پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

بهشت گم‌شده (PARADISE)


بهشت گم‌شده (PARADISE)
در این بازی، بازیکن هدایت دختری را دوست دارد که از پادشاه Rodon جدا شده و سال‌هاست پدرش را ندیده و تصمیم دارد او را یافته و ببیند.
در این مسیر او که هواپیمایش در آفریقا توسط شلیک افرادی سقوط می‌کند در یک کاخ بیدار می‌شود و دچار فراموشی شده است و حتی اسمش را نیز به‌خاطر نمی‌آورد. او برحسب اتفاق کتابی از Anne Smit می‌بیند و تصمیم می‌گیرد که فعلاً همان اسمش باشد.
اولین کاری که آنا باید انجام دهد خارج شدن از کاخ است و...
این بازی در سال ۲۰۰۶ توسط Ubisoft عرضه شد و سبک بازی معمائی بوده و تنها برای کامپیوتر می‌باشد.
● قصر پادشاه در Madargane:
به سمت جلو حرکت کنید و از روی میز، پاکت نامه را بخوانید. به بیرون پنجره نگاه کنید و زن را ببینید، آیشا Aicha از شما عکس می‌گیرد و کتابی را که پیدا کرده همراه با دوربین به شما می‌دهد. وقتی راست کلیک کنید در مجموعه یک فیلم عکاسی ظاهر نشده، کارت دانشگاه، دوربین، شال ابریشمی و نقشه وجود دارد. کتاب مجموعه را مورد بررسی قرار دهید و با زدن ضربدر از آن خارج شوید. با آیشا صحبت کنید و شال ابریشمی خود را به او بدهید و او نیز یک کلید به شما می‌دهد. به یاد داشته باشید که روی تمام عنوان‌هائی که به‌صورت پنجره در سمت چپ هنگام گفتگو باز می‌شود کلیک کرده و کاملاً صحبت کنید. از اتاق خارج شوید و به سمت طاقچه بروید و روغن (Oil) و فندک (Lighter) را بردارید. به بالکن رفته و سعی کنید با محافظ شاهزاده صحبت کنید، از در عبور کنید ولی اجازه عبور نمی‌دهد. به سرسرا برگشته و به سمت در خروجی کنار طاقچه بروید و با فندک فانوس سمت راست در را روشن کنید. سپس با استفاده از کلید در، در فلزی را باز کنید.
به سمت پله‌ها رفته و پائین بروید و وارد اندرونی شوید. با مادام صوی Souafi صحبت کنید. اتاق‌های پشت سکو را نگاه کنید و اتاق دیگ بخار و چرخ را مورد بررسی قرار دهید. سمت چپ سکو را که دو کیسه ترازو مانند که از سقف آویزان است را مورد بررسی قرار دهید. به انتهای استخر بروید و توجه داشته باشید که هیچ‌کدام از افراد نمی‌خواهند با شما صحبت کنند.
از در انتهای استخر خارج شوید تا به یک سالن که حوض فواره‌دار دارد برسید. به سمت چپ بروید و با مصطفی Mustapha باغبان صحبت کنید. از پله‌ها بالا برود و با شاهزاده خانم که روی نیمکت نشسته است صحبت کنید تا او آنجا را ترک کند.
به اندرونی بازگردید و با آیشا که در حال نظافت کف آنجاست صحبت کنید. به مکانی که کیسه‌ها آویزان بودند بروید و به سمت چپ بروید تا به قفس پرندگان برسید. با شاهزاده خانم که روی نیمکت نشسته است صحبت کنید ولی او در حال حاضر با شما گفتگو نمی‌کند.
از پله‌های کنار استخر بالا بروید و با مادام صوفی صحبت کنید. به پائین و کنار استخر آمده و به انتها بروید. به کنار مبل نیم‌دایره قرمز بروید و کوزه داخل سینی کنار زن‌ها را بردارید. به عقب برگردید و کوزه را از آب استخر پر کنید.
به سمت کیسه‌ها برگردید و با کوزه آب روی کیسه اولی کلیک کنید تا کیسه سنگین شده و قفس بالا بیاید. داخل قفس شده و کیک Wight Sweet Cake را بردارید. مجدداً به پیش همان دو زن برگردید و کوزه‌ای دیگر بردارید و از آب استخر پر کنید و به سمت کیسه‌ها آمده و روی کیسه دیگر آب بریزید و داخل قفس شده و کیک Normal Sweet Cake را برداشته و بعد از آن دستگیره کنار کیسه را بکشید تا قفس پائین بیاید. روی قفس کلیک کنید و کیک Heavy Sweet Cake را بردارید و یکی‌یکی به شاهزاده بدهید. او به شما یک مدال می‌دهد و درباره حمام بخار Steam Bath باو صحبت کنید.
به طبقه دوم بروید و با مادام صوفی در مورد حمام بخار صحبت کنید. شما باید حمام را آماده کنید. وارد اتاق دیگ بخار شوید. پس از ورود به سمت راست اتاق نگاه کنید و مدال را روی دستگاه قرار دهید و دسته را پائین بکشید و کارت پروژکتور Projector Card را بردارید. از روی دیگ یک تکه پارچه RAG را بردارید. دستمال را روی میله‌ای که وارد دیگ شده قرار دهید. راست کلیک کرده و روغن را بردارید و روی تکه پارچه بریزید و با استفاده از فندک آن را روشن کنید.
از اتاق خارج شده و وارد اتاق کناری شوید. به دستگاه بالای پله نگاه کنید و کارت پروژکتور را انتخاب و آن را در دستگاه کنار لوله قرار دهید و اهرم را بکشید تا از دستگاه نوری خارج شود. حال به طرف سمت چپ آمده و آن را با استفاده از اهرم‌های چرخشی طوری تنظیم نمائید که نور از سوراخ‌ها به‌داخل بتابد و در این هنگام شاهزاده خانم برای استحمام می‌رود. شما باید در این فرصت وارد اتاق شاهزاده خانم شوید ولی نیاز به رمز اتاق دارید.
به طرف اتاق طبقه بالا بروید و در سبد بزرگ پنهان شوید و منتظر بمانید تا مادام بیاید و رمز را وارد کند. از سبد بیرون بیائید و به سمت رمز بروید و رمز را وارد کنید و وارد اتاق شوید. در گوشه اتاق یک دستگیره زنگ بین آینه و صندوقچه وجود دارد، آن را بکشید تا آیشا به آنجا بیاید. لباس مخصوص داخل صندوقچه به مجموعه اضافه می‌شود.
اکنون شما در اتاق خودتان هستید و با آیشا در مورد عطر Perfume صحبت کنید. از اتاق خارج شده و به اندرونی بروید و با مادام صوفی در مورد عطر صحبت کنید. سپس به سمت باغ رفته از پله‌های باغ بالا بروید. در انتهای باغ وارد کارگاه شوید. روی میز چند بطری وجود دارد شما باید بطری طلائی را بردارید. در ضمن شما به گل بادام نیز نیاز دارید. به سمت راست جائی تلسکوپ قرار دارد بروید و روی آن کلیک کنید و گل بادام را ببینید. حالا از کارگاه خارج شوید. شما نیاز به یک چوب بلند که ترکیبی از سه شاخه کوچک درخت می‌باشد دارید. یکی از شاخه‌ها جلوی نیمکت سمت راست ابتدای ورودی باغ می‌باشد. به باغچه روبه‌روی ورودی باغ بروید و شاخه را بردارید. از پله سمت چپ باغ عبور کنید و شاخه سوم را از زیر درخت بادام بردارید و سه شاخه را با یکدیگر ترکیب کنید و روی درخت بادام کلیک کنید. بادام‌هائی Almonds که روی زمین ریخته شده را بردارید.
به سمت راست نزدیک قفس یوزپلنگ بروید و روی قفس کلیک کنید که در این لحظه آیشا شما را از خطر آگاه می‌کند. به اندرونی رفته و با مادام صوفی صحبت کنید. به طبقه بالا بروید و به سمت بالکنی که نگهبان آنجا بود بروید که در همین لحظه شاهد باز شدن گل مورد نظر خواهید بود. به اتاقتان برگردید و روی تخت‌خواب کلیک کنید. وقتی به خواب می‌روید، در خواب یوزپلنگ را در شب می‌بینید که می‌توانید آن را با ماوس به گردش در باغ ببرید و با فشار کلید ESC می‌توانید از خواب بیدار شوید. بعد از بیدار شدن به محوطه باغ بروید. کنار نیمکت سمت راست ورودی به باغ، گل مورد نظر را بردارید و به سمت کارگاه بالای باغ بروید. وارد کارگاه شوید و به سمت میز چند ضلعی که دارای نقش گل است بروید. کتاب روی میز را مطالعه کنید تا طرز تهیه عطر را یاد بگیرید. به سمت آسیاب بروید و بادام مجموعه را داخل قیف دستگاه بریزید و دسته آن را بچرخانید. پودر بادام را بردارید و به دستگاه تقطیر مراجعه کنید. آب، گل و پودر بادام را داخل قیف دستگاه بریزید و با فندک چراغ زیر آن را روشن کنید. عطر ساخته شده و داخل بطری ریخته می‌شود. آن را بردارید و از کارگاه خارج شوید.
از باغ نیز خارج شده و کنار فواره با آیشا صحبت کنید. به اتاقتان می‌روید و تغییر لباس می‌دهید. به سمت نگهبان رفته و از آنجا عبور کنید. از پله‌ها پائین بروید و به امارت پادشاه وارد شوید و با او صحبت کنید. از امارت خارج شوید و خود را در اتاقتان ببینید. به اندرونی رفته و از دری که به باغ می‌رود به محوطه فواره بروید و از در دیگر که کنار آن دو زن مشغول گفتگو هستند برای تهیه ملزومات خارج شوید.
● شهر Madargane:
به سمت جلو بروید تا به مغازه‌ای که داخل حصار و دارای سایه‌بان حصیری است شوید. سپس خارج شده و از امتداد حصار به سمت راست ادامه مسیر دهید تا گفتگوی دو مرد را بشنوید. به سمت راست ادامه مسیر دهید تا با مرد فرش‌فروش گفتگوئی انجام دهید. مسیرتان را ادامه دهید تا به یک سه‌راهی برسید و به سمت چپ بروید. از سمت راست تصویر وارد تعمیرگاه شوید و با حسن (Hassan) تعمیرکار صحبت کنید. سپس به سمت راست تعمیرگاه بروید و کنار لاشه هواپیما بروید. داخل هواپیما را نگاه کنید. جلوی داشبورد هواپیما یک کاغذ نیم‌سوخته وجود دارد آن را بردارید. باطری و یکی از فنرهای صندلی خلبان را نیز بردارید. کنار هواپیما یک تلمبه وجود دارد آن را بردارید. با حسن در مورد هواپیما صحبت کنید و از تعمیرگاه خارج شوید.
به سه‌راهی قبل برگردید و از راه مستقیم ادامه مسیر دهید. آن‌قدر بروید تا به دو مرد که کنار آنها یک سگ وجود دارد برسید. در این لحظه نظامیان سوار بر حیوانات شبیه شتر را می‌بینید که وارد شهر می‌شوند. به جلو ادامه دهید تا جلوی دروازه با مرد نظامی صحبت کنید و برگه عبور بگیرید. به جلو بروید تا به یک اسکله برسید و وارد اسکله شوید. با مختار (Muktar) صحبت کنید. به شهر و به سمت سه‌راهی قبل برگردید. به‌جائی‌که مغازه فرش فروشی بود برگردید و در انتهای حصارها به سمت چپ و به شهر بروید. به مغازه سمت راست که یک سلمانی است وارد شوید. با مرد صحبت کنید و او پنکه را به شرطی که بادبزن سقفی‌اش را تعمیر کنید به شما می‌دهد. فنر مجموعه روی پدال سمت چپ صندلی کلیک کنید و سپس روی پنکه کلیک کرده و پروانه پنکه را بردارید. حسن در تعمیرگاه به قتل رسیده است. به طرف قهوه‌خانه بروید و با مختار صحبت کنید. داخل قهوه‌خانه بروید و روزنامه سمت راست خود را بردارید و با صاحب آنجا صحبت کنید. او به شما یک کلید می‌دهد، از قهوه‌خانه خارج شوید. به کوچه دالان مانند برگردید و در سمت راست یک در قفل‌شده وجود دارد که با استفاده از کلید مجموعه آن را باز کنید و وارد عکاسی بشوید. سمت چپ روی دیوار کنار در یک کلید برق وجود دارد که باید آن را در حالت وسط قرار دهید. شما برای پاسپورت نیاز به عکس دارید. وارد لابراتوار شده و کشوی میز را مورد بررسی قرار دهید و کتاب طرز کار با دستگاه‌های عکاسی را مطالعه کنید. به بیرون لابراتوار رفته و کلید برق را به طرف پائین فشار دهید تا چراغ قرمز لابراتوار روشن شود. سپس به سمت دستگاه بالای کشو رفته و فیلم مجموعه را داخل دستگاه قرار دهید. در این هنگام مردی آمده و کلید لامپ را روشن می‌کند و همه برنامه‌ها را به هم می‌ریزد. زمان‌سنج دستگاه را بزنید و کلید برق را به حالت لامپ قرمز برگردانید. سپس فیلم را از دستگاه برداشته و داخل دستگاه بعدی قرار دهید و کاغذ عکس سمت چپ دستگاه را زیر دستگاه قرار دهید. حالا دکمه سمت راست کنار دستگاه را فشار دهید تا نور به کاغذ تابیده شود. کاغذ را برداشته و در ظرف محلول بیندازید و چند ثانیه صبر کنید و آن را بردارید تا عکس‌های چاپ شده در مجموعه قرار گیرند. عکس را به روی پاسپورت برده و روی آن بچسبانید و از عکاسی خارج شوید.
به سمت راست بروید و در سه‌راهی به سمت چپ بروید. وارد تعمیرگاه شوید و به انتهای تعمیرگاه، سمت کامیون بروید. داخل موتور آن را ببینید. باطری مجموعه را در سمت راست موتور قرار دهید و سپس پروانه را بالای باطری روی موتور قرار دهید.
روی قرقره جلوی کامیون کلیک کنید و بعد داخل اتاق کامیون را نگاه کنید و کلید کنار فرمان را بزنید تا کامیون از روی جک پائین بیاید. حالا تلمبه مجموعه را روی بشکه کلیک کنید و بعد روی شیلنگ کنار بشکه دوباره کلیک کنید و دسته تلمبه را بچرخانید. سوار کامیون شده و حرکت کنید و به باغ بروید.
از باغ خارج شده و به محلی که فواره وجود دارد بروید. از در کنار دو زن وارد امارت پادشاه شوید و با او صحبت کنید و کلید قفس را بگیرید. به طرف باغ بروید و با مصطفی صحبت کنید. به سمت راست پله بروید و دستگیره گرد را دوبار به راست بچرخانید. سپس روی مجسمه سمت چپ کلیک کنید تا شاهد حرکت ماهی به حوضچه کنار شوید. به سمت بالای باغ بروید و کلید مجموعه را روی قفس کنار نیلوفرهای آبی کلیک کنید تا وارد قفس شوید. به جلو بروید تا به قسمت کنترل برسید. ابتدا اهرم سمت راست را کشیده تا آب استخر خالی شود. سپس روی صفحه کنترل نگاه کنید. یک صفحه نیم‌دایره مدرج که شامل ۹ خط است. به ترتیب از چپ به راست روی خط ۶ کلیک کنید و روی دستگیره سمت راست کلیک کنید. روی خط ۳ و کلیک روی دسته سمت راست و حرکت یوزپلنگ را به‌داخل کامیون خواهید دید. به نزد پادشاه بروید و با او خداحافظی کنید و او پاسپورت شما را مهر می‌زند.
● صحرای Molgrave:
سوار کامیون شده و از شهر خارج شوید و در راه با حیوانات شبیه شتر برخورد می‌کنید و واژگون می‌شوید و یوزپلنگ فرار می‌کند. از تکه‌های شیشه شکسته شده کامیون بردارید و با آن شاخ و برگ‌هائی که سد راه شما هستند را ببرید. تا انتها بروید جائی‌که شاخه می‌شکند. به عقب برگردید و از شاخه بالائی آن بروید. انتهای شاخه روی تک‌های آویزان کلیک کنید و ماری که لابه‌لای شاخه‌هاست شما را نیش می‌زند. به شاخه پائین آمده و از تاکی که به شاخه آویزان است پائین بروید. پیش بروید تا به حیوانات وحشی برسید. این حیوانات از شاهین می‌ترسند. بنابراین وقتی سایه شاهین روی زمین افتاد از آنجا عبور کنید و به آن‌طرف بروید. سپس با پا تنه درخت را هل دهید و از آن عبور کنید. مجدداً به حیوانات وحشی می‌رسید که باید مثل قبل عمل کنید. به جلو ادامه دهید تا به یک باتلاق برسید و باید از روی گیاهان بشقابی عبور کنید. به یک سرازیری می‌رسید، از آنجا عبور کنید و با مردی که سر راهتان می‌بینید صحبت کنید. سپس آن‌قدر به جلو بروید تا یوزپلنگی فراری را ببینید. به سمت راست داخل تنه درخت بروید و در این لحظه خفاش‌ها به شما حمله می‌کنند و بیرون می‌آئید. باید دود درست کنید و خفاش‌ها را فراری دهید. گیاه مجموعه را روی زمین داخل تنه ریخته و با فندک آن را آتش بزنید. بعد از فرار خفاش‌ها از داخل تنه به سمت بالا بروید.
● دهکده Molgrave:
اکنون شما داخل یک روستا که روی درخت‌ها بنا شده هستید. به سمت چپ بروید. بین کوزه‌ها یک چوب قرار دارد، آن را بردارید. به مسیرتان ادامه دهید تا به انتهای راه برسید. در انتهای راه کلیک کنید تا بزرگ‌نمائی به شما بدهد. سپس شیشه مجموعه را روی چوب برده و روی پایه سمت چپ کلیک کنید تا مقداری از راه چوبی سقوط کند و شما بتوانید از آن عبور کنید. به کلبه پائینی بروید و روی کنده کوچک بیائید که از آن سقوط می‌کنید. برای گذر از آنجا روی دیواره کلبه کلیک کنید و با انتخاب نیزه شیشه‌ای، ۴ سوراخ در محل‌های مورد نظر ایجاد کنید. هنگام گذشتن از پل به پائین سقوط می‌کنید.
وارد کلبه سمت راست شوید و به‌واسطه مترجم با شاهزاده خانم صحبت کنید. پس از گفتگو شما بی‌هوش می‌شوید و وقتی به هوش می‌آئید در خانه جادوگر قرار دارید. با جادوگر که سمت راست نشسته است صحبت کنید و از کلبه خارج شوید. به سمت راست و از پل گذشته و به‌سوی مرد کنار کلبه بروید و با او صحبت کنید. به عقب برگردید و به راست بروید تا به نردبان برسید. از نردبان بگذرید و سمت چپ بروید تا به دو کلبه برسید، به کلبه روبه‌رویتان که مردی جلوی آن ایستاده بروید و با او صحبت کنید و از گیاهان روبه‌روی او بردارید. به سمت نردبان برگردید و از نردبان بالا بروید. به چپ، چپ و مجدداً به چپ بروید تا به کلبه‌ای که دو طرف آن دو کوزه بزرگ آویزان است برسید و از گیاهان سمت چپ بچینید.
از نردبان پائین رفته تا به تنه بزرگ درخت برسید، به راست بروید تا در کنار تنه بزرگ یک درخت قرار گیرید. مجدداً به راست بروید و با کلیک روی قرقره از خمره بزرگ مقداری روغن Polo Polo Fat بردارید. به تنه بزرگ درخت برگردید و به سمت چپ بروید. به جلو بروید تا به یک اسطبل برسید و از داخل اسطبل عبور کرده و از نردبان بالا بروید. با شاهزاده جوان مقابل در صحبت کنید تا به شما بگوید یوزپلنگ را چگونه شکار کنید. از پله پائین آمده و از اسطبل عبور کنید. و از سمت چپ بروید تا به کلبه ماهیگیر برسید. به پیش ماهیگیر رفته و با اوصحبت کنید و بعد از رفتن او روی صندلی نشسته و با انتخاب طعمه‌های رنگی و اهرم‌های کنترل سمت چپ و راست و حرکت به جلو و عقب روی پدال چپ و راست به ماهیگیری شنی بپردازید. وقتی موفق به این کار شدید ماهی شنی به مجموعه اضافه می‌گردد. به‌داخل کلبه رفته و با مرد کوتاه‌قد چاق Major Good Morning صحبت کنید و سپس ماهی و گیاهان مجموعه را به ماهیگیر بدهید و مجدداً با گودمورنینگ صحبت کنید. او می‌گوید که ماهیگیر، چربی را هم می‌خواهد و چربی را به ماهیگیر بدهید. کلبه را ترک کنید و بعد از چند ثانیه به‌داخل برگردید و پوست طبل کنار دیوار را که به وسیله طناب کشیده شده است را بردارید. از کلبه خارج شوید و از اسطبل گذشته و به سمت راست بروید تا به کلبه‌ای که از آنجا روغن را برداشتید برسید. از خروجی سمت راست پائین رفته تا به یک طبل بزرگ که به درخت وصل است برسید.ابتدا برای بزرگ‌نمائی روی طبل کلیک کرده و سپس پوست طبل را از مجموعه انتخاب و روی طبل نصب کنید. از طبل پائین آمده و به تنه بزرگ درخت برگردید و به سمت چپ بروید تا به اسطبل برسید و سپس از میان اسطبل عبور کنید و به پیش شاهزاده جوان بروید. با او صحبت کنید او از شما می‌خواهد که طبل را به‌صدا در آورید. به سمت طبل بروید و روی آن کلیک کرده و طبل را به صدا در آورید و شاهد فرار خفاش‌ها باشید. در این لحظه شاهزاده، شاهین خود را رها کرده و یک خفاش شکار می‌کند. پیش شاهزاده برگردید و خفاش را از شاهین بگیرید. از کنار اسطبل به راست بروید. مجدداً به راست و به پائین بیائید تا به نردبانی که برای چیدن گیاه از آن بالا رفته بودید برسید. از نردبان بالا بروید. به سمت پائین بروید تا به کلبه‌ای که پسر جوانی کنار آن ایستاده برسید و از سمت چپ کنار کوزه‌ها یک قلاب Hook و تمام میوه Nuts را بردارید و از راه سمت راست به کلبه سمت راست که داخل آن دستگاهی است بروید. میوه‌ها را روی نگه‌دارنده میوه که یک چاقو دارد و کنار آن اهرم است قرار دهید روی میوه کلیک کنید تا چاقو پائین بیاید و سپس اهرم سمت راست را بکشید تا آب‌میوه تخلیه گردد. این کار را آنقدر انجام دهید تا میوه‌ها تمام شود و سپس به سمت دستگاه سمت راست آن رفته و اهرم آن را بکشید تا عمل کرده و کش بسازد.
سپس آن را بردارید و به کلبه ماهیگیر بروید. از نردبان کنار صندلی ماهیگیر پائین بروید. جلوی نردبان، کش را انتخاب و کلیک کنید تا به پایتان بسته شود و سقوط آزاد انجام دهید و قلاب را بردارید. قلاب را انتخاب و روی طناب دام که در وسط قرار دارد وصل کنید. خفاش مجموعه را به سر قلاب بزنید. اهرم سمت راست را بکشید تا کف تله باز شود. از نردبان بالا بروید و شاخه‌های سمت راست نردبان را بردارید و کف آنجا قرار دهید. از نردبان بالا بروید. شما شب هنگام به خواب می‌روید و می‌توانید با یوزپلنگ پرسه بزنید یا به‌وسیله کلید ESC چگونگی به دام افتادن یوزپلنگ را مشاهده کنید و از خواب بیدار شوید. به پیش جادوگر بروید کنار کلبه‌ای که ابتدا کنار آن سقوط کردید ایستاده است. جادوگر کاغذ گزارش جاسوسی گودمورنینگ را به شما می‌دهد و شما به‌صورت خودکار با ارابه‌ای که به آن یک حیوان شترمانند بسته شده و پشت آن یوزپلنگ اسیر شده قرار دارد و در حال حرکت هستید.
● رودخانه Maur:
به سمت بالای تصویر و به سمت کامیون فرو رفته در شن بروید و گالن خالی Jerry Can را بردارید. از راه چوبی سمت راست لنگرگاه به جلو رفته و در انتهای آن گالن را زیر قسمت متحرک لنگرگاه قرار دهید تا بالا بیاید. دوباره به کامیون برگردید و گالن‌های دیگر را بردارید و این عمل را دوباره دیگر تکرار کنید. حالا روی حیوان شترنما کلیک کنید تا به روی قسمت متحرک لنگرگاه برود. روی پای حیوان کلیک کنید تا روی صفحه کلیک کنید تا روی صفحه زیر پایش راه رفته و چرخ‌ها به حرکت درآیند. طولی نمی‌کشد که میان آب‌ها واژگون می‌شوید و در شهر معدنی Zamarat قرار می‌گیرید.
● معادن Zamarat:
به گفتگوی دو معدنچی گوش دهید. به سمت راست بروید و به سمت آلونک‌ها ادامه مسیر دهید تا جائی‌که در سمت چپ تصویر جلوی بالکن چوبی یک آلونک مردی را ببینید. از پله‌ها بالا بروید و از در سمت راست وارد شوید. با مرد داخل آنجا Sergeant Harambee صحبت کنید. وقتی از آنجا خارج می‌شوید او آمدن شما را به کسی گزارش می‌کند. او می‌گوید دختر Rodon اینجاست و او را اینجا زندانی خواهد کرد. به صحبت مردی که جلوی در آلونک نشسته گوش دهید. به‌داخل برگردید و مجدداً با هارامبی صحبت کنید. او شما را در اتاق زندانی می‌کند. به قفسه سمت چپ بروید و کلاه معدنی، کلنگ و بقیه ابزارها را بردارید. به کف اتاق در سمت راست، جلوی جاکتابی را نگاه کنید. با ترکیب یکی از کلنگ‌ها با دسته چوبی، تخته کف اتاق را بشکنید و سپس از کله کرگدن که به دیوار نصب است بالا بروید. در این هنگام هارامبی می‌آید و سوراخ را نگاه می‌کند و به خیال اینکه شما از آنجا فرار کرده‌اید بدون قفل کردن در خارج می‌شود. با انتخاب لباس معدن به پشت پارتیشن اتاق رفته و به‌صورت خودکار تغییر لباس دهید. از در خارج شوید و از سمت راست بروید تا به هارامبی رسیده و بدون اینکه شناخته شوید از کنار او بگذرید. ادامه دهید تا به دو معدنچی که در ابتدا به صحبت‌های آنها گوش دادید برسید. مجدداً به صحبت‌های آنها گوش دهید و به سمت راست تصویر بروید. سوار آسانسور معدن شوید اهرم آن را بکشید و به پائین بروید. به سمت راست بروید تا به یک سکو با قلاب برسید. به آسانسور برگردید و به سمت چپ بروید. به دفتر وارد شوید و با بیل Bill گفتگو کنید و از دفتر خارج شوید. به داخل معدن بروید و طناب را از روی زمین بردارید. مجدداً به سمت چپ بروید و یک فیل اسیر شده را ببینید. به پیش بیل برگردید و راجع به فیل صحبت کنید. او بیرون می‌رود و شما نیز تغییر لباس می‌دهید. داخل کشوی میز تحریر را نگاه کنید و ۲ گوه و یک آچار را از داخل آن بردارید. بیل برمی‌گردد. به پیش فیل بروید و روی ستونی که زنجیر به آن متصل است کلیک کنید و آچار مجموعه را روی پیچ به‌کار برده تا فیل آزاد شود. به آسانسور برگردید. به قسمت بالای آسانسور نگاه کنید تا یک نمای نزدیک از سقف به شما بدهد. روی سقف کلیک کنید تا روی سقف آسانسور بروید. روی ستون سمت چپ کلیک کرده و با انتخاب گوه مجموعه، روی ستون اعمال کنید تا ۲ گوه در سر جای خود قرار گیرند. سپس پائین آمده و کلید آسانسور که در سمت چپ قرار دارد را بزنید. زیر آسانسور بروید و با انتخاب طناب مجموعه روی صفحه زیر پایتان کلیک کنید تا طناب به صفحه متصل شود. آن‌طرف طناب را به فیل ببندید تا آن را بکشد. حال می‌توانید وارد چاله زیر آسانسور شوید. وارد چاله شده و روی صفحه کنترل زردرنگ کلیک کنید و سوئیچ سمت راست را به راست چرخانده و اهرم را به پائین بکشید تا به سطح ۱۹۰۵ برسید. به جلو حرکت کنید و با مهندس دادا Dada بالای پله‌ها صحبت کنید. شما بی‌هوش روی زمین افتاده‌اید و می‌توانید با یوزپلنگ به گردش بروید و همچنین می‌توانید با کلید ESC میان‌بر زده و خارج شوید. اکنون با یوزپلنگ در مکانی قرار دارید.
به سمت چپ و بالا، کنار دیوار بروید و فانوس شکسته را بردارید. به سمت راست بروید و روی طناب سکو کلیک کنید. با انتخاب فانوس مجموعه، نفت آن را روی طناب بریزید و با استفاده از فندک آن را آتش بزنید تا بالابر به پائین سقوط کند. وارد بالابر شوید و دکمه‌ای که جهت بالا را نشان می‌دهد بزنید. زمردهای جلوی بالابر را بردارید. به سمت چپ بروید و سیم فیوز داخل ظرف چوبی را بردارید. به‌داخل بالابر برگردید و یک طبقه بالا بروید. دریل را برداشته و روی دیوار به‌کار ببرید تا یک سوراخ ایجاد کند. به‌داخل بالابر بروید و با زمردهای مجموعه آنها را به سمت خفاش روی قرقره بالای بالابر پرتاب کنید. سه دفعه باید این عمل را انجام دهید تا روی جعبه بنشینید و بعد از آن مشاهده می‌کنید که یوزپلنگ به آن حمله می‌کند و آن را شکار می‌کند و جعبه دینامیت‌ها می‌شکند.
به پائین بروید و از داخل جعبه دینامیت بردارید. مجدداً با استفاده از بالابر به محلی که با دریل سوراخ روی دیوار سوراخ ایجاد کردید برگردید. دینامیت را داخل سوراخ بگذارید و سپس سیم فیوز مجموعه را به دینامیت وصل کنید. به پائین برگشته و انتهای سیم را که کنار بالابر قرار دارد بردارید. به سمت چپ بروید و سیم را به اهرم انفجار متصل کنید. سپس اهرم را پائین بکشید تا انفجار تمام شود و شما شاهد فرار با یوزپلنگ از سیل ایجاد شده هستید. از چاله آسانسور خارج شوید و به دفتر بیل بروید و او را برای فرار متقاعد کنید ولی او حاضر به ترک محل کارش نیست. ولی شما سوار بر فیل آنجا را ترک خواهید کرد و به سطح زمین باز خواهید گشت.
با مرد کنار آسانسور صحبت کنید تا از اتفاقی که برای هارامبی و مردان دیگر افتاده با اطلاع شوید. به راست بروید تا صحنه خروج را ببینید.
● کمپ شورشیان:
چند مرد مسلح شما را زندانی می‌کنند. با نگهبان صحبت کنید. قفس را به چپ و راست حرکت دهید و به محض رسیدن به نقطه فعال از شاخه‌های سمت راست بکنید و سعی کنید به همین روش لانه زنبور بالای سر نگهبان را با استفاده از همین شاخه به پائین بیندازید.
در این لحظه نگهبانان شما را به پیش مردی به نام سیری Conard Siri می‌برند و با او صحبت کنید. او به شما مقداری زمرد و یک دستگاه بی‌سیم می‌دهد. مدارک سیری را از روی میز تحریر بردارید. از چادر خارج شوید و به سمت چپ چادر بروید و تعدادی خار بکنید و با یکی از سربازهای کمپ صحبت کنید. به چادر سیری برگردید و به سمت بالا بروید و از نی‌های سمت راست پل بچینید. به سمت راست بروید و با سرباز صحبت کنید تا به شما اجازه صحبت با زندانی را بدهد. سپس با زنداین داخل قفس وامگانا Wamgana که دکتر رودون است صحبت کنید. به سمت راست بروید تا کشتی Black Valut را ببینید. روی زنجیر لنگر یک مار وجود دارد برای کمک گرفتن به پیش وامگانا بروید و با انتخاب نی و خار مجموعه، آنها را به او داده و با او صحبت کنید. او با استفاده از نی و خار نگهبان را بی‌هوش می‌کند. شما باید چاقوی کنار میز را بردارید و آن را روی طناب قفس که به درخت بسته شده به‌کار ببرید. قفس سقوط می‌کند و او بیرون می‌آید. به سمت کشتی بروید و ببینید چگونه وامگانا مار را فراری می‌دهد.
● کشتی Black Vanlt:
از زنجیر بالا بروید و به ترتیب راست، بالا، راست، بالا، بالا، چپ و بالا حرکت کنید تا به روی عرشه کشتی برسید. کپسول آتش‌زا را از داخل جعبه روی دیوار بردارید. به سمت راست رفته و از نردبان بالا بروید. آنجا هیچ راهی برای رفتن به کانال تهویه نیست. از نردبان پائین بیائید و به سمت چپ بروید. به‌جای اول برگشته و به سمت چپ بروید. روی در کلیک کنید تا آتش توپ را ببینید. کپسول آتش‌زای مجموعه را داخل توپ بیندازید و بعد از انفجار خواهید دید که میمون‌ها از داخل توپ فرار می‌کنند. داخل توپ بروید و هر دو اهرم راست و چپ را پائین بکشید و سپس به‌وسیله چرخ‌های تنظیم‌کننده لوله تهویه را نشانه گرفته و با فشار کلید سبز شلیک کنید تا لوله کنده شود. از توپ خارج شوید و از نردبان قبلی بالا بروید. روی لوله کلیک کنید و به پائین بروید. سمت چپ آسانسور یک دکمه وجود دارد. آن را فشار داده و داخل آسانسور شوید. به راست بروید تا به یک در باز برسید. داخل شوید، سمت چپ خود یک صفحه کنترل می‌بینید. از نردبان به پائین نگاه کنید و از کنار صفحه کنترل به راست بروید و جریان آب را ببینید. به سمت چپ بروید و از گوشه سمت چپ بالای تصویر به مکان دیگری بروید. از سمت چپ کنار در، گالن گازوئیل را بردارید. از سمت چپ خارج شده و به صفحه کنترل کنار ذغال سنگ‌ها بروید و به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) سوئیچ سیاه سمت چپ بالا را به‌صورت عمودی قرار دهید.
۲) اهرم افقی سمت راست را به راست بکشید تا واگن به سمت ذغال‌سنگ‌ها بیاید.
۳) اهرم عمودی را به سمت بالا بکشید تا دستگاه روی ذغال‌سنگ‌ها بیاید.
۴) دکمه قرمز سمت چپ را فشار دهید تا دستگاه ذغال‌سنگ را بردارد.
۵) اهرم عمودی را به سمت بالا ببرید تا دستگاه به سمت واگن بیاید.
۶) دکمه قرمز سمت راست را فشار دهید تا ذغال‌سنگ بریزد.
۷) اهرم افقی را به چپ بکشید تا واگن حرکت کند و جلوی کوره پلنگ توقف کند.
به سمت کوره پلنگ بروید و اعمال زیر را انجام دهید:
۱) به جلوی کوره بروید تا پلنگ فلزی بالا بیاید.
۲) گازوئیل را در قیف پشت‌سر پلنگ بریزید.
۳) فندک مجموعه را روی دست پلنگ کلیک کنید.
۴) دکمه سمت راست پشت پلنگ را فشار دهید تا دست آن جلو بیاید.
۵) دکمه چپ پشت آن را فشار دهید تا گازوئیل را داخل کوره ریخته و روشن کند.
به صفحه کنترل روبه‌روی جریان آب بروید و دکمه قرمز سمت چپ آن را فشار دهید تا تلمبه به‌کار افتد. سپس اهرم را بکشید تا آب خشک شود. از نردبان پائین بروید و به جلو ادامه مسیر دهید تا به یک در باز برسید. با مرد بومی سمت چپ کنار آسانسور صحبت کنید. داخل آسانسور شده و به طبقه بالا بروید. از در باز سمت راست داخل شوید و به سمت چپ دالان بروید. آنجا میمون‌ها مانع عبورتان می‌شوند. به سمت راست دالان بیائید و شیر فلکه بخار را باز کنید تا میمون‌ها فرار کنند و دوباره شیر را ببندید. به‌جائی‌که میمون‌ها بودند برگردید و از در سمت چپ داخل شوید. در اتاق، یوزپلنگ را اسیر بین شمع‌ها خواهید دید. گچ را از روی زمین پشت یوزپلنگ بردارید. از اتاق خارج شوید و به سمت راست بروید تا به مار بوآ که سد راهتان شده برسید. با آسانسور پائین بروید و با مرد بومی صحبت کنید و از کنار او به اتاق سمت چپ بروید و با آقای گرتزلبرگ Gretzelburg صحبت کنید. به سمت تلفن روی میز رفته و روی شماره تلفن نوشته شده روی کاغذ کلیک کیند تا تلفن زنگ بزند و مرد از آنجا خارج شود. سپس روی دست چپ مجسمه کلیک کنید و با استفاده از چاقوی مجموعه مدال را بکنید. سپس به سمت در دولنگه رفته و روی آن کلیک کنید تا یک دایره ظاهر گردد و مدال مجموعه را روی آن قرار دهید. به میز روبرو بروید و ۴ عروسک آویزان شده را بردارید و ضمانت بانکی داخل سبد را بردارید. از بزرگ‌نمائی خارج شوید تا آقای گرتزلبرگ را ببینید که برگشته است. مجدداً روی میز کلیک کرده و فندک مجموعه را روی عروسک چوبی به‌کار ببرید تا آتش گرفته و آقای گرتزلبرگ فرار کند. به سمت چپ بروید و ماسک آفریقائی را بردارید. پیش مرد کنار آسانسور بروید. ابتدا با او صحبت کنید و سپس عروسکی را که جلیقه نارنجی پوشیده را به او بدهید. به سراغ یوزپلنگ بروید و جادوگر را آنجا ببینید. گچ مجموعه را انتخاب و ابتدا شکل خورشید را در نقطه فعال سمت چپ و ماه را در سمت راست و یک دایره بزرگ دور یوزپلنگ در نقطه فعال پائین بکشید.
عروسک کلاه‌دار را روی شکل ماه قرار دهید و عروسکی را که شکل درخت است را کنار دم یوزپلنگ و عروسک بعدی را آن طرف دایره بزرگ روبروی عروسک درختی قرار دهید.
از اتاق خارج شوید و به سمت آسانسور بروید. از در سمت راست وارد اتاق خواب شوید و صندوقچه جلوی تخت را باز کنید و عروسک خودتان را از داخل آن بردارید. به اتاق حبس یوزپلنگ برگردید و عروسک را روی نماد خورشید قرار دهید و با انتخاب ضمانت بانکی آن را داخل دایره بزرگ قرار دهید و خواهید دید که جادوگر مار را فراری می‌دهد. با جادوگر صحبت کنید. او برای بهبودی یوزپلنگ داروی مسکن، ماده ضدعفونی و باند می‌خواهد. از اتاق خارج شده و از دری که مار جلوی آن خوابیده بود داخل شوید. به سمت چپ بروید و سپس از در سمت راست داخل شوید و وارد درمانگاه سمت راست خود شوید. به سمت راست بروید و کارت عبور را از روی لباس‌ها بردارید که در این لحظه یک میمون آمده و آن را از دست شما می‌قاپد. از جعبه زیر کمد لباس، مقداری لوازم پزشکی مورد نیاز را بردارید. پیش جادوگر برگردید و سه لوازم پزشکی مجموعه را به او بدهید و سپس برای پس گرفتن کارت عبور از میمون خارج شوید. از دری که مار خوابیده بود داخل شوید به جلو رفته و به سمت چپ بروید. مجدداً به جلو رفته و به سمت چپ بروید. در نیمه راه به سمت راست بروید و خواهید دید که میمون‌ها مجذوب تماشای تلویزیون شده‌اند. برای ترساندن آنها به اتاق بعدی بروید و با انتخاب نقاب آفریقائی مجموعه و کلیک روی دوربین، به‌طور خودکار روی صندلی می‌نشیند و میمون‌ها با دیدن تصاویر شما روی صفحه تلویزیون فرار می‌کنند. به اتاق قبلی برگردید و به میمونی که آنجاست یک زمرد از مجموعه بدهید و کارت عبور را بگیرید. از آنجا خارج شوید و به پائین تصویر بیائید و به سمت راست بروید. مجدداً به راست بروید و میمون‌های گرسنه را ببینید. به اتاق روبرو بروید و به انتهای آشپزخانه بروید. روی اجاق کلیک کنید در بازکن را بردارید و آن را روی قوطی کنسرو کلیک کنید و سپس محتویات قوطی را داخل ماهی‌تابه بریزید. با استفاده از فندک مجموعه شعله زیر ماهی‌تابه را روشن کنید تا بوی غذا میمون‌ها را به سمت آشپزخانه بکشاند. از آنجا خارج شوید و به اتاقی که میمون‌های گرسنه بودند بروید. در کمد سمت چپ خود را باز کنید و گزارش جاسوسی دیگری بردارید. آن را در موجودی بخوانید و یادداشت ۲۵۷۷ روی در قفسه را مورد بررسی قرار دهید. به سمت در روبرو بروید و روی صفحه کلید رمز آن کلیک و عدد ۲۵۷۷ را وارد کنید. سپس کارت عبور را روی کارت‌خوان زیر کلید رمز کلیک کنید و داخل اتاق جنگ شوید. نقشه را مورد بررسی قرار دهید و سپس گزارش ارتش را از زیر نقشه بردارید و بخوانید. از سمت چپ تصویر به مکان طبل‌ها بروید. به صفحه کنترل سمت راست بروید و با کشیدن کلید صدای طبل‌ها را خاموش کنید. به بالا برگردید و به سمت چپ و سپس پائین بروید. از نردبان بالا بروید تا به سکان برسید. به جلو بروید و با وندرگارد Willy Vandergard صحبت کنید. به سمت پائین بروید که صدای شلیک می‌شنوید و وقتی برمی‌گردید می‌بینید که وندرگارد خودکشی کرده است. کلید و اسلحه او را بردارید و به پائین بروید و به اتاقی که یوزپلنگ در آنجاست بروید. به سمت آسانسور بروید و داخل اتاقی که عروسک را از صندوق برداشتید شوید با کلید مجموعه در انتهای اتاق را باز کنید و داخل شوید و پدرتان را در آنجا ببینید و با او در مورد مادرتان صحبت کنید.
صدای شلیک به‌گوش می‌رسد ولی معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد و داستان به پایان می‌رسد. این شاید یکی از پایان‌های بازی باشد!
مجیدمیرزائی
منبع : مجله بازیهای رایانه ای