پنجشنبه, ۲۳ اسفند, ۱۴۰۳ / 13 March, 2025
مجله ویستا
دوراهی تغییر

مسئله اتکا به پیام را میتوان برای تبیین بهتر به نحو دیگری طرح کرد. اساساً دو دسته تغییر اجتماعی وجود دارد: تغییراتی از درون و تغییراتی از بیرون. درمورد اول میتوان دعوتی را پیش کشید و مخاطبان را قانع کرد. در این صورت چنانچه مردم پذیرا شوند، با پذیرش ارزشهای جدید تغییر کرده زندگی دیگری را پیش میگیرند. در این تغییر ساختار ذهنی، ارزشی و معنایی افراد عوض میشود. در مورد دوم میتوان چنان شرایط زندگی را تغییر داد که مردم نتوانند شیوههای پیشین زندگی را دنبال کنند و مجبور شوند خویشتن را با سازوکارهای مسلط تطبیق دهند. در این حال تحول معنایی رخ نداده، بلکه مردم مثل ماده خامی در دست نیروهای خارجی قرار گرفته و متحول شدهاند. نظیر مدرنیته که شرایط تاریخی و اجتماعی زندگی جدید را به مدد فن و تکنیک تحمیل کرده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست