شنبه, ۱۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 8 June, 2024
کارهایی که به راحتی آبرویتان را در محل کار می برد
شهرت حرفه ای هر فرد در محل کار اهمیت بسیاری دارد؛ شهرت (یا همان آبروی شغلی خودمان) همان چیزی است که باعث می شود افراد دوست داشته باشند با شما کار کنند، شما را استخدام کنند و به عنوان همکار به شما احترام بگزارند. شهرت همان حاشیه ی امنیت شما است که در زمان نیاز برایتان کار پیدا می کند و شما را در موقعیتی قرار می دهد که دارای حق انتخاب باشید نه این که مجبور به ماندن در شرایط بد یا چنگ زدن به اولین فرصت پیش آمده باشید
در زیر هشت روش ساده برای خراب کردن شهرت وآبرویتان در محل کاررا مرور کنید.
1– قبول کردن یک پیشنهاد کاری و سپس انصراف از آناین که کارتان بسیار نامناسب باشد و یا آنی نباشد که در زمان استخدام به شما گفته شده موضوع دیگری است. اما شروع یک کار و سپس ترک فوری آن فقط به خاطر یک کار بهتر، همان بلایی را سرتان می آورد که در بالا اشاره کردیم. اما این حتی از ان هم بدتر است زیرا آن شرکت برای آموزش و معرفی شما به مشتریان و غیره، سرمایه گزاری مالی و زمانی کرده است.
3– عصبانی شدن در محل کارسرخورده شدن گاه به گاه در کار امری عادی است اما اگر صدایتان را بالا ببرید، درها را به هم بکوبید و بر سر دیگران فریاد بزنید، پایتان را از گلیمتان فراتر گذاشته اید. کافی است تنها یک بار چنین اتفاقی بیافتاد تا شما به عنوان یک فرد عصبانی شهرت پیدا کنید که هیچ کس حاضر نیست با او کار کند. و زدودن این شهرت بد، کار بسیار دشواری است.
4– دروغچه برای پنهان کردن اشتباهتان دروغ بگویید، چه به امید درآمد بهتر درباره ی درآمد قبلی تان اغراق کنید، در هر صورت اگر دروغتان آشکار شود، شهرتتان نزد هر کسی که از این موضوع مطلع شود قطعاً به گل خواهد نشست. اعتماد به گفته های دیگران در محل کار از اصول است و زمانی که شما نشان دهید که قابل اعتماد نیستید، برقراری رابطه های کاری برایتان بسیار دشوار خواهد شد.
5– خلف وعدهوقتی شما بر سر حرفتان باشید و به وعده هایتان عمل کنید، نزد دیگران دارای اعتبار می شوید. اگر بگویید فلان گزارش را تا دوشنبه ارسال خواهید کرد یا در مورد حساب جدیدتان جلسه ای ترتیب خواهید داد اما آن ها را فراموش کنید، اعتبارتان را زیر سوال برده اید و به عنوان فردی غیرقابل اطمینان و متزلزل شهره خواهید شد.
وقتی فردی را برای کاری توصیه می کنید به این معنی است که ضمانت او را می کنید، کار او مورد قبول شما است و خودتان حاضرید با او همکار شوید. اما اگر آن فرد واقعاً چنین نباشد، چیزی شبیه به این جمله را پشت سرتان خواهند گفت:«او فکر می کرد کار جو خوب است ولی جو افتضاح و غیرقابل تحمل است.» به هر حال برداشت شما از کار یک فرد، استانداردها و قضاوت شغلی خودتان را هم نشان می دهد.
7– ترک شغل بدون اطلاعتنها در صورتی که یک دلیل خیلی، خیلی خوب داشته باشید، ترک کار بدون اطلاع قبلی یعنی خراب کردن پل های پشت سر با رئیس (و حتی همکارانتان). فاتحه ی نامه ی رضایت کاری را نیز بخوانید. خوشتان بیاید یا نه، عرف این است که خروجتان را از 2 هفته قبل اطلاع دهید.
8– ارسال ایمیل خصومت آمیز پس از یک اتفاق ناگواربه ایمیل کسی در عصبانیت پاسخ داده اید؟ از قانون جدید شرکت ناراضی هستید؟ یا پاسخ نامناسبی به ایمیل مردودی در مصاحبه ی کاری ارسال کرده اید؟ در هر صورت ادامه ی کار با این اتفاق کار بسیار سختی است. شما شهرت فردی را پیدا می کنید که نمی تواند پاسخ آرام و حرفه ای به مشکلات بدهد و بیشتر افراد از شما دور خواهند شد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری 1403 دولت دولت سیزدهم شورای حکام ریاست جمهوری رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فرانسه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
فضای مجازی هواشناسی تالاب انزلی تهران ترافیک زلزله قتل شهرداری تهران هلال احمر سیاست بیمارستان سازمان هواشناسی
همستر کامبت هوش مصنوعی چین خودرو قیمت خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار دلار بانک مرکزی بازار خودرو قیمت سکه
درآمد مهران غفوریان رضا رشیدپور عمو قناد مجید قناد سریال سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون سینما موسیقی نقاشی
اینترنت فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه روسیه فلسطین آمریکا اوکراین سازمان ملل لبنان ترکیه حماس
فوتبال حسن یزدانی ایران استقلال پرسپولیس والیبال تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران تیم ملی ایران لیگ برتر باشگاه استقلال رئال مادرید
همستر سامسونگ همستر کمبات اپل مایکروسافت اینستاگرام بازی تلگرامی ایلان ماسک
بازنشستگی فشار خون ویتامین زوال عقل دیابت سازمان غذا و دارو گرمازدگی چای