جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مشاجره و اختلاف در بیزینس جواب میده
در بسیاری از شرکت ها، اصولا مردم بر سر انواع و اقسام مسایل با یکدیگر اختلاف نظر دارند و حتی شاید با یکدیگر مشاجره هم بکنند. هر چه تعداد کارمندان بیشتر باشد، مشاجره ها و اختلاف ها هم بیشتر خواهد بود و مدیران مجبور هستند این همه جنجال را از بین ببرند یا مدیریت کنند. اما باید بدانید این اختلاف ها در کمپانی ها و سازمان های بزرگ بسیار سازنده و مفید و موجب رشد بیشتر آنها می شود.
سازمان های سالم تر و موفق تر، اصولا شرکت هایی هستند که سروصدای زیادی در آنها جاری است. کارمندان و همگروهی ها نمی توانند به راحتی با یکدیگر کنار بیایند و همیشه موضوعی برای بحث وجود دارد. البته نه اینکه این هرج و مرج به تنهایی موجب رشد شرکت باشد، بلکه این مدیران و مشاوران هوشیار آن شرکت هستند که این بحث ها را مدیریت می کنند. یعنی در واقع از این حرف ها در جهت بهبود اوضاع بهره می گیرند. در میان این صحبت ها می توانند ایده های خوبی استخراج کنند. تقریبا در همه اجتماعات انسانی تضاد و اختلاف نظر وجود دارد و اصولا هم نتیجه این ناسازگاری ها مثبت می باشند. یا دست کم افراد به یک راهکار یا توافق سازنده می رسند.
این توافقات و نتیجه های خوبی که از این بحث ها پیش می آید را نمی توانید در میان رابطه های ساکت و بی تعامل کارمندان به دست بیاورید. مدیران شرکت های بزرگ و موفق به خوبی می دانند تعاملات میان کارمندان و حتی تضادها و اختلاف نظرهای آنان برای پیشبرد اهداف شرکت بسیار مفید هستند. به همین دلیل، فضای شرکت را کنشگرایانه می سازند. این کار حتی اگر چندان هم راحت نباشد، می تواند افکار بی ارزش و مبهم و اشتباه را از بین ببرد. این باعث می شود تا افراد بیشتر به یکدیگر اعتماد کنند و به جای اینکه هدف های خود را از یکدیگر جدا بسازند، با وجود اختلاف نظرها همچنان به سمت یک هدف واحد پیش می روند.
به همین دلیل است که مدیریت اختلاف نظرها موجب ایجاد اعتماد بیشتر می شود. کلید این امر نیز این است ناسازگاری ها را به موقعیت ها و فرصت های یادگیری بیشتر تبدیل کنید. برای این منظور چند راهکار به شما آموزش داده ایم.
۱. ممکن است بهترین ایده برنده شود.
یکی از معیارهای تصمیم گیری شاید وجود نشانه های اعتماد پایین باشد. هنگامی که نظر اصلی از بین برود، می تواند به این مفهوم باشد که عدم توافق ها هم اهمیتی ندارند. به همین دلیل، نظرات اصلی هرگز در جایگاه نخست از بین نمی روند. البته می تواند به این مفهوم هم باشد که ایده کارمندان کم تجربه تر یا درجه پایین تر ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.
هنگامی که مدیر ارشد به ندرت نظرات دیگران را قبول می کند، شرایطی را ایجاد می کند که دیگر افراد نمی توانند به راحتی نظرات خود را مطرح کنند و هر چه به زبان می آورند با شک و دودلی است. این نوع شرکت ها اصولا ظاهر آرامی دارند اما در واقعیت هیچ فردی در آنجا احساس امنیت ندارد.
در فرهنگ هایی که میزان اعتماد بالا است - درست برعکس مدیر همیشه به دنبال یافتن فردی نیست که از قوانین سرپیچی و تخطی کرده است. درست برعکس، هنگامی که ایده های خوبی از طرف اعضای ارشد مطرح می شوند، مدیران او را تشویش می کنند. این مساله کمک می کند تا اعضای شرکت تشویق شوند و همیشه به دنبال ارائه نظرات و ایده های خوب باشند. هنگامی که یک نظر عالی برنده می شود، بقیه نظرات مشابه و خوب هم بیان می شوند.
۲. همچون میانجی فکر کنید نه همانند قاضی
مهم ترین مرحله برای حل اختلاف ها این است که صدا و حرف های اعضای یک تیم همگی شنیده شوند. برای این منظور باید یک شنونده خوب باشید. شنونده ای که بدون هیچ غرض و هیچ نوع قضاوتی به حرف های همه اعضا گوش کند و بهترین واکنش را از خود نشان دهد.
اگر قرار باشد بر اساس سلیقه شخصی یا موقعیت کاری، حرف های یک طرف را بشنوید و حرف های دیگری را خیر، نمی توانید یک مدیر حرفه ای و خوب باشید. در این حالت، این اختلاف نظرها دیگر نقش سازنده نخواهند داشت و می توانند برای پیشرفت کارهای شرکت نیز ایجاد مشکل کنند. به عنوان یک مدیر، باید بیاموزید که عاقلانه و منجییانه رفتار کنید و همیشه به دنبال راهکارهای دوسر برد باشید. برای این منظور، شاید لازم باشد دیدگاه های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.
۳. اجازه ندهید اختلاف ها زیاد شوند
همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کشمکش و ناسازگاری را می توان به سمت سازندگی پیش برد. پروسه تضاد در روابط همچون سوپاپ اطمینان در آشپزی می ماند.
اینکه برخی از مکالمات یا صحبت ها به عصبانیت و احساسات بد منتهی شود، کاملا عادی است. هنگامی که مردم روی ایده های خود سرمایه گذاری می کنند، خود و احساسات خود را در آن مسیر قرار می دهند. این مساله بسیار خوب است. اما مهم این است که مدیر بتواند برای مدت طولانی با فکر و باهوش عمل کند. هنگامی ه اختلاف ها تازه می خواهند آغاز شوند، سعی کنند آنها را در مسیر درست و سازنده هدایت کنند.
باید بدانید که همیشه در اختلاف ها و ناسازگاری ها است که انسان مسایل جدیدی یاد می گیرد و این تقابل ها موجب رشد فکری و کاری می شوند. بنابراین، از تضادهایی که پیش می آیند هرگز هراس نداشته باشد، بلکه از آنها به نفع خود بهره بگیرید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی توماج صالحی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها وزیر کشور
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات قیمت خودرو چین قیمت طلا قیمت دلار مسکن بازار خودرو ایران خودرو دلار تعطیلی شنبه بانک مرکزی
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
رژیم صهیونیستی غزه روسیه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان ترکیه یمن لبنان
فوتبال ایران پرسپولیس استقلال تراکتور بارسلونا لیگ برتر سپاهان جام حذفی لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز گوگل آیفون اپل باتری سونی سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری پوست سازمان غذا و دارو دیابت کاهش وزن آلزایمر