شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
روانکاوی فرهنگ عامه
کتاب «روانکاوی فرهنگ عامه» کاوشی روانکاوانه درباره برخی از گیراترین و پرطرفدارترین جنبههای فرهنگ عامه است. «تب همهگیر فوتبال»، «ولع خرید»، «میل شبه شهوانی برخورداری از ماشین»، «تأثیر شگرف موسیقی پاپ و جاز در نسل جوان و شیفتگی وصفناپذیر آنان به خوانندگان این نوع موسیقی» از جمله مسائلی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار میگیرند.
مترجم در مقدمه کتاب نوع روش نویسنده در تحلیلهایی این کتاب را برای انجام مطالعات مشابه در خصوص موسیقی پاپ و موضوعاتی نظیر آن در کشور ما سودمند میداند و با توجه به برخی جلوههای مشترک در فرهنگ عامه، آن را کتابی کاربردی معرفی میکند.
پاینده همچنین در مقدمه کتاب عنوان میکند: ماهیت عمیقاً میان رشتهای در این مطالعات موضوعی است که متأسفانه برای بسیاری از دستاندرکاران پژوهشهای فرهنگی کاملاً توجیه شده به نظر نمیرسد مشخصاً اینکه روانکاوی چه کاربردی در مطالعات اجتماعی میتواند داشته باشد پرسشی است که غالباً مطرح میشود. شاید ترجمه این کتاب به روشنتر شدن ربط نظریههای روانکاوی به مطالعات فرهنگی کمک کند.
این کتاب شامل سه بخش «مقدمه»، «بررسیهای موردی» و «چشم اندازها» است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست