چهارشنبه, ۲۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 12 June, 2024
مجله ویستا

Acura TSX ۲۰۰۹


Acura TSX ۲۰۰۹
سواری این خودرو کاملاً نرم احساس می شود و جعبه دنده ۶ سرعته دستی آن نیز دقیقاً همانی است که در مدل ۲۰۰۸ وجود داشت. البته میتوان یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سفارش داد که مجهز به پدل شیفت در کنار فرمان نیز می باشد.مانند گذشته فرمان تی اس ایکس خشک - سریع و خشن است که با ۱۷۲ پوندفوت گشتاوری که به اکسل جلو ارسال می شود این سرعت و خشونت تکمیل می گردد. فنربندی این خودرو نرم و روان است و ناهمواری های مسیر را در خود جذب می کند. در کل می توان گفت که این آکورا نسبت به هوندا آکورد خودروی اسپرت تری است. طراحی این خودرو نسبت به مدل قبلی عضلانی تر و بزرگ تر جلوه می کند و به گونه ای است که مورد پسند عامه مردم قرار خواهد گرفت. فرم چراغ ها و عضلات بدنه همگی نمایی زیبا به تی اس ایکس بخشیده اند به خصوص در قسمت عقب که یکی از بهترین نماهای آکورا است. در کل طراحی این خودرو به گونه ای است که از یک شرکت معتبرانتظارمی رود. مصرف سوخت این خودرو با ۵/۱۱ لیتر در شهر و ۸ لیتر در جاده مناسب و اقتصادی به نظر می رسد و هوندا توانسته یک موتور با توان مناسب را همراه با مصرف کم در این خودرو قرار دهد. قیمت مدل پایه این خودرو از ۲۹۰۰۰ دلار آغاز می شود که به ۳۵۰۰۰ دلار (برای مدل مجهز به دی ویدی - ناویگیشن و...) می رسد.
▪ پایان سخن:
اکثر ویژگی های این خودرو خوب و مورد پسند است ولی یکی از مشکلاتی که در این خودرو خود را نشان می دهد دیفرانسیل جلو بودن آن است. البته با این موتور و این میزان قدرت مشکل خاصی بروز نمی کند ولی به طور حتم با قرارگیری موتورهای پرقدرت تر این اتومبیل در مانورها دچار ناپایداری خواهد شد.
منبع : روزنامه ابرار