سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
مدیریت ورزشی؛ ایرانی
در دنیایی که در آن مدیریت مدرن بر اساس مباحث نرمافزاری است، اکنون مدیریت منابع انسانی از جمله مهمترین ارکان این علم در سطوح مختلف شناخته می شود و از آنجا که اساس جامعهشناسی ورزش نیز بر الگوهای مشارکت متمرکز شده، مدیر ورزشی حتماً باید هم از جامعه خود و هم از ورزش شناخت حرفهای داشته باشد.
نفوذ زیاد ورزش در دنیای امروز و سلطه آن بر رسانهها و نیز قدرت آن برای جابه جایی منابع مالی وسیع در سطح جهان در حالی است که در چنین شرایطی مدیر ورزشی باید مسائل داخل و بیرون زمین ورزش را به خوبی بشناسد، متأسفانه عدم آگاهی مسوولان نسبت به این مسائل در ایران، باعث شده که امروزه در کشور خود با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه باشیم.
ورزشکاران باید به عنوان الگوهای هر جامعه معرفی شوند. الگوها به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مراجع آموزشی در جامعه شناخته شده و بدیهی است که در این وضعیت، برنامه ریزی و الگوسازی درست یکی از مهمترین وظایف مدیر ورزشی شناخته میشود و باید در نظر داشت که هیچ پدیده اجتماعی نمیتواند مانند ورزش، افراد مختلف را از طبقات گوناگون و با ایدهها و افکار متفاوت به سوی خود جلب کند.
ورزش در صورت مدیریت صحیح میتواند از تنشهای اجتماعی بکاهد.
لزوم شناخت مدیران ، ضرورت تقویت برنامه های آموزشی ورزشی در رسانه ها و فراهم کردن ساز و کارهای مناسب تر برای ورزش بانوان به منظور تقویت سلامت نیمی از اعضای جامعه و همچنین نسلهای بعدی را مورد توجه قرار دهند. در این زمینه، فراهم کردن فضای رشد برای مدیران ورزشی خانم را می توان از جمله مواردی معرفی کرد که به توسعه ورزش بانوان در کشور کمک خواهد کرد.
با توجه به شرایط فرهنگی- اجتماعی و وضع کلی ورزش در کشور ما، جامعه شناسی مدیریت ورزش باید بومی شده تا بتواند ضمن بهره گیری از مطالعات غربی، مسائل مربوط به ورزش ایرانی را به خوبی تشخیص دهد؛ چرا که تنها در چنین شرایطی و با برنامه ریزی های دقیق در این زمینه است که مسوولان جامعه میتوانند با کمک ورزش بر بسیاری از مسائل اجتماعی غلبه کنند.
از جمله مهمترین وظایف مدیران ورزشی بر اساس دستاوردهای جامعه شناسی ورزش، لزوم شناخت مردم و نیازهای آنها در طبقات اجتماعی گوناگون و برنامه ریزی بر اساس آن است.
اشاعه ورزش در جنبه های مختلف آن، نوعی سرمایه گذاری اجتماعی بوده و هزینه کردن برای آن نوعی پیشگیری در جنبه های مختلف محسوب می شود که قطعا مفیدتر از درمان خواهد بود. بنابراین مدیران ورزش باید با خلاقیت و حساسیت و شناخت ارزشها و سودمندیهای ورزش در تمامی ابعاد آن، به صورتی هدفمند در راستای ترویج ورزش در تمامی سطوح جامعه گام برداشته و در مراحل بعد برای ورزش حرفهای و قهرمانی نیز برنامه ریزی کنند و برای این دستیابی به این مهم، از علومی مانند جامعه شناسی بهره گیرند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست