی رئیسجمهور شده است.»
چه نسبت نزدیکی است بین نگاه ایشان و کسانی که روزی در پهنه بیکران تاریخ علی را تنها گذاشتند! به راستی اگر قرار است معیارهای این چنینی حکم کنند، جایگاه آقای خاتمی در جمهوری اسلامی چگونه خواهد بود؟!
۵) تهمت، توهین و افترا به منتخب مردم در نظام اسلامی از چه جایگاهی برخوردار است؟ چهکس و چگونه باید پاسخگوی آن باشد؟ آقای مرعشی در گفتگو با رجانیوز می گوید: «احمدی نژاد معتقد بود ۲ ماه بعد از رئیسجمهور شدنش امام زمان(ع) ظهور می کند و برای کشورهای غربی استاندار هم تعیین کرده بود تا دست امام زمان بعد از ظهور بسته نباشد ولی با وجودی که امام زمان ظهور نکرد وی دست از این حرفها برنداشته است!»
جالب اینکه همین آقایان که این چنین بیپروا و بدون سند و مدرک سخن میگویند، کوچکترین و ظریفترین نقد را نسبت به مرادشان برنمیتابند. آنگاه که از خاطرات هاشمی و تحریف دیدگاهها و آراء صریح امام راحل (ره) سخن به میان میآید، چنان آشفته میشوند که انگار اصول مسلم دین زیر سوال رفته است. نقد خوبست اما برای همسایه! هر چه میخواهیم، میگوییم و مینویسیم. کسی جلودارمان نخواهد بود. اگر آهی از نهاد رقیب هم در آمد آنچنان به افترا محکومش میکنیم که دیگر عزم این چنینی نکند!
۶) مرعشی در جایی میگوید: «نگاه اقتصادی این حزب بر اقتصاد کشور حاکم شده و حتی امروز هم با وجود متضاد بودن دیدگاه اقتصادی دولت عدالتخواه احمدینژاد با نگاه کارگزاران، این دولت نمیتواند به طور کامل خود را از دیدگاه اقتصادی کارگزاران که حاکم بر کشور است، برهاند.» آیا منظور از دیدگاه اقتصادی کارگزارانی همان اقتصادی است که فاصله طبقاتی، فساد و تبعیض را در پی داشته است؟ همان اقتصاد مریضی که عدالت در آن، هیچ جایگاهی نداشته و هشدارهای مکرر رهبری را موجب شده است؟ چگونه است که امروز این آقایان و همفکرانشان که سالهای سال، در هیبت رئیسجمهور و نماینده مجلس و معاون و وزیر و کذا و کذا، اقتصاد امروز کشور را ساختهاند، از یک سو تمام نقایص موجود در حوزه اقتصادی کشور را به پای دولت نهم مینویسند و از سوی دیگر اینگونه اقرار میکنند که شریانهای اقتصادی چنان بسته شده است که تغییر دولت هم نمیتواند کاری از پیش ببرد؟!
۷) روند تملقها و خود شیفتگیها چنان است که بیم آن میرود که روزی از این بساط بانگ فرعونی انا ربکم الاعلی برخیزد. و کجاست آن علی که متملقانش را نهیب میزد. جناب مرعشی می گوید: «جمهوری اسلامی مانند فرزند برای آقای هاشمی است!» میگذاریم و میگذریم قضاوت بماند برای آنان که به فرموده امام صاحبان حقیقی انقلابند.
محمد مهدی تهرانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست