سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
مجله ویستا
شرکتهای دانشآفرین: چگونه شرکتهای ژاپنی نوآوری را محقق میسازند
تاریخ نشر : ۸۵۰۴۲۱
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۳۶-۴۱-۴
شماره کنگره : ۸۵۴۲۱۱۰۰
رده دیویی : ۶۵۸.۴۵
محل نشر : قم
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : تاکوچی - هیروتاکا
مترجم : عطافر - علی
نویسنده : نوناکا - ایکوجیرو
مترجم : اسلامی - جبار
مترجم : کاوه - آناهیتا
مترجم : انالویی - سعید
نوشتار حاضر به دلایل موفقیت شرکتهای ژاپنی در نوآوری اختصاص یافته است. به تصریح نگارنده: 'ما معتقدیم که موفقیت شرکتهای ژاپنی به دلیل تسلط بر امر تولید، دسترسی به سرمایهی ارزان، ایجاد روابط نزدیک و متقابل با مشتریان، عرضهکنندگان و کارگزاران دولتی، یا استخدام دایمی کارکنان، بهرهگیری از سیستم مبتنی بر ارشدیت و عملکردهای دیگر در حیطهی مدیریت منابع انسانی نبوده است. البته این عوامل به نوبهی خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما معتقدیم که شرکتهای ژاپنی به دلیل مهارت و تخصص در دانشآفرینی سازمانی به چنین موفقیتهایی دست یافتهاند. منظور از دانشآفرینی سازمانی، توانایی شرکت به عنوان یک مجموعهی واحد در خلق دانش نوین، انتشار آن از طریق سازمان و کاربرد آن در تولیدات، خدمات و سیستمهای مختلف است. دانشآفرینی سازمانی، عامل اساسی در بهرهگیری از شیوههایی است که شرکتهای ژاپنی آن را ابداع کردهاند. این شیوهها در تحقق نوآوری تکثیری، مداوم و جهشی، نقش بسیار سازندهای را ایفا میکنند. در این کتاب ما به مبحث دانش صریح و دانش ضمنی (شامل عوامل ناملموسی از قبیل عقیدهی شخصی، خصیصههای فردی و سیستم مبتنی بر ارزش) به عنوان چارچوب اساسی سازنده در روابط مکمل خواهیم پرداخت'. برخی مباحث کتاب، عبارت است از: معرفی دانش در سازمان، دانش و مدیریت، نظریهی دانشآفرینی سازمانی، دانشآفرینی در عمل، دانشآفرینی سازمانی در سطح جهانی، و مدیریت و تحقق اهداف.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۳۶-۴۱-۴
شماره کنگره : ۸۵۴۲۱۱۰۰
رده دیویی : ۶۵۸.۴۵
محل نشر : قم
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : تاکوچی - هیروتاکا
مترجم : عطافر - علی
نویسنده : نوناکا - ایکوجیرو
مترجم : اسلامی - جبار
مترجم : کاوه - آناهیتا
مترجم : انالویی - سعید
نوشتار حاضر به دلایل موفقیت شرکتهای ژاپنی در نوآوری اختصاص یافته است. به تصریح نگارنده: 'ما معتقدیم که موفقیت شرکتهای ژاپنی به دلیل تسلط بر امر تولید، دسترسی به سرمایهی ارزان، ایجاد روابط نزدیک و متقابل با مشتریان، عرضهکنندگان و کارگزاران دولتی، یا استخدام دایمی کارکنان، بهرهگیری از سیستم مبتنی بر ارشدیت و عملکردهای دیگر در حیطهی مدیریت منابع انسانی نبوده است. البته این عوامل به نوبهی خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما معتقدیم که شرکتهای ژاپنی به دلیل مهارت و تخصص در دانشآفرینی سازمانی به چنین موفقیتهایی دست یافتهاند. منظور از دانشآفرینی سازمانی، توانایی شرکت به عنوان یک مجموعهی واحد در خلق دانش نوین، انتشار آن از طریق سازمان و کاربرد آن در تولیدات، خدمات و سیستمهای مختلف است. دانشآفرینی سازمانی، عامل اساسی در بهرهگیری از شیوههایی است که شرکتهای ژاپنی آن را ابداع کردهاند. این شیوهها در تحقق نوآوری تکثیری، مداوم و جهشی، نقش بسیار سازندهای را ایفا میکنند. در این کتاب ما به مبحث دانش صریح و دانش ضمنی (شامل عوامل ناملموسی از قبیل عقیدهی شخصی، خصیصههای فردی و سیستم مبتنی بر ارزش) به عنوان چارچوب اساسی سازنده در روابط مکمل خواهیم پرداخت'. برخی مباحث کتاب، عبارت است از: معرفی دانش در سازمان، دانش و مدیریت، نظریهی دانشآفرینی سازمانی، دانشآفرینی در عمل، دانشآفرینی سازمانی در سطح جهانی، و مدیریت و تحقق اهداف.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست