پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
روابط عمومی همراه
از جنگ جهانی دوم که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ ادامه داشت به تدریج انجمن های روابط عمومی در اروپا و آمریکا شکل گرفت و فعالیت های روابط عمومی وارد حوزه تخصصی و سندیکایی شد. اگر چه نیاز به تشکیلاتی منسجم برای تأثیر گذاری دولتی و سازمانی بر توده های مردم در سال های ۱۹۱۴ و ۱۹۱۵ در اروپا احساس شده بود، اما تحقق این ایده در فاصله سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ به تعویق افتاد و پس از آن با گسترش بخش خصوصی، فناوری ارتباطی به سرعت و شتاب قابل توجهی به صنعت PR مبدل شد.این صنعت نوین که وظیفه شناخت مشتری، جذب مخاطب، برنامه ریزی سازمانی و ایجاد روابط درون سازمانی را داشت از شکل سنتی به صورتی فعال، مستمر، فراگیر و دوسویه در آمد. چهره جدید روابط عمومی ها در ۲ دهه اخیر با استفاده از فناوری ارقامی در قالب ارتباطات آنلاین از UP TO DATE به UP TO MINUTE ارتقا یافت و با گذراندن روابط عمومی های دیجیتال، الکترونیک و سایبر به همراه خود تفکر دیجیتالی و برگرفته از فناوری را به نمایش گذاشت و ارتباط دو سویه جدیدی را خلق کرد که به طور مستمر با مخاطبان خویش پیوند خورد. ارتباط دو سویه بین «روابط عمومی و مشتری» و «مشتری و روابط عمومی» در امتداد افق و در قالب روابط مساوی برقرار شد.
روابط عمومی دیجیتال در یکی از ابعاد خود، ارتباط با رسانه ها را وسعت داد و سطح کمی و کیفی اطلاع رسانی را تا حد توان حرفه ای متخصصان روابط عمومی بالا برد. هم چنین روابط عمومی الکترونیک توانست با دریافت سریع، فراگیر و مستمر باز خوردهای مردمی، امکان نظر سنجی، دسته بندی و شناخت تمایلات و خواسته های مخاطبان خود را به راحتی فراهم سازد. این توانایی تکنولوژیک مبتنی بر علم ارتباطات، می تواند با تکیه بر تشکیل بانک اطلاعات، واسطه ای پویا برای خود و همه اشخاص حقیقی و حقوقی باشد که مایلند بدانند اطلاعات را چگونه، برای چه کسی و از چه طریقی ارائه کنند. پیشرفت های علمی و کاربردی در زمینه روابط عمومی از زاویه فناوری و تغییر نگرش ناشی از آن در دهه ابتدایی قرن بیست و یکم افق جدیدی را پیش روی مدیران بخش های دولتی و غیر دولتی قرار داده است. در این روند تحول گرای روابط عمومی، تلفن همراه با در اختیار داشتن حافظه و کلیدهای کوچک «امکان ارتباط در حرکت» را برای متخصصان روابط عمومی به ارمغان آورد.
ارسال و دریافت اطلاعات متنی، صوتی و تصویری دولت ها و سازمان ها و تک تک افراد جامعه، روابط عمومی جمعیت گرا را به روابط عمومی فرد گرا تبدیل کرد و ارتباطات دارای سکون و از پشت میز را به صورت ارتباطات فعال در آورد. در این ارتباط نوین، جنس، سن، درآمد، طبقه اجتماعی، شغل، تحصیلات، مکان جغرافیایی و دیگر شاخص های متغیر شهروندان کم رنگ شد و از طرف دیگر امکان دسته بندی مخاطبان با توجه به اطلاعات ذخیره و از قبل فراهم شده به وجود آمد. در سده جدید هیچ حوزه ای، اعم از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... را نمی توان یافت که خارج از ارتباطات موبایلی روابط عمومی قرار داشته باشد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان
علیرضا دوانلو
منبع : روزنامه خراسان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی پلیس تهران قوه قضاییه پلیس راهور هلال احمر سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب کتاب مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه یمن افغانستان
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ
هوش مصنوعی هواپیما تبلیغات تلفن همراه اپل گوگل همراه اول مدیران خودرو ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه