سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
رعایت اخلاق مشتری گرایی
دبیرکل شورای جهانی سفر و توریسم، دیوید اسکاوسیل، با انتقاد از وزیران گردشگری کشورهای گروه ۲۰ گفته است «مسافر و گردشگر یک مشتری است؛ بنابراین باید با مسافران و گردشگران به عنوان مشتری رفتار شود نه به عنوان مجرم.» وی خطاب به وزیران شرکتکننده از کشورهای ۲۰، از آنان خواسته تا اخلاق مشتریگرایی را در همه حوزههای گردشگری و سفر از صدور ویزا گرفته تا تسهیلات مرزی مراعات کنند تا از این رهگذر بتوانند از منافع اجتماعی و اقتصادی بالقوه در صنعت سفر و گردشگری بهرهمند شوند.
به گزارش « دنیای اقتصاد» این انتقاد در وضعیتی به کشورهای گروه ۲۰ وارد شده که بسیاری از این کشورها به دلایلی چون ورود مهاجران غیرقانونی به کشورشان، ورود مواد مخدر، ترس از تروریسم و... محدودیتهای سختگیرانهای را برای صدور این رویدادها اعمال کردند. به عنوان مثال، موج مهاجران غیرقانونی که از طریق کشورهایی همچون اندونزی به استرالیا سفر و در آن تقاضای پناهندگی میکنند، در سالهای اخیر افزایش یافته است. به همین دلیل این دو کشور که پیش از این به منظور رونق توریسم برای اتباع بسیاری از کشورها در بدو ورود ویزا صادر میکردند، با حکمهایی قضایی محدودیتهایی را در صدور روادیدها اعمال کردند. به گزارش «خبرگزاری میراث فرهنگی»، اسکاوسیل در ادامه یادآور شده که سیاستهای تشویقی از سوی دولتها برای ایجاد تسهیلات بیشتر در نواحی مرزی و تاثیرآن بر ایجاد اشتغال و فرصتهای لازم برای رشد اقتصادی کاملا اثبات شده و از همین رو است که در قلب تلاشهای جاری در صنعت گردشگری جای داشته است. اعمال سیاستها و رویکردهای بهتر درصدور ویزا یک اقدام برد- برد است که نه تنها برای ما به عنوان فعالان صنعت گردشگری، بلکه برای همه کسانی که نگران کسب و کار و رونق بازار، توسعه و امنیت اقتصادی هستند، اهمیت دارد.
اوتاکید میکند: مسافرانی که علاقهمند به بازدید از یک کشور برای مدتی کوتاه هستند، درواقع به ثبات و تداوم بازار اشتغال و رشد اقتصادی کشورها کمک میکنند، بنابراین باید مورد حمایت و استقبال قرار گیرند.
او همچنین یادآور میشود که موضوع تسهیلات ویزا در۱۸ ماه گذشته، بخش بسیار مهمی از تحقیقاتی است که به طور مشترک ازسوی سازمان توریسم جهانی و شورای جهانی سفر و توریسم صورت گرفته است.
اسکاوسیل پنج گام بزرگ را در راستای توجه دولتها به صنعت گردشگری مورد توجه قرار داده و از دولتها خواسته که در اعمال سیاستهای صدور ویزای خود آن را مورد توجه قرار دهند: نخست اینکه مسافر مشتری است نه مجرم، بنابراین باید تامین خدمات منصفانه طبق اخلاق مشتریمدارانه برای تامین نیازهای آنان در تمام مراحل و فرآیندهای صدور ویزا و مهمانپذیری مورد توجه قرار گیرد. دیگر آنکه فناوریهای نوین دردنیای امروز پاسخ مناسبی برای بسیاری از مشکلات ارائه کرده است، بنابراین سرمایهگذاری در بخش سیستمهای هوشمند که بتواند ضمن تامین امنیت گردشگر خدمات مناسب را دراختیار آنان قرار دهد، خود یک موقعیت برد- برد برای هر دو طرف یعنی مسافر و کشور میزبان است. سوم، اینکه صنعت گردشگری خود نیز میتواند در تامین این تسهیلات موثر باشد، زیرا کمپانیهای سفر و گردشگری اغلب مشتریان خود را میشناسند و میتوانند با بهرهگیری از متخصصان و توسعه راهحلهای مختلف آنان را مدیریت کنند. چهارم، اینکه گامهای کوچک میتواند در این راستا بسیار مفید باشد. تغییرات تدریجی که بخشهای ویژه یا کشورهای مختلف را تحت پوشش قرار میدهند میتوانند بازتعریف و سنجش شوند و درصورت تکمیل این طرحها اعلام عمومی شوند. گام پنجم نیز شفافیت و موقع شناسی به عنوان یک اقدام کلیدی است. تمام فرآیندها دراین زمینه باید شفاف وغیربوروکراتیک و درعین حال قطعی و معقول باشند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب قوه قضائیه حسن روحانی صادق زیباکلام مجلس دوازدهم انتخابات
هواشناسی پلیس قتل تهران شهرداری تهران فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی سیل سلامت شورای شهر تهران وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی دولت خودرو قیمت خودرو سایپا بازار خودرو بورس مسکن دلار ایران خودرو
نمایشگاه کتاب همایون شجریان فردوسی سحر دولتشاهی شاهنامه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس سریال تئاتر
دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری فضا آیفون
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه جنگ غزه فلسطین آمریکا روسیه حماس ترکیه افغانستان اوکراین نوار غزه
فوتبال استقلال لیگ برتر پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد باشگاه استقلال رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی همراه اول گوگل موبایل دوربین فناوری تبلیغات هواپیما ناسا نوآوری دبی ایلان ماسک
کاهش وزن افسردگی زوال عقل کودک تجهیزات پزشکی دوچرخه سواری واکسن فشار خون سلامت روان