دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024
آشنایی با مترو سنگاپور
![آشنایی با مترو سنگاپور](/web/imgs/16/96/iteoh1.jpeg)
ـ مترو سنگاپور در سال ۱۹۸۷ افتتاح شد و از نظر قدمت، دومین مترو در جنوب آسیاست.
ـ این شبکه به عنوان ستون اصلی سیستم حملونقل عمومی در سنگاپور با ۱.۵۶۴ نفر مسافر در روز خیلی سریع گسترش یافت.
ـ مترو سنگاپور دارای ۴ خط، ۷۰ ایستگاه و ۱۱۸.۹ کیلومتر طول است.
ـ در حال حاضر ۷۳ قطار تمام اتوماتیک و بدون راننده است. قرار است تا سال ۲۰۱۶ تمام قطارها بدون راننده باشد.
ـ ساعت کار مترو از ۵:۳۰ بامداد تا یک نیمه شب و فاصله بین قطارها ۸-۳ دقیقه است. این خدمات در هنگام تعطیلات رسمی بیشتر میشود.
ـ تمام ایستگاهها به جز "وودلیف" فعالند.
ـ هدف مقامات از توسعه سیستم، اتصال حومه به شهر سنگاپور بوده است.
تاریخچه:
بعد از بحثهای متعدد بر سر توسعه ناوگان اتوبوسرانی یا سیستم حملونقل سریع در سال ۱۹۶۷، سرانجام بزرگترین پروژه عمومی سنگاپور با بودجه ۵ میلیارد دلار در اکتبر ۱۹۸۳ در خیابان "شان" آغاز شد.
شبکه در چند مرحله ساخته شد. خط شمال به جنوب به دلیل گذشتن از مرکز شهر و شلوغی اولویت داشت. در سال ۱۹۸۷ اولین بخش به طول ۶ کیلومتر و ۵ ایستگاه بهرهبرداری شد.
تسهیلات:
ـ ایستگاههای مترو سنگاپور آنقدر عمیق است که بتوان به عنوان پناهگاه استفاده کرد.
ـ سرویس تلفن همراه در تمام ایستگاهها فعال است.
ـ در قطارها و ایستگاههای زیر زمین تهویه مطبوع وجود دارد.
ـ هر ایستگاه مجهز به دستگاههای فروش بلیت برای عموم است.
ـ اطلاعات مربوط به قطارها و اعلانات را میتوان از طریق تلویزیونهای پلاسما دنبال کرد.
ـ در ایستگاههای اصلی، فروشگاه، کیوسک، سوپرمارکت و ... وجود دارد.
ـ سرعت پلههای برقی ۵۰% درصد بیشتر از پلهبرقیهای عادی است.
ـ تسهیلات برای معلولان و سالمندان نیز مهیاست.
اقدامات امنیتی:
ـ اگرچه میزان جرم و جنایت و اقدامات تروریستی بالا نیست اما دوربینهای مداربسته برای ایجاد امنیت بیشتر نصب شده است.
ـ بعد از بمبگذاری قطار مادرید در سال ۲۰۰۴، ماموران با لباسهای شخصی و به صورت غیرمسلح رفتارها را رصد میکردند.
ـ تمام سطلهای زباله و صندوقهای پست به منظور از بین رفتن خطر بمبگذاری از داخل ایستگاهها به ورودیها انتقال یافت.
ـ گرفتن عکس بدون اجازه قبلی ممنوع است.
ـ از سال ۲۰۰۵ با تشکیل واحد پلیس مترو، نیروهای پلیس این بار به صورت مسلح در ایستگاهها و قطارها حضور یافتند.
ـ به منظور جلوگیری از خودکشی، کنترل دما و عدم دسترسی به محدودههای ممنوع، درهای محافظ در تمام ایستگاههای زیر زمینی نصب شده است.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی علیرضا زاکانی حمید نوری قالیباف محمدباقر قالیباف پزشکیان
هواشناسی سازمان هواشناسی سرطان معدن تهران شازند سیل شهرداری تهران وزارت بهداشت جاده چالوس قتل آموزش و پرورش
حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت خودرو دولت سیزدهم خودرو قیمت دلار ایران خودرو همستر کامبت بورس یارانه قیمت سکه سهام عدالت
تلویزیون سینمای ایران فضای مجازی عربستان کربلا رسانه ملی موسیقی سریال دفاع مقدس سینما بازیگر
وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی فناوری ایکس
رژیم صهیونیستی غزه روسیه جنگ غزه فلسطین آمریکا اوکراین چین ترکیه حزب الله لبنان جنگ اوکراین یمن
فوتبال یورو 2024 پرسپولیس استقلال سپاهان باشگاه پرسپولیس مس رفسنجان جام ملت های اروپا جام حذفی لیگ برتر فدراسیون فوتبال بازی
اینترنت هوش مصنوعی اپل تلگرام ناسا ایلان ماسک سامسونگ گوگل تجهیزات پزشکی
کاهش وزن سازمان غذا و دارو ویتامین چاقی سنگ کلیه غذا میگرن