شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
بـرنـدسـازی سـیـاسـی
حدود ٤ ماه از زمان روی کار آمدن باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گذشته، ولی هنوز پرونده کمپین تبلیغاتی او مختومه نشده است.
جدیدترین تاکتیک مدیران تبلیغاتی اوباما Fotobama است که سر و صدای زیادی بر پا کرد. چند وقت پیش مسابقهای از بهترین عکسهای ارسالی عکاسان آماتور و حرفهای با این نام برگزار شد. استقبال مردم بینظیر بود و قریب به ١٥ هزار قطعه عکس دریافت شد. بهترین عکسها جایزه گرفتند و گلچینی از عکسهای دریافتی در نمایشگاهی تحت عنوان Fotobama شرکت داده شدند. آن چیزی که در نهایت باقی ماند، ارائه تصویری دیگر از رییس جمهوری آمریکا بود، شیوهای موثر برای حفظ برند اوباما و ارتقای آن.
برخی معتقدند که شیوههای تبلیغاتی کمپین اوباما براساس تعریف اصطلاح "برندسازی سیاسی" به اجرا درمیآید. بر اساس این تعریف نامزدهای انتخاباتی میتوانند به برند تبدیل شوند و در ذهن مردم هویت خاصی بگیرند. این یعنی اینکه کمپینهای مدرن تبلیغاتی فقط برای موفقیت نامزدهای سیاسی در یک انتخابات طراحی نمیشوند. این کمپینها به شخصیت و هویتی میاندیشند که باید براساس برنامهای مشخص و در طول زمان شکل بگیرند. با این وصف احتمالا در آینده باید شاهد ایدههای جدیدتری برای "برند اوباما" باشیم.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست