شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
فلاپ ـ هواپیما
فلاپها سطوح و بالچههای متحرکی هستند که بهمنظور افزایش سطح و زاویه حمله بال و افزایش انحنای (گودی) سطح زیرین آن در بال نصب میشوند این سطوح در مواقع عادی درون بال قرار داشته و جزئی از آن میباشند و هیچگونه حرکت و عملکردی از خود نشان نمیدهند ولی در وضعیهای غیر عادی و در مواقع ضروری توسط فرامین مخصوصی بدلخواه خلبان و برحسب نیاز از بال خارج شده و باعث افزایش سطح بال و زاویه حمله گردیده و در نتیجه نیروی برای هواپیما را افزایش داده و از کاهش ارتفاع آن جلوگیری میکنند.
فلاپها معمولاً در هنگام برخاستن هواپیما از زمین و یا فرود آن و یا درموقعیتی که هواپیما دارای سرعت کم میباشد، مورد استفاده قرار میگیرد هر فلاپ دارای وظیفه مخصوصی است و با کمک فرامین مخصوص بهخود عمل میکند. نوع فلاپ و تعداد آنها در هواپیماهای مختلف متفاوت است. بدین معنی که هواپیماهای کوچک و سب دارای فلاپهای کمتر و کوچکتر و هواپیماهای بزرگ و سریع و سنگین بهعلت وضع خاص خود دارای فلاپهای متعدد و بزرگتری میباشند. در بعضی هواپیماها فلاپ در جهت طولی چندتائی و موازی بوده و در بعضی دیگر در جهت عرضی، بال متعدد و موازی میباشد. فلاپها بر دو نوعند فلاپ لبه حمله بال و فلاپ لبه فرار بال.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست