یکشنبه, ۳۰ دی, ۱۴۰۳ / 19 January, 2025
مجله ویستا

علم و رسانه‌ی علمی


علم و رسانه‌ی علمی

در سال‌های اخیر در رسانه ملی شاهد توجه به برنامه‌های علمی، برنامه‌سازی در مورد علم و تبلیغ تولید علم در داخل از کشور هستیم. البته رویکرد برنامه‌سازی در این زمینه علی‌رغم انگیزه …

در سال‌های اخیر در رسانه ملی شاهد توجه به برنامه‌های علمی، برنامه‌سازی در مورد علم و تبلیغ تولید علم در داخل از کشور هستیم. البته رویکرد برنامه‌سازی در این زمینه علی‌رغم انگیزه مثبت و خوب در مدیران رسانه، مشابه با سایر برنامه‌هاست.

علم کالایی نو است که معمولا به صورت اطلاعات و دائره المعارف علمی در رسانه به آن پرداخته می‌شود و توجه به آن معمولا به عموم مردم ربط خاصی پیدا نمی‌کند، مگر آنکه محصول و نتیجه علم به طور مشخص اثر فوری در زندگی مردم داشته باشد - یا اینکه تصور شود که چنین اثری وجود دارد- و طبیعتا محتوا و چگونگی رسیدن به نتیجه امکان طرح ندارد.