یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
استروژک - Stroszek
سال تولید : ۱۹۷۷
کشور تولیدکننده : آلمانغربی
محصول : ورنر هرتسوگ
کارگردان : هرتسوگ
فیلمنامهنویس : هرتسوگ
فیلمبردار : توماس موخ و اد لچمن.
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : برونو اس، افا ماتز، کلمنس شایتس، بورکهارت دریست، پیت بِدویتس، ویلهلم فون هومبورگ و آلفرد ادل.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه.
«برونو استروژک» (برونو اس). از زندان آزاد میشود و با وجود هشدار رئیس زندان در مورد خطر مشروبهای الکلی، بلافاصله به پاتوقهای سابقش میرود و به «افا» (ماتز) برمیخورد، خیابانگردی که مورد آزار پااندازهایش است. «برونو» او را با خود به آپارتمانی میبرد که دوستش «شایتس» (شایتس) برایش نگهداشته، و نوازندگی در خیابانها را از سر میگیرد. اما دو پاانداز سابقِ «افا» بهشدت او را کتک میزنند و «برونو» هم تصمیم میگیرد (با پول «افا») همراه «شایتس» به آمریکا، نزد خواهرزاده «شایتس» در ویسکانسین بروند. به محض رسیدن به خاک آمریکا، مرغ مینای «برونو» توقیف میشود، ولی آنان در ویسکانسین کار پیدا میکنند و کاروانی میخرند. «برونو» نگران قسطهای کاروان است و مدام با «افا» بیگانهتر میشود. «افا» قرار است پولهایش را به کارمند بانکی بدهد که بهدنبال قسطهای عقبمانده آمده ولی در عوض با دو راننده کامیون فرار میکند تا به ونکوور برود، و کاروان در مقابل چشمهای حیرتزده «برونو» و «شایتس» حراج میشود. آنان به یک سلمانی دستبرد میزنند و پس از دستگیری «شایتس»، «برونو» با کامیون به یک اردوگاه سرخپوستان در کارولینای شمالی میرود...
* در استروژک، هرتسوگ از فضاهای مهجور مانده، و برزخ مکانی و روحی فیلمهای دیگرش (مثل قلب شیشهئی، 1976) خارج میشود و میکوشد نگاهش به بشر (نگاهی که ترکیبی از بدبینی روشن فکرانه و سرخوشی معنوی است) را در عرصهای آشنا، معاصر و ملموس محک بزند. از کیفیتهای خیالی و خیالبرانگیز آن فیلمها اینجا خبری نیست. سه شخصیت «ناجور» او که زندگی پست و محقر خود در برلین را ترک میکنند و قدم به برهوت ویسکانسین میگذارند، در بدو امر گوئی «دنیای جدید»ی را کشف کردهاند. اما بهزودی هرتسوگ به ما میفهماند که آنان صرفاً از یک قفس به قفسی دیگر منتقل شدهاند. پس از آنکه دیگر چیزی برای کشف شدن وجود ندارد و «استروژک» جائی برای رفتن ندارد، هرتسوگ میماند و شرح و بسط تزئینی وسوسهها و رویاهای شخصیاش. در استروژک او ناچار شده است. با واقعیتهای متداول اجتماعی و اسطورههای سینمائی آشنا سروکار پیدا کند و هیچ کدام از اینها دست مایهای مناسب نوع مکاشفات روحی فیلمهای هرتسوگ نیستند. در نتیجه فیلم در ردهای بسیار پائینتر از مثلاً آگیره، خشم خدا (1973) یا معمای کاسپار هاوزر (1974) قرار میگیرد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل