سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
مجله ویستا
چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
برای رسیدن به شهرت و ایجاد نامهای خانوادگی تبلیغاتی، بسیاری از سایتهای تجاری الکترونیک آمریکا (مانند www.cdnow.com , www.Amazon.com) مبارزات تبلیغاتی چندین میلیون دلاری راه انداختهاند و در نتیجه متحمل خسارات عظیمی نیز میشوند که گاه به اندازه درآمد آنهاست.
این الگو در خارج از آمریکا به سختی قابل انجام است. زیرا در آن کشورها سرمایه ریسک و بازار سهم مانند NASDAQ براحتی در دسترس نیستند. علاوه بر این معتقدیم بخشی از هنر تجارت الکترونیک توانایی رسیدن به شهرت با هزینه نسبتاً کم است. فهرست زیر میتواند به مؤسسات الکترونیک کمک نماید تا ترافیک مناسب ایجاد نمایند و میان کاربران خود اعتمادسازی کنند.
● روشهای online
▪ ابزار جستجو، بویژه آنهایی که معروف هستند و در زمینه خاصی فعالیت دارند .
▪ بنرهای تبلیغاتی: اکثر وبسایتها بنرهای تبلیغاتی را در قبال اخذ وجه (مثلاً حدود ۳۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ نمایش) میپذیرند. هرچه محتوای وب سایت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، هزینه بیشتری باید پرداخته شود. بنرهای تبلیغاتی به وب سایت تبلیغکننده دیگری مرتبط میباشند. بهطور متوسط حدود ۵/۰ درصد از کاربران بر روی یک بنر تبلیغاتی کلیک میکنند.
▪ قبول هزینه تبلیغاتی: هزینه تبلیغاتی بعضی از وب سایتها توسط بعضی مؤسسات یا افراد مانند یک واقعه ورزشی تقبل میشود.
▪ interstitials صفحههای تبلیغی هستند که برای چند ثانیه قبل از نمایش صفحه دیگری ظاهر میشوند.
▪ پنجرههای تبلیغی دارای تصاویر برجسته
▪ گروههای مذاکراتی میتواند بهطور مؤثری برای تبلیغ یک وب سایت بکار روند، به شرط این که مقررات مربوطه رعایت شوند (تبلیغات مستقیم غالباً ممنوع میباشد).
▪ ارسال پیامهای الکترونیک انبوه از طریق پست الکترونیک در عین حالی که بسیار موثر است میتواند خطرناک نیز باشد. بهتر است فرد یا مؤسسه، پایگاه اطلاعات مخصوص خود، در مورد افرادی که مایل به دریافت اطلاعات راجع به محصولات جدید هستند ایجاد نماید.
برنامه های هم پیوند (یعنی برنامه های وابسته به سایت مشخص): این برنامه توسط اکثر سایتهای بزرگ و معروف مانند www.dell.com یا www.amazon.com مورد استفاده قرار میگیرند. تحت این برنامه سایتهای همپیوند مراجعین را به سایت اصلی برای پرداخت حقالزحمه ارجاع میدهند. بعضی از شرکتها مانند www.linkshare.com در زمینه سازماندهی برنامههای همپیوند تخصص دارند.
▪ ارائه خدمات رایگان اغلب بهترین راه معروف شدن با هزینه کم است. راههای زیادی برای ارائه خدمات رایگان مانند ابزار جستجو، e-mail، میزبانی سایتها، محتوای مفید و غیره وجود دارند.
▪ گیشهٔ فروش مشترک: تحت این برنامه چند شرکت (معمولآً دو یا سه شرکت) بهطور مشترک یک صفحه وب مخصوص فروش، برای پیشنهاد بعضی از خدمات ایجاد میکنند.
● روشهای offline
▪ چاپ و ارسال نامه بصورت انبوه: این روش اگر بصورت هدفمند انجام شود مؤثر ولی گران است. حضور در نمایشگاهها، ایستگاههای قطار، کنفرانسهای مطبوعاتی و ... نیز میتوانند مؤثر باشند.
- استفاده از امکانات زیربنایی موجود (فروشگاهها، روزنامه یا خبرنامه ویژه و ...) لازم میباشند. شرکتهای بزرگ (مثلاً فروشگاههای زنجیرهای، شرکتهای کامپیوتری مشهور و ...) از این مورد استفادههای زیادی بردهاند.
▪ آگهی های کلاسیک (در تلویزیون، روزنامهها، رادیو، تابلوهای تبلیغاتی) مؤثر ولی گران هستند.
منبع : ایده پویا
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست