سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مصرف کننده پست مدرن
توسعه مارکهای معاصر جدید
ظهور مصرف کننده پست مدرن ، توسعه مارکهایی با اهداف متعدد را تسهیل کرد . مارک که تا پیش از این در خدمت اهداف کارکردی خاصی قرار داشت ، به مشاور مصرف کننده در مدیریت اهدافش تبدیل شده است . این ذهنیت جدید نزد مصرف کننده پست مدرن استراتژی های طراحی مارکهای جدید را نیز به دنبال آورد .
در آنچه به توسعه مارکهای جدید مربوط می شود آنها اهداف تازه ای را تامین می کنند : - تامین رضایت مصرف کنندگان : مصرف کنندگان با انتظارات متنوع شان ، خواهان مارکهایی هستند که بتواند پاسخگوی انتظاراتشان باشد . شکوفایی اعجاب آور تلفن های همراه با کارکردهای متنوع و کامپیوترهای قابل حمل که زمان مرده را به زمان زنده تبدیل کرده اند ، همچنین افزایش تعداد پیام گیرهای پیشرفته که به اشخاص اجازه می دهد همزمان کار و خانواده شان را مدیریت کنند ، همگی از توجه تولیدکنندگان به ارایه محصولاتی با کارکردهای مختلف موردنظر مصرف کننده پست مدرن حکایت می کند .
دلیل موفقیت خودکار واترمن نیز همین است : این خودکار به گونه ای طراحی شده که مورد توجه همه نسل ها و اقشار قرار می گیرد .
استراتژی دیگری که مارکهای معاصر جدید برای پاسخگویی به انتظارات مشتری پست مدرن دنبال می کنند توجه به خواسته های متضاد آنهاست ، مثلا شلوارهای تولیدی داکرز (Dockers) و لاویز که تاکنون برای فصل خاصی مورد استفاده قرار می گرفتند ، با تغییراتی حوزه مصرف کننده بالقوه خودشان را افزایش داده اند .
یک مثال دیگر : توزیع کننده بزرگ آمریکایی ، Sears ، با شناسایی و توجه به ذهنیت زنان در هنگام نوئل توانست بخش بیشتری از بازار را به خودش اختصاص دهد ، موضوع از این قرار است که زنان در هنگام نوئل برای خرید کادو دچار مشکل می شوند .
آنها از یکسو می خواهند کادویی خریداری کنند که جوابگوی خواسته های آنها در ارتباط با خانواده و دوستان باشد و از سوی دیگر کادویی باشد رویایی و مناسب روزهای خیلی خاص نوئل ، نتیجه این تجدد و تضاد انتظارات این است که خانمها در این زمان وقت اندکی را برای خرید کادو صرف می کنند ، در این میان Sears چه کرده است ؟ این توزیع کننده بزرگ با ارایه محصولات بسیار متنوع و متعدد به خانم ها اجازه داده است تا به جای مراجعه به بوتیک های پرشمار برای خرید کادو ، در وقتشان صرفه جویی کرده و در سریع ترین زمان ممکن خریدشان را انجام دهند .
پیام بازاریاب در اینجا این است که با توسعه مارکها و محصولات می توان بر تضادهای درونی و تردیدهای مصرف کننده پست مدرن که پول دارد ، اما وقت ندارد ، فایق آمد . این مصرف کننده جدید انتظارات زیاد و متنوع دارد ، اگر ما بتوانیم محصولی را به وی ارایه دهیم که جوابگوی حداکثر انتظارات ممکن وی باشد و انتخاب های متعددی را پیش روی وی قرار دهیم ، فروش کالای ما قطعی است . اینجاست که مطالعه رفتارهای مصرف کننده در بستر پویای عرضه و تقاضا و تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژیک بی وقفه ، به یکی از اولیه ترین اصول بازاریابی در دوران معاصر تبدیل می شود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی اصفهان آمریکا دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی رهبر انقلاب دولت محمد اسلامی شورای نگهبان مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
تهران هواشناسی شهرداری تهران حجاب قتل زلزله آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی شهرداری سلامت
مالیات خودرو سایپا قیمت طلا مسکن قیمت خودرو قیمت دلار ایران خودرو بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان بورس
نمایشگاه کتاب سینما تلویزیون دفاع مقدس سریال موسیقی تئاتر نمایشگاه کتاب تهران فیلم سینمای ایران کتاب صدا و سیما
سرطان دانش بنیان اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه حماس فلسطین رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
پرسپولیس استقلال فوتبال ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی سامسونگ ناسا موبایل آیفون مایکروسافت اپل گوگل فضاپیما باتری فضا اندروید
بیماران خاص کاهش وزن رژیم غذایی بیمه زایمان زیبایی دندانپزشکی افسردگی