شنبه, ۱۶ تیر, ۱۴۰۳ / 6 July, 2024
مدیریت دانش باید در تمام سازمان جاری باشد
![مدیریت دانش باید در تمام سازمان جاری باشد](/web/imgs/16/87/jz0dp1.jpeg)
توسعه سریع و شتابان اقتصاد جهانی به هم پیوسته، حکایت از ضرورت توسعه قابلیتها و تواناییهای منابع دانشی کسبوکار دارد.
ساختارهای سنتی و نقشه فرایندهای کسبوکار اطلاعات بسیار کمی در مورد اینکه کارها در سازمان دقیقا چطور انجام میشوند، میدهد. واقعیت این است که جریان کار و دانش اکثرا براساس روابط و الگوهای غیررسمی بین کارکنان ایجاد میشود. آنالیز شبکههای اجتماعی توسط رهبران سازمانهای بزرگ برای درک سازمان غیرقابل مشاهده و دخالت در آن برای افزایش بهرهوری و کارایی عملیات دانشی به کار میرود.
همکاری:
در اقتصادی که به شدت به دانش تخصصی وابسته است، همکاری یک اصل بسیار ضروری است. بعضی رویکردهای مدیریت دانش مثل انجمنهای کاری به این موضوع اشاره دارند. آنچه مهم است تاکید و تمرکز بیشتر بر همکاری بین اعضا، تیمها، واحدهای سازمانی و استفاده از ابزارهایی مانند ویدیو کنفرانس، وبکنفرانس است. اکنون سازمانها به شدت برروی توسعه فرهنگ و مهارتهایی کار میکنند که یک همکاری قوی و ارزشمند را برای سازمان به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه استقرار فرایندهای مدیریت دانش در یک سازمان واقعا نیازمند استفاده از تمام پتانسیلهای همکاری است.
تناسب:
با توجه به حجم عظیم اطلاعات که هر روز برتعداد آنها افزوده میشود، بحث یافتن و در اختیار داشتن اطلاعات مرتبط بسیار مهم است، به گونهای که ابزارهای تکنولوژیک بسیاری در این رابطه ایجاد شده است و سایتهایی به خوبی از چنین ابزارهایی بهره میبرند.
جریان کار:
دانش در تمام سازمان جاری است. سازمانها در آینده فرایندهای خود را به Platform هایی برای تسهیل جریان کار تبدیل خواهند کرد. به عبارتی دیگر، یادگیریها در خلال جریان کار بسیار مهم است و بخش عمدهای از دانشها در آنجا تولید میشود و سازمانها به دنبال یکپارچهکردن تمام منابع یادگیری در جریان کار هستند.
ارتباطات دانش محور:
امروزه تمام مشتریان و تامین کنندگان سازمانها به منظور ایجاد ارزش افزوده برای خود در پی به وجود آوردن ارتباطاتی با سازمان هستند. سازمانها دریافتهاند که برونسپاری تنها زمانی موثر است که جریانات دانش موثری بین آنها برقرار شود. شرکتهای حرفهای متوجه شدهاند که نه تنها مشتریانشان خواهان ایجاد رابطه برای انتقال دانش هستند، بلکه به تجربه مشاهده کردهاند که این امر سبب افزایش رضایت و وفاداری مشتریان میشود. روابط، آینده جامعه و کسبوکار را میسازند و قلب تپنده آن تبادل دانشهای غنیشده است.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران انتخابات 1403 ستاد انتخابات کشور دولت چهاردهم رئیس جمهور
تهران هواشناسی شهرداری تهران قتل پلیس راهور سرقت پلیس قوه قضاییه کنکور اربعین سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت طلا بورس واردات خودرو دلار قیمت خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی دولت سیزدهم قیمت سکه بازار خودرو
ماه محرم سینمای ایران الناز شاکردوست تئاتر بازیگر سریال رامبد جوان هنرمندان بهاره رهنما محرم تلویزیون سینما
کنکور ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی جنگ غزه روسیه انگلیس غزه جو بایدن اسرائیل فلسطین آمریکا دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین چین
فوتبال استقلال پرسپولیس یورو 2024 تیم ملی آلمان تیم ملی اسپانیا علیرضا بیرانوند باشگاه پرسپولیس کریستیانو رونالدو لیگ برتر ترکیه نقل و انتقالات
هوش مصنوعی سرطان بهمن موتور سامسونگ فناوری ناسا گوگل اپل نخبگان
رژیم غذایی ورزش کاهش وزن کمردرد بیماری فشار خون