جمعه, ۱۷ اسفند, ۱۴۰۳ / 7 March, 2025
چرا برخی برندها لوگوی خود را تغییر می دهند

عوض کردن لوگو و طراحی لوگوی جدید برای هر شرکتی میتواند پرریسک باشد. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، همه افراد، از سرمایهگذاران گرفته تا مشتریان فعلی و آینده را از خودتان دور میکنید، اما چطور میتوانید مطمئن باشید که این کار به درستی انجام میشود؟
طراحی لوگو اقدامی راهبردی در چارچوب تعریف ما از برند است. بنابراین فرآیند طرح و ایجاد آن را باید جدی گرفت و نباید از کنار این وظیفه مهم به راحتی و از روی بیمیلی عبور کرد. لوگو پرچم هویت و نماد موجودیت شرکت است و در تمام جلوههای دیداری برند از سربرگ گرفته تا وبسایت شرکت حضور دارد. خواه این وظیفه را خودتان انجام دهید یا اینکه از یک طراح کمک بگیرید، باید از تنوع تصاویر، شکلها، سبک حروف، رنگها و تاثیری که هر یک بر تصویر شما در ذهنها دارند، آگاه باشید.
نکته قابل توجه در مورد بسیاری از لوگوهای مشهور و به یادماندنی این است که هیچ یک از آنها به منظور بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برند خود از عناصر دیداری یکسان و شبیه به یکدیگر استفاده نکردهاند. مثلا مکدونالدز به قوسهای طلایی رنگ و یک شکل هندسی متکی است یا اپل کامپیوتر خود را با تصویر سیب گاز زده نشان میدهد. بنابراین، همه شرکتها هنگام قرار گرفتن در مرحله خلق یک لوگو باید هدفمند تصمیم بگیرند. قبل از اتخاذ هر تصمیمی در زمینه طرح لوگو باید به این موضوع فکر کنید که میخواهید لوگوی شما نشاندهنده چه پیامی در مورد سازمان شما باشد. یک لوگوی خوب باید محصول شرکت را به خوبی بشناساند و آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز کند. یک لوگوی عالی، نوعی طراحی را ترکیب میکند که دیگران را به سوی محصول مورد نظر سوق میدهد.
یکی از نکات مهم در انتخاب لوگوی مناسب، رنگ است. رنگها متناسب با نوع فرهنگ، موقعیت، محل بهکارگیری و نوع صنعت معانی مختلفی دارند. به عنوان مثال، رنگ سبز به طور کلی بر سلامتی، بهداشت، طراوت، تازگی و خرمی دلالت دارد. با این حال، تنوع طیفهای این رنگ معانی متفاوتی دارد. سبز تیره با ثروت و اعتبار همراه است، درحالی که سبز روشن آرامش و سکون را تداعی میکند.
با توجه به نکاتی که گفته شد، برخی شرکتها یا به دلیل عدم دقت کافی در طراحی اولیه لوگوی خود یا به دلیل تغییر رویکرد و عملکرد شرکت در طول زمان پس از مدتی به این نتیجه میرسند که لوگوی مناسبی ندارند. اقدام به تغییر لوگو اگر به درستی صورت گیرد، میتواند تاثیر بسزایی در وجهه شرکت شما داشته باشد. در اینجا ۷ شرکتی را که در سالهای گذشته لوگوی خود را به نحوی تغییر دادهاند معرفی میکنیم. شما میتوانید قضاوت کنید که آیا تغییرات صورت گرفته مناسب بوده و لوگوی جدید این شرکتها به خوب یا عالی تغییر یافته یا نه.
IFC
وزن و انسجام بیشتر
در اواسط دهه قبلی، کانال تلویزیونی و ماهوارهای IFC از ساختن صرف فیلمهای مستقل تغییر رویه داد و به ساختن سریالهای تلویزیونی روی آورد. به همین دلیل، در مارس ۲۰۱۰، این شرکت تصمیم گرفت لوگو و شعار خود را تغییر دهد و شعار «همیشه روشن، گاهی خاموش» را انتخاب کرد که در راستای همین تغییر رویکرد بود و لوگوی جدید وزن و انسجام بیشتری
پیدا کرد.
مترجم: مریم رضایی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست