یکشنبه, ۱۶ دی, ۱۴۰۳ / 5 January, 2025
روابط عمومی معنایی؛ دستاورد فنآوریهای ارتباطی
تحولات شتابناک در عرصههای فنآوری، جهانی شدن و روابط عمومی، وضعیت جدیدی را پیش روی ما گذاشته است که به ناچار از روابط عمومی الکترونی به سوی روابط عمومی سمانتیک(معنایی) گام برمیداریم.
در وب ۱ کاربران مصرفکننده اطلاعاتی هستند که توسط فرستنده عرضه میشود. در وب ۲ کاربران نیز اطلاعات خود را میتوانند به نمایش بگذارند و پدیدههایی مثل ویکی پدیا، یوتیوپ وآر.اس .اس متولد میشوند.
اما در وب ۳ علاوه براینها، نرمافزارهای عامل (اجنتها) برای کاربران تصمیمگیری میکنند و مثل یک دستیار شخصی عمل میکنند. در واقع وارد حوزه معنایی و اتنولوژی و هستی شناسی میشوند. از این پس با وب معنایی، شاهد روزنامهها و روابط عمومیهای معنایی خواهیم بود. اتنولوژی وب معنایی مبتنی بر حجم فزاینده اطلاعات موجود در فضای مجازی است. در این فضا براساس دادههای شخصی کاربران و اطلاعات جمعی، وب میتواند برای هر خواستهای از خواستههای کاربران برنامهریزی کند!
ازاین پس مثلا برای تبلیغات بگویید چه چیزی را میخواهید تبلیغ کنید تا وب بگوید در چه رسانهای، با چه هزینهای و...تبلیغ کنید. در هر حال از امروز باید با موضوع روابط عمومی الکترونی خداحافظی کرد و به روابط عمومی سمانتیک سلام داد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست